Ga naar inhoud

Astra/Hotbird + 16° Oost ???...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik bezit een Visiosatschotel (dubbelfocus) met daarop 2 lnb's voor Astra en Hotbird.

Zou het mogelijk zijn hiermede (mits welke aanpassing?) tevens de 16° Oost eutelsat te kunnen ontvangen.

Graag enige tips, waarvoor hartelijk bedankt bij voorbaat.

wink.gif" border="0

Geplaatst:

wanneer je niet gemotoriseerd bent is het vervelend om alle satl. te ontvangen.je kan in dit geval een extra lnb plaatsen of gemotoriseerd gaan.

succes debo

Geplaatst:

Dat blijft een persoonlijke keuze.<p>Op Eutelsat 16 Oost zitten analoge

Arabische zenders.

Verder o.a. TMF Vlaanderen, PI6ALK, Georgian

Remux, feeds.<p>Met vriendelijke groeten,<p>Sattaz

Geplaatst:

yvessr : als je tussen de 2 lnb's die er nu zitten nog genoeg ruimte hebt voor een 3de , en je hebt een diseqc switch die 3 of meer lnb's aan kan , dan heb je bingo .

gr trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Thanks everybody,<p>ja TRUST dat is juist mijn probleem, op die Visiosat zitten de 2 lnb's pal naast mekaar en onmogelijk er zo maar een 3e tussen te plaatsen... of ik moet een andere steun maken/vinden, en dat zal niet zo eenvoudig zijn want ik vrees vlug uit de focus te raken?...

Ik had ergens gelezen over een boogvormig 'rail'-systeem wat je toeliet x lnb's te monteren op één schotel ???... maar ik weet niet waar zulks te vinden...

rolleyes.gif" border="0

Geplaatst:

yvessr :ik weet dat het bij een normale offset schotel niet gaat, dat type van jou ken ik niet in detail. Maar uit je verhaal moet ik helaas voor jou concluderen dat het echt niet gaat , ook niet met een gebogen rail. Hij , 16 gr , moet echt tussen 13 en 19 gr in.

gr trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

bedankt, trust, voor je hulp...

Ik had gehoopt dat het zou gaan door een van de bestaande lnb's te vervangen door een zogenoemde dubbelfocus lnb(astra+hotbird) en dan de 2e (bestaande) trachten wat te verstellen naar 16 O ?...

t'zal wel utopie, zijn vrees ik?...<p> confused.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.