Gast ingehedda Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Dag, Mijn Triplesat ontvanger (de kleine rechthoekige) ontvangt wel 19,2 Astra, maar 23,5 heel slecht. Tot gisteren deed alles het prima, maar gisteren was mijn man in de tuin aan het werk, gooide een baksteen over de heg en ja hoor: tegen de schotel aan. Daar zit dus nu een klein deukje in. En vanaf dat moment geen zenders meer. Dus zijn we opnieuw gaan richten. BVN lukte, daar was weer beeld (19,2 Astra). Maar alle zenders op 23,5 waren er niet of heel slecht. Ook bij het opnieuw instellen van de zenders (automatisch) werd 23,5 niet herkend als satelliet. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Groet, Inge
Tonskidutch Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 (aangepast) Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? je man gooide een baksteen tegen de schotel... sorry, ik moest even zo een opmerking maken dat betekend evenwel dat de schotel ook verdraaid is danwel dat het brandpunt voor 23,5 oost door die deuk zwaar en wel negatief beinvloed wordt of opnieuw uitrichten (dan mag je blij zijn dat het weer werkt) of een nieuwe schotel halen 5 april 2014 aangepast door Tonskidutch Traces Of You Anoushka Shankar, Norah Jones
Sprietje Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Misschien is de schotel ook iets vergaan maar het kan ook zijn dat de reflector te veel vervorming heeft opgelopen. Maak er eens een foto van.
ton2207 Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Ik kan twee dingen bedenken: 1) de schotel is toch versteld en dan moet je nog iets beter uitrichten. Ik zou hem uitrichten op 23,5. Er zitten 3 LNB's in, weet je zeker dat je signaal hebt op de juiste LNB (je kunt bijvoorbeeld de twee buitenste afdekken en dan richten). Het tweede wat ik bedenk is dat de arm met de LNB's soms wat doorzakt. Je zou de schroef wat aan kunnen draaien, je ziet hem dan iets omhoog komen. Ik zou eerst het eerste proberen. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
Gast ingehedda Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 We hebben al weet ik hoe lang geprobeerd opnieuw uit te richten, dat ik bang ben dat ik inderdaad een nieuwe schotel moet gaan halen.... Of in dit geval mag mijn man dat doen
Gast ingehedda Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Oké, ik ga foto maken en andere tip opvolgen.
Gast ingehedda Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Bijgevoegd foto's. Van bovenkant en voorkant (steen is tegen achterkant gekomen, maar hoe het er aan de voorkant uitziet is relevant lijkt me). Niet echt grote schade, maar je voelt wel dat het bobbelig is. De drie LNB's zijn niet apart te zien, dus ook niet af te dekken. Ze zitten in een aparte behuizing. Uitrichten op 23,5 hebben we gedaan. We hebben zo'n signaalpiepertje gebruikt en een zender op tv aangezet die op 23,5 zit. Dan piept ie alleen op 23,5 en niet op 19,2. Maar dat is dus niet gelukt, alleen hele zwakke ontvangst op Ned 2 HD en andere zenders die op exact dezelfde frequentie zitten. Bij BVN (op 19,2) lukte het dus wel...
Tonskidutch Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 omdat die triplesat sowieso al lastig uit te richten is (ervaring doorgegeven van al m'n bevriende satmonteurs die ik ken) zal zo een opdonder hem behoorlijk "uit het lood" (utirichting) gebracht hebben gezien die deuk en schade aan de wokrand volgens bijlage 2 van u mag je hopen dat er niks met de LNBś is gebeurd tijd voor een nieuwe vanmiddag is nog tijd genoeg een nieuwe / betere te installeren Traces Of You Anoushka Shankar, Norah Jones
Sprietje Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Ik vrees toch dat de schotel zijn nauwkeurigheid te veel heeft verloren.Door de kracht van de steen, is de schotel aan de bovenzijde naar voren gedrukt. Dat hebben de vier bevestigingsbouten van de schotel natuurlijk voorkomen maar daardoor is wel de schotel vervormt. Ik denk dat er een nieuwe reflector op moet.Je zou eens kunnen kijken op een of andere verkoopsite misschien wel op dit forum of er bijv. een Technisat DigiDish 45 of SatMan 45 wordt aangeboden. Die hebben precies dezelfde reflectors als een TripleSat.
Gast ingehedda Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Dank allemaal voor jullie reacties! Ik ga op zoek naar een nieuwe reflector!
trust Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Door de tik kan hij ook iets voorover gekanteld zijn , hebben jullie ook daaraan gedacht ? Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
ton2207 Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 Afschermen van de LNB's is makkelijk. In de grote kop zitten namelijk 3 LNB's, de 23,5 zit in het midden. Als je dus de linker en rechterkant met Alufolie of je handen oid afdekt ontvang je alleen 23,5 op de juiste LNB. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
Gast ingehedda Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Wil even oplossing laten weten. Ik heb een nieuwe schotel gekocht. Helaas zijn de betreffende reflectoren niet los te koop, maar wel met een enkele lnb. Altijd nog stuk goedkoper dan een Triplesat. Dat heb ik dus gedaan (met tip van Sprietje) en reflector vervangen. Hij deed het meteen! De reflector was dus inderdaad ter ziele. Nogmaals dank voor het meedenken!
Sprietje Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Beste ingeheddaFijn dat het probleem is opgelost met een nieuwe reflector. Tja, ik was een losse reflector op internet ook nog niet tegengekomen dus waarschijnlijk had je niet veel andere keus.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen