eacmmerk Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Ik als 2e LNB (voor Astra 3) een Quad Red long neck LNB gekocht. Ik heb een >80 cm schotel en een 9/12 EMP schwitch. 2 problemen: a) Er is geen tekening of configuratie meegeleverd die aangeeft welke aansluiting op de LNB voor wat voor signaal gebruikt moet worden. De leverancier geeft op mijn Emails niet thuis, Mijn vraag is simpel: waar begin ik met tellen. dus wat is de HH, HV, LH, LV poot of hoe ze zie ook maar genoemd mogen worden. (ik heb 4 permutaties geprobeerd, aangezien M.I. de aansluitingen altijd paarsgewijs aangesloten moeten worden is er niet meer mogelijk dan 4 aansluitvarianten) wat doe ik fout? Als ik op mijn bestaande configuratie--- die gewoon werkt---- mijn oude Philips LNB vervang door de Red kan ik ondanks de 4 permutaties boven beschreven helemaal niets ontvangen! ik heb eindeloos de contacten losgeschroefd de spanning op de kables nagemeten (14 , 18 volt) gecontroleerd of de 22KHz goed is aangesloten maar absoluut geen ontvangst). Echter plaats ik in de zelfde houder de oude Philips kop (13 jaar oud) heb ik onmiddelijk tussen 45 en 55 %ontvangst met 100% kwaliteit. Wat doe ik fout?
Sprietje Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Nog even voor de duidelijkheid.Als de aansluitingen achter elkaar zitten, dan is de volgorde vanaf de kop:Lage band verticaal kleur zwartLage band horizontaal kleur groenHoge band verticaal kleur roodHoge band horizontaal kleur geelOpmerking: soms worden kleuren gebruikt voor de vier kwadranten.Zitten de aansluitingen dwars, zie de bijlage.
Moderator ceesv Geplaatst: 5 april 2014 Moderator Geplaatst: 5 april 2014 Ik als 2e LNB (voor Astra 3) een Quad Red long neck LNB gekocht. Ik heb een >80 cm schotel en een 9/12 EMP schwitch. Lees ik nu ergens over heen? Het is volgens TS een quad LNB, dus een LNB met ingebouwde switches. Die kan alleen op een 9/12 switch aangesloten worden wanneer die switch per ingang op 13/18 volt en laag/hoog geschakeld kunnen worden? Heeft die 9/12 switch niet die instelmogelijkheid zal er een Quattro LNB aangesloten moeten worden. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
trust Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Huuu? Een quad is toch gewoon een lnb met 4 dezelfde uitgangen voor 4 ontvangers . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Sprietje Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Op een EMP Multiswitch MS9/12PIU-5 V10 kunnen zowel quattro als quad-lnb's op aangesloten worden, zie de tekening onder aan de bladzijde van deze site: http://www.emp-centauri.cz/index.php?lang=en&page=prodview&id_kateg=1&id_pkateg=12&id=233Het is dan van geen enkel belang welke aansluiting op welke ingang zit.
Moderator ceesv Geplaatst: 5 april 2014 Moderator Geplaatst: 5 april 2014 Ik wist wel dat er multiswitchen zijn met schakelaartjes om QUAD LNB's aan te kunnen sluiten, ik wist niet dat ze tegenwoordig gewoon multi-purpose zijn. zijn er ook EMP 9/12 multiswitchen die die optie niet hebben? TS heeft niet aangegeven welk type multiswitch hij heeft. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Alle EMP-switches hebben de optie om quad-lnb's te gebruiken, zie de gebruiksaanwijzing van alle 9-in switches. 1003343.pdf
Moderator Oplossing ceesv Geplaatst: 5 april 2014 Moderator Oplossing Geplaatst: 5 april 2014 Ik lees wel dat de 22 kHz schakelbaar is, wat wanneer die uit zou staan? OP astra 3 zitten de meeste transponders op de hoge band wanneer ik mij niet vergis. In case when quad LNBs are used, it is necessary to switch on 22 kHz, see section 6 ProductSettings. 6 Product SettingsFor all satellite inputs, it is possible to change level of signals by means of attenuators in 15 dBrange. The minimum attenuation is in clockwise stop position, the maximum attenuation is incounterclockwise stop position (for terrestrial input switching to passive mode, see below). Setattenuators very gently, do not turn them behind stop positions by force.22 kHz signal to satellite inputs for high band can be switched on/off and active/passive mode ofterrestrial band can be selected by DIP switch located at left top side of the multiswitch.• Lever 4 in position OFF/ON switches on/off 22 kHz to satellite inputs C and D.• Lever 3 in position OFF/ON switches on/off 22 kHz to satellite inputs G and H.• Lever 1 in position OFF/ON switches active/passive mode of terrestrial band. Je kan dus een quattro LNB vervangen voor een Quad LNB, maar dat moet je de multiswitch dan wel vertellen. En dat was mijn eerste opmerking in dit verhaal. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
eacmmerk Geplaatst: 6 april 2014 Auteur Geplaatst: 6 april 2014 Dank voor jullie input. Bovenstaande verklaard heel veel. Voor mij een leek helaas nog niet alles. Ik heb 3 vragen over. Ik heb tot nu toe aangegenomen dat de Philips LNB die ik op Astra 1 heb staan een quad LNB is. (er staat bijna niets meer op na 13 jaar in wind en regen) Voorheen had ik een Spaun 5/12. maar vanwege het verplaatsen van de zenders naar Astra 3 heb ik die vervangen voor de EMP 9/12 Ik heb echter bij het vervangen op de EMP schwitsch niets ingesteld en de Philips op Astra 1 werkt gewoon. De nieuwe Red long Neck doet het op dezelfde plaats met dezelfde aansluitingen niets. (Ook niet met de boven aangegeven aansluitvolgorde). 1) Uitgaande wat er boven staat zou mijn conclusie zijn dat de Philips geen quad maar een quatro LNB is .....Correct??? 2) Wat ik niet wist en dus ook niet gecontroleerd heb is dat er quatro kop gebruikt kan worden en dat er dus een instellingsverschil is voor de 22 Khz band. ..... Correct? 3) Mijn keuze is dus nu of de tweede ingang van de EMP aansturen op basis van de quad instellingen of de Long Neck quad vervangen door een Quatro waarmee ik het aansturingsgedeelte bij 2) omzeil. Correct??
Moderator ceesv Geplaatst: 6 april 2014 Moderator Geplaatst: 6 april 2014 Je conclusies zijn correct, echter heeft jou multiswitch een aantal kleine instel schakelaars, daar kan je onder meer de 22 kHz. mee inschakelen. 22 kHz signal to satellite inputs for high band can be switched on/off and active/passive mode ofterrestrial band can be selected by DIP switch located at left top side of the multiswitch.• Lever 4 in position OFF/ON switches on/off 22 kHz to satellite inputs C and D.• Lever 3 in position OFF/ON switches on/off 22 kHz to satellite inputs G and H. Afhankelijk van op welke ingang je de nieuwe LNB hebt aangesloten moet je met schakelaar 4 of 3 even de 22 kHz inschakelen. Deze zouden zich bevinden aan de linker bovenkant van je Multiswitch. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
eacmmerk Geplaatst: 6 april 2014 Auteur Geplaatst: 6 april 2014 Dank, Ja die had ik net gevonden. Precies zoals je beschrijft en ik heb de switch geschakeld. Ik heb de kabels zo aangesloten op de kop zoals boven aangegeven. hoewel ik begreep dat het eigenlijk niet uitmaakt. k ben er nog niet, want ik moet de kop nog op Astra 3 uitlijnen.maar ik krijg in ieder geval signaal van de kop. (Ik ben even gestopt vanwege de regen). Als dit vlot gaat werken ben ik eruit
Moderator ceesv Geplaatst: 6 april 2014 Moderator Geplaatst: 6 april 2014 Mooi, dan is het probleem met je LNB op deze schakelaar opgelost. Wanneer de 22 kHz uitgeschakeld is en je sluit i.p.v. een quattro LNB een Quad LNB aan, ontvang je alleen de lage band. Laat even weten hoe het afloopt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
eacmmerk Geplaatst: 6 april 2014 Auteur Geplaatst: 6 april 2014 Zoeven getest. Ik heb signaal gemeten aan de LNB en mbv een tester en geoptimaliseerd. (op de HH poot van RED LN) De EMP switches staan op: switch 1 = on Terra. active; switch 3 = on geen 22Khz op LNB 1 de quatro Philips kop switch 2 = on maar geen idee waar voor die is!!!!!!!!!!! switch 4 = off ( dus volgens mij 22 Khz op de tweede LNB de quad Red LN). Op de receiver blijkt dat ik geen signaal van de EMP van de sat RED LN krijg Nog ideeen? Interpreteer ik de switch 3 en 4 verkeerd om? Emmer
Moderator ceesv Geplaatst: 6 april 2014 Moderator Geplaatst: 6 april 2014 Schakelaar 3 is voor input G en H. Schakelaar 4 is voor input C en D. Schakelaar op on zou volgens mij inhouden dat de 22 kHz ingeschakeld wordt. k weet niet op welke inputs je de Astra 3 LNB hebt aangesloten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen