Ga naar inhoud


Tri Star split level airco van de Makro zelf te installeren?


renzie

Aanbevolen berichten

Deze week is er een split level airco bij de makro in de aanbieding . Ik ben van plan om zo een ding in mijn slaapkamer te plaatsen. Is het een doe het zelf klus voor een beetje handige doe het zelfer of moet je dat echt aan een installateur over laten? waar zitten de valkuilen qua installatie? het lijkt mij goed zelf te doen.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb er zelf ook een geplaatst hier

stelt niks voor

als je een hamer en schroevedraaier ken hanteren ken je dit zeker

er zit een goeie beschrijving bij die je wel goed moet opvolgen

en dan maar genieten als het zomer's heet is

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet er geen koelmiddel gevuld worden en leidingen gelast worden? 

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze zelf nog nooit geplaatst maar een collega plaatst ze wel regelmatig.

Wat hij aangeeft is dat het eigenlijk niets voorstelt qua montage, belangrijkst waar je op moet letten is dat buitenunit bij voorkeur niet in de volle zon staat (let ook op trillings geluid), de leidingen niet knikken en dat de wartels goed sluiten. 

Volgens hem moet je ze het grootste gedeelte met de hand aan kunnen draaien en het laatste stuk met een sleutel stevig aandraaien.

Gaan ze vanaf het begin al moeilijk dan zit er iets scheef of staat er spanning op de leiding (zit er niet recht voor) en dat is niet zo handig om het goed te krijgen.

Op zich is het dan nog niet zo'n hele ramp maar heb je de leidingen de 1e keer niet goed dicht en draai je de ventielen los dan verlies je het nodige koelmiddel om de leidingen te vullen (e.e.a is bij aankoop met overdruk gevuld)

Is het dan niet goed dan kun je de ventielen wel weer dicht draaien maar het koelmiddel in de leidingen ben je kwijt.

Monteer je daarna alles wel goed en draai je de ventielen weer los dan zal de druk in het geheel een stuk zakken en dan koelt hij nog wel maar niet zo goed meer en zou het beter zijn om weer wat extra koelmiddel toe te gaan voegen.

Probleem is alleen dat je dat dus niet zelf kunt en daar iemand voor nodig hebt waardoor het toch nog weer duur wordt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de beschrijving goed leest en erbij legt ken je de leidingen zo eropzetten dat er echt niks uitlekt

zo is het bij mij ook perfect gelukt

en hij koelt (en verwarmt) perfect

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

mogen de bijgeleverde leidingen van 3 m lengte ingekort worden als je de buitenunit direct aan de buitenwand achter de binnenuit monteert of zitten op de leidingen koppelingen gemonteerd die je er niet af mag halen en moet je gaan lassen, vacumeren en afpersen als je de leidingen gaat inkorten?  

 

renzie

aangepast door renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag iedereen een airco installeren?


Het plaatsen van het binnen- en het buitendeel mag iedereen. Echter, koeltechnische handelingen, d.w.z. het monteren/solderen van de leidingen en alle handelingen m.b.t. het koudemiddel, mogen alleen door STEK-erkende monteurs worden uitgevoerd.


clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de bijgeleverde leiding zijn kant en klaar

als je ze korter wil maken zal je toch een bedrijf moeten inschakelen ervoor

ik heb zelf de leiding ook wat te lang maar opgelost door en redelijke krul erin te maken en die achter de buitenunit geplaatst

het valt nu  helemaal niet meer op ... oppassen dat ie niet knikt....

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...