hansputters Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 Hallo, Sinds kort heb ik twee Sundtek DVB-C/T sticks aangesloten op een, daartoe speciaal aangeschafte, NAS van Synology. M.b.v. de daarin geïnstalleerde applicatie "TVheadend" worden de ongecodeerde digitale zenders succesvol naar mijn Dreambox gestreamed. Ingegeven door de angst van mijn vrouw voor brand, vraag ik me af of het verantwoord is de NAS continue te laten draaien. (we kijken hooguit 1-2 uurtjes tv per dag...) Ik begrijp heus wel dat overal servers 24/7 actief zijn maar dit is natuurlijk wel een eenvoudige consumentenversie. Wat is jullie mening hierover? Bedankt! n.b.: ik heb slechts een harde schijf geplaatst (de andere "Bay" is dus leeg) Is dit eventueel schadelijk voor het servertje?
henkie73 Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 (aangepast) lekker uitzetten, maar ik heb mijn nas gewoon 24/7 aanstaan met 2 HDD. maar je kunt hem ook gewoon aanlaten staan. maar als je hem uitzet spaar je ook stroom uit. . dus het maakt niks uit. alleen ik heb het idee als hij uit en aan gaat dat het misschien slechter voor de HDD is. opspinnen slijt de HDD ook mee. 1 bay leeg laten is niet slecht voor de nas. gr. henk 6 april 2014 aangepast door henkie73 helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
Psychosammie Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 In feite kan je je Synology niet uitzetten. Die voeding blijft gewoon aan staan. Niet om je vrouw bang te maken maar hoeveel van die losse voedingen heb je in huis die altijd aan staan? Die nas met 1 schijf kan prima maar het is wel een typisch geval van jammer. Je hebt een geweldig apparaat gekocht en dan kijk je er alleen tv mee. Extra schijf erin en dan alle andere functies uitproberen! Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
theparasol Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 @hansputters: De afwasautomaat en de wasmachine ook maar de deur uitdoen want die zijn zeer brandgevaarlijk...
Tonskidutch Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 Vroegahr waren hdd's misschien een stuk minder goed ontworpen en hadden misschien iets meer slijtage mbt spin up waar of niet waar? Tegenwoordig zijn nagenoeg alle energie-save instellingen op alle apparaten zodanig dat de moderne HDD na bepaalde tijd in standby gaan... ik heb nog geen slijtagesporen ontdekt { hoe zou je ook} en misschien was het toen ook wel een fabeltje dat overmatige slijtage ontstaat door opstarten. uitzetten mag dus - standby/spin down mag dus je bespaart enkele euroś per jaar zorg wel dat je NAS altijd als eerste ingeschakeld wordt voor je aan andere clients van de NAS begint m.b.t. mijn gebruik, m'n NAS loopt al 4 jaar / zo ook mijn receiver brandgevaar? tja als je der een gordijn over heen hebt of een dekbed misschien Second Life Mungo Parker
hansputters Geplaatst: 6 april 2014 Auteur Geplaatst: 6 april 2014 Bedankt heren voor jullie reacties! Misschien ter verklaring nog enige aanvulling van mijn kant. Tja, de NAS is een ultieme poging om beeld-freezers te voorkomen; de Dreambox bleek te zwak op de borst. Haha, heb er geen deken over gespreid maar het ding staat "gewoon" in de meterkast (met openingen boven/onderkant). Volgens het Synology-configuratiescherm bedraagt de temperatuur van het moederbord ca. 38-40 graden. Misschien is mijn vrouw i.d.d. overbezorgd maar jullie moeten wel weten dat we twee honden en een aantal Cavia's hebben waar we beiden zeer zuinig op zijn. En ja onze Miele afwasmachine laten we nooit onbewaakt zijn werk doen maar ja die heeft dan ook al 14 (!) jaar op de teller. Het is daadwerkelijk zonde de NAS alleen voor dit doel te gebruiken maar de overige mogelijkheden komen later wel eens. groeten
Psychosammie Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 maar ja die heeft dan ook al 14 (!) jaar op de teller Onze vaatwasser zit al in zijn 15e jaar en we hebben net een wasmachine weggedaan die al sinds 1987 zijn werk deed en maar niet stuk wilde gaan. Maar ik blijf er niet voor thuis. Verdiep je anders eens in brandmelders. Mijn NAS staat ook in de meterkast en we hebben er ook een brandmelder in zitten. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Tonskidutch Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 zo een mooi apparaat in de meterkast verstoppen Second Life Mungo Parker
Psychosammie Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 Jij kent mijn vriendin niet. Het was die NAS in de meterkast of ik Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
winwiz Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 Mooi raampje in de deur, lampje erboven en een stoel ervoor. Hij zit de hele avond naar die mooie knipperende ledjes te kijken en zijn vriendin kan ongestoord goede tijden kijken. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
boudeman Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Misschien is mijn vrouw i.d.d. overbezorgd maar jullie moeten wel weten dat we twee honden en een aantal Cavia's hebben waar we beiden zeer zuinig op zijn. En ja onze Miele afwasmachine laten we nooit onbewaakt zijn werk doen maar ja die heeft dan ook al 14 (!) jaar op de teller. Om je vrouw nog zenuwachtiger te maken, kijk maar eens op Off Topic 4 All, koelkast brand
Tonskidutch Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Dat is duidelijk Boudeman, maar hier knalt de aardlekschakelaar der zo uit als er sluiting is door kapotte elektrische apparatuur. zoals recent mijn waterkoker op aanrecht die ook een vette vonk gaf terwijl ik de afwas deed. overigens brand en rook melders aangesloten op het lichtnet (wat je zelf al als preventie hebt) doet ook de stroom onderbreken. ciao ciao Second Life Mungo Parker
boudeman Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Toen de aardlekschakelaar aansprong en het huis stroomloos zette, was de brand al begonnen.
Tonskidutch Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 het behoort misschien tot het ander draadje in of topic... maar in je NAS zit geen brandbare vloeistof zoals wel in de koelkast en pomp ik kan je vrouw toch geen nachtrust bezorgen middels argumenten, dat moet jij doen Second Life Mungo Parker
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen