Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ben een beetje gaan knutselen en heb de triple dus toch op de 80 cm-schotel gezet. (=ong. 84cm hoog en 76cm breed, no name)

Moest de oude beugel een beetje bijzagen ivm weinig ruimte, maar dat ging goed.

De LNB zover mogelijk rechtsom gedraaid dus nog meer dan 17 graden.

En...19.2 en 23,5 gelocked op "voorinafgestelde" transponders.

En (bijna) alle zenders werken op BEIDE, zonder te moeten draaien.

Op 28,2 niets.

Conclusie: Very happy now.

De engelse zenders opgegeven.

De kleine 60 cm schotel gaat bij het vulles.

Zonder de tips op dit forum was het me waarschijnlijk niet gelukt, dus nogmaals heel erg bedankt Sprietje en Smetje.

Ned2 HD en SBS6HD "blokken" een beetje onderin het beeld, heb geprobeerd de boel nog fijner te stellen maar dat ging niet.

Misschien heeft iemand nog tips om Ned2 HD en SBS6 helemaal goed te krijgen?

groeten uit zonnig Lloret de Mar

VU+SOLO2 0,5TB VIX!! Panasonic TX-L42ET5E     Woxter THX 5.1 passief - audiogear 5.1

Triple LNB quad waarvan alleen 19.2 en 23.5 werken       LINUX MINT 16

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

en als je hem op 16° zet heb je dan nog blokjes

tja de trippel lnb is normaal ook niet geschikt voor een 80CM schotel he Willyspain

hoeveel signaal heb je trouwens op astra 23° en 19.2°

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

19.2  9.4 dB  SNR??? 58%  AGC??? 78%    BER??? 0

23.5  8.6 dB  SNR       53%  AGC       86%    BER       0

die 16 graden gaan we uitproberen

bedankt weer

VU+SOLO2 0,5TB VIX!! Panasonic TX-L42ET5E     Woxter THX 5.1 passief - audiogear 5.1

Geplaatst:

natuurlijk het beste was als je een triax 110 had geplaatst met Losse lnb's

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

• Moderator
Geplaatst:

Op dit moment is het zonnig weer, maar op 23 zit je op het randje van het benodigde signaal, je hebt zelfs met dit weer al blokjes, dus BER.

Wanneer je wat bewolking of regen krijgt is het gedaan met de ontvangst.

Omdat te verbeteren, zie de opmerking van de poster hierboven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

We zullen zien, dan gaat de triple maar op marktplaats

Wist ik veel toen ik het kocht, had de verkoper wel even mogen melden eigenlijk (een hollander via internet)

16 graden werkt averrechts

heb hem nog veel lager gezet dan 17 graden en ontvang nu ook de hbo's prima  ( joepi)

groeten weer en hopelijk geen wolken

Geplaatst:

Overweeg zelfs om de triple gewoon te verkopen en de oude kop op 23,5 te zetten.

Had ik meteen moeten doen had me een hoop gedoe en 90 euro bespaard.

• Moderator
Geplaatst:

Wist ik veel toen ik het kocht, had de verkoper wel even mogen melden eigenlijk (een hollander via internet)

Alle waar naar zijn geld, vakkundig advies haal je bij de vakhandel!

Of hier op het forum!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

en op hoeveel graden heb je hem nu staan

Geplaatst:

Beste willyspain

Zoals ik je al meerdere keren heb aangegeven, past een triple-lnb niet op een 80cm-schotel. Wat jij nu gedaan hebt, is de schotel zodanig uitgericht dat je een beetje tussen de Astra 19,2 en de Astra 23,5 in zit. Je kunt deze satellieten nu beide een beetje ontvangen maar niet optimaal en de Astra 28,2 kun je daardoor helemaal niet ontvangen.
Blijkbaar snap je niet dat een grotere schotel dan waar de triple-lnb voor gemaakt is de ontvangst alleen maar slechter maakt i.p.v. beter t.o.v. een 60vm-schotel.
Ik adviseer je dan ook deze triple-lnb gewoon op een 60cm-schotel te plaatsen. Dan ontvang je de drie satellieten wel.
En de triple-lnb moet daar 17 graden schuin staan, niet meer en niet minder.

Geplaatst:

Uiteraard hebben jullie gelijk met alle opmerkingen dus wat kan ik nu het beste aanschaffen?

Triax 110 115? inverto black ultra lnb s met rail?

wil toch graag de 3 satelieten goed ontvangen en  allen aan 4 tuners aansluiten.

wat is de gangbare prijs van zoon spulletje bij elkaar ongeveer?

liefst hoor ik ook van jullie waar het beste te bestellen maar dat zal wel tegen de forumregels zijn, zo niet graag tips.

Geplaatst:

willyspain schrijft:

"Wist ik veel toen ik het kocht, had de verkoper wel even mogen melden eigenlijk (een hollander via internet)"

Had jij dan aangegeven dat die triple-lnb voor Spanje was, zo niet dan kun je die man niets kwalijk nemen, zo ja dan kun je vragen of hij hem terug wil nemen als hij onbeschadigd is. Maar de bijgevoegde mal met lijn?

Wil je meer regenreserve in Lloret de Mar dan met een Triax 64, dan kun je een Triax 88 nemen met rail. Als lnb kun je het beste nemen Inverto Black Premium Quad, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=79
Verder heb je 4 diseqc-switches nodig. Neem hiervoor de Spaun 4/1 diseqc-switch.
Een Triax 88 koop je in Nederland voor €30,-.
Een  Inverto Black Premium Quad koop je in Duitsland al voor €14,-

post-60869-0-35849500-1397463874_thumb.png

Geplaatst:

Hallo,

Sprietje, grote klasse, hardstikke bedankt voor alle info.

Ga alles bestellen.

Als het niet te veel moeite is...

Hoe schuin moet die rail staan en hoever uit elkaar moeten de lnb's uit elkaar staan of maakt dat niet uit?

Ik neem aan dat de 23,5 in het midden moet?

nogmaals heel erg bedankt, hopelijk kan ik jou ooit ook nog eens ergens mee helpen

Geplaatst:

nog een vraagje

vind op internet:49156943.jpg-Quad

en

49156949.jpg-quattro

wat is nou het verschil precies??

Geplaatst:

Op een Quad-lnb lnb kun je 4 satellietontvangers aansluiten. Meerdere Quad-lnb's kun je ook op een diseqc-switch aansluiten.
Een Quattro-lnb is alleen maar geschikt om op een multiswitch aan te sluiten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...