Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een Rotor moteck SG2100a wat ik ook doe ik krijg hem niet aan de praat als ik hem via positioner setup naar 0 beweeg dan gaat hij naar zijn 0 punt wil ik hem handmatig draaien doet hij niks.

Als ik usuals inschakel doet hij niet usuals uit doet hij nog niks handmstig draaien niks 0 positie dan draait hij.

Ik heb een vu solo die op een uncomitted 8 poorts switch zit poort 1 astra 1 poort 2 astra 3 poort 3 astra 2 poort 4 rotor

In de bijlage staan mijn instellingen die ik in de vu heb staan.

instelling.txt

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Ik heb hier een Rotor moteck SG2100a wat ik ook doe ik krijg hem niet aan de praat als ik hem via positioner setup naar 0 beweeg dan gaat hij naar zijn 0 punt wil ik hem handmatig draaien doet hij niks.

Als ik usuals inschakel doet hij niet usuals uit doet hij nog niks handmstig draaien niks 0 positie dan draait hij.

Ik heb een vu solo die op een comitted 8 poorts switch zit poort 1 astra 1 poort 2 astra 3 poort 3 astra 2 poort 4 rotor

In de bijlage staan mijn instellingen die ik in de vu heb staan.

Ik heb in het verleden ook een rotor achter een switch gezet, maar dan zat de rotor op poort 1 van de switch. Dat werkte wel. Vanuit de rotor ging dan een kabel naar de LNB die op de schotel van de rotor zat.

Op poorten 2 en 3 van de switch zaten LNBs die aan een vaste schotel gemonteerd zaten.

Geplaatst:

Hoi muppet,

Ik lees de instellingen in je txt-file.

Voor poort 4 heb je LNB nummer 33, klopt dat wel, zo'n hoog nummer? Moet dat niet gewoon 4 zijn?

En bij diseqc modus van poort 4 is niks ingesteld, zou dat niet 1.2 moeten zijn, ook bij gebruik van usals?

En werkt de motor wél, als je de 8/1 switch er tussenuit haalt?

Ik ken de VU solo niet, maar dit waren de vragen die bij mij opkwamen bij het lezen van je vraag.

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Ik heb eerder ook een Moteck i.c.m een 4x1 switch gehad.

Ik had daar echter een uncomitted switch tussen die schakelde tussen de Moteck in de ene stand en de 4x1 switch in de andere stand.

Geplaatst:

@robkds zal het eens op poort 1 proberen

@a33 poort 33 is de aanduiding voor de rotor bij de vu

@grondstof sorrie mijn fout het is een 8/1 uncomitted switch maar moer ik deze ook anders instellen bij een rotor (zal comitted naar uncomitted veranderen)

Geplaatst:

probeer eens rechtstreeks aan te sluiten.Dan usals instellen en je Lat-Long invoeren.Dan naar een satpositie gaan en hij zou moeten draaien.Je moet wel eerst een settingslist downloaden of invoeren anders weet de box niet waar de sats hangen.Bv Henksat heeft rotorlijsten daarvoor.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Ik gebruik de lijst van hans is de deze niet goed

Geplaatst:

@muppet

Het is al jaren geleden en weet niet meer hoe het ook al weer geschakeld was.

Er staat mij iets bij van uncomitted-comitted-toneburst als volgorde te kiezen in de geavanceerde tunerconfiguratie

Geplaatst:

als het de ROTOR  lijst is zou het moeten gaan.Kan je zien bij instellingen tuners na het inladen van de lijst.Daar moet je ook deze op eenvoudig-rotor zetten en de LAT-LONG ingeven.Als dat gedaan is kan je gewoon met de kleurtoetsen de schotel laten draaien.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

• 2 weken later...
Geplaatst:

Het heeft even geduurt maar heb het werkende gekregen mijn switch is niet helemaal in orde zodra ik de extra sattelieten aansluit gaat het mis dus heb ik hem nu rechtstreeks en kan ik alles krijgen wat ik wil.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen