Gast marekki Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 sprietje zou je voor mij de berekening willen maken voor een triax 88cm met 4x invertoblack lnb's voor de 3 astra's en de hotbird. in belgisch limburg in de plaats mechelen-bovelingen. ik wil daar bij mijn kennis in mei de schotel gaan plaatsen en goed voorbereid zijn. en jouw berekeningen zijn altijd goed. bvd
Sprietje Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 De schotel moet in Mechelen-bovelingen als volgt afgesteld worden:Zet de elevatie van de schotel op 30 graden om straks de Astra 23,5 te vinden.Plaats de rail zodat het gat in de onderste groef komt.Hou de rail ongeveer 10 graden schuin (in het oosten lager dan westen) en schuif de lnb-houder van de Astra 19,2 tegen de lnb-arm, zie de bijlage.Plaats de overige lnb's als volgt.De kop van de Astra 23,5 tegen de kop van de Astra 19,2De kop van de Astra 28,2 tegen de kop van de Astra 23,5De kop van de Hotbird op 79,5mm afstand van de kop van de Astra 19,2, dit gemeten aan de voorzijde van de lnb van pukkeltje tot pukkeltje.Zet de rail nu precies 10,45 graden schuin, d.w.z. de kop van de Hotbird moet 35,5mm lager staan dan de kop van de Astra 28,2. Dit kun je meten met een waterpas en een rolmaat.Stel de skew van de lnb's als volgt af:Hotbird 13 op 6 gradenAstra 19,2 op 4 gradenAstra 23,5 op 7 gradenAstra 28,2 op 10 gradend.w.z. met de wijzers van de klok meegedraaid als je in de schotel kijkt t.o.v. verticaal, dus niet t.o.v. de rail.Stel de schotel af op maximale signaalkwaliteit op de Astra 23,5, niet op de Astra 19,2 want die staat 2,5mm uit positie.Uitrichten doe je het liefst zonder diseqc-switch. Ontvang je die echt 100%, dan staat de rest ook goed.
Gast marekki Geplaatst: 7 april 2014 Geplaatst: 7 april 2014 Beste Sprietje geweldig ik ga dit in mei daar installeren en ik ben er van overtuigd dat jouw berekening weer perfect gaat werken mijn dank is groot hoop je nog eens te ontmoeten bij de transponder.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen