Ga naar inhoud


Na 2 jaar pas afrekening van Nuon.En nu afgesloten.


Loui (K)

Aanbevolen berichten

Mijn schoonmoeder is vorige week afgesloten van stadsverwarming, ze is 80 jaar en woont alleen.Ze is in 20012 overgestapt naar Woonenergie met de bedoeling dat ze goedkoper in de maand uit zou zijn met de energie kosten. Nu blijkt dat Nuon die over de stadsverwarming gaat nu haar vorige week heeft afgesloten van warm water en verwarming. Woonenergie heeft dus alleen elektra verder niets, Maar mijn schoonmoeder is daar niet van uit gegaan ze meende dat alles er onder viel. Nu moet ze eerst 4000 euro betalen voor ze weer aangesloten wordt.Nuon zegt dat ze verschillende brieven en een deurwaarder bij haar aan de deur is geweest, maar zij weet van niks er is geen deurwaarder geweest. en in het begin is er een brief geweest wat zij zag als reclame omdat ze niet meer bij Nuon was. Er is dus in anderhalf jaar geen contact geweest tussen Nuon en mijn schoonmoeder. Nu eisen ze eerst geld voor ze aangesloten wordt. Kan dit zomaar? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zie het probleem niet. Je schoonmoeder heeft 2 jaar haar stadsverwarming rekening niet betaald en zo 4000 euro uitgespaard. Gewoon het terechte bedrag voldoen, dan wordt ze weer aangesloten.

 

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

en jullie wisten dit de afgelopen 2 jaar niet?

tijdens verjaardagen of bezoekjes nooit ter sprake gekomen?

nooit eens geinformeerd bij de dame op leeftijd hoe ze eea geregeld had?

lijkt me niet meer dan normaal dat je je (schoon)ouders op leeftijd een beetje in de gaten houdt?

zeker als je zelf niet blind bent geweest voor alle horror verhalen op kassa etc?

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is zelf nog wijs genoeg om dit in de gaten te houden, maar ze was er zeker van dat dit ook onder Woonenergie viel. Er is idd voor 2 jaar terug iemand aan de deur geweest van de nuon maar die heeft zij weg gestuurd met de melding ik heb geen nuon meer. En die persoon is gewoon weer gegaan. daarna niks meer gehoord.Ik vind dat de Nuon een aangetekende brief had moeten sturen met het verhaal erin waar het om gaat en niet na 2 jaar zomaar komen afsluiten na 2 jaar.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de ene kant heb je gelijk dat ze een aangetekende brief of met een brief dat er iets mis is gegaan , ik zou persoonlijk even naar je schoonmoeder gaan om even in de papieren mogen te kijken mischien iets over het hoofd gezien, vindt het al heel vreemd dat ze naar 2  jaar afsluiten hier in zeeland sluiten ze je zo af als je een paar maanden niet betaald.

 

En tevens vragen welke deurwaarder het geweest is je kan even navragen of het bekend is.

 

Mocht het wel terecht zijn dan moet je schoonmoeder die 4000 euro ophoesten het is overal zo eerst je achterstallige betalen dan wordt je weer aangesloten + de kosten (aansluitkosten)

 

ik hoop voor je schoonmoeder dat dit op een vergissing berust.

aangepast door Daan

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben de papieren hier maar er staat niks over stadsverwarming in, hier wordt alleen over energie gesproken dit kan gas water en elektra zijn maar ook stadsverwarming neem ik aan. Het zijn blijkbaar weer de kleine letters.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stadsverwarming bestaat hier niet en ken ik niet  :grin: ik zou dat bedrijf  Woonenergie maar eerst bellen of ze 2 jaar geleden deze optie wel hadden tegenwoordig word alles overgenomen als Woonenergie dat nooit geleverd heeft dan heb je een probleem,schoonmoeder is ook op leeftijd kan het begrijpen, heb ook  moeders hier die heeft dezelfde leeftijd meestal doe ik daar ook de boekhouding

 

Leg even de situatie uit misschien kan er nog wel een regeling er uit vloeien.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Natuurlijk kan Nuon de geleverde energie (stadsverwarming) in rekening brengen.

Of dat € 4.000 is voor 2 jaar is slechts een kwestie van de meter aflezen en de rekening bekijken.

Nuon heeft correspondentie gestuurd, die weggegooid is omdat men meende geen klant meer te zijn.

Er is iemand van Nuon aan de deur geweest die weggestuurd is want "Ik ben geen klant bij jullie".

 

Er zullen ook wel de nodige aanmaningen verstuurd zijn, wel dan gaat op een gegeven moment de stekker eruit.

 

Ter bescherming van wel betalende klanten wordt er dan gewoon niet meer geleverd.

En wanneer je weer warmte wilt betekent dat gewoon je openstaande rekening betalen.

Aangezien de afgelopen tijd het geld voor de verwarmingsenergie niet is afgeschreven, zou het op de betaalrekening ter beschikking moeten zijn.

Schoonmoeder kan wanneer ze nog zo mondig is als beweerd toch zelf contact opnemen met haar leverancier en haar zaken regelen, misschien laat Nuon na 2 jaar om betaling vragen zich alsnog in op een afbetalingsregeling.

 

En tenslotte geldt hier weer het aloude gezegde "goedkoop is duurkoop".

Het zou zo maar kunnen zijn dat ze nu duurder uit is met gescheiden leveranciers.

 

 

En voor wat betreft de gehoopte vergissing, een korte blik op de site van woonenergie laat zien dat er alleen stroom en gas verkocht worden, geen stadsverwarming.

 

Voor wat betreft de opmerking over de aangetekende brief, lees de leveringsvoorwaarden van de Nuon stadsverwarming eens door, daarin zal te lezen zijn dat voor de afgenomen energie  betaling verschuldigd is en dat men zonder maning verplicht is op tijd te betalen.

Bij uitblijven van betaling is men gerechtigd levering te staken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer jij 2 jaar je rekening niet betaalt en wanneer ze aan de deur komen zegt dat je geen klant bij ze bent?

 

Je hebt 2 jaar zonder betaling energie afgenomen, dan is het gepast met Nuon te overleggen hoe je op een nette manier je fout kunt herstellen.

Ik zelf zou mij schamen, en niet proberen via een juridisch loket de fronten nog meer te verharden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In het begin is er een brief geweest wat zij zag als reclame omdat ze niet meer bij Nuon was. Er is dus in anderhalf jaar geen contact geweest tussen Nuon en mijn schoonmoeder.

 

 

 

Ze is zelf nog wijs genoeg om dit in de gaten te houden,

 

 

 Er is idd voor 2 jaar terug iemand aan de deur geweest van de nuon maar die heeft zij weg gestuurd met de melding ik heb geen nuon meer. En die persoon is gewoon weer gegaan. daarna niks meer gehoord.Ik vind dat de Nuon een aangetekende brief had moeten sturen met het verhaal erin waar het om gaat en niet na 2 jaar zomaar komen afsluiten na 2 jaar.

Volgens eigen zeggen heeft Nuon brieven gestuurd en is Nuon langs geweest.

Schoonmoeder heeft ze zelf weggestuurd.

 

Verder krijg je normaal gesproken bericht dat men over gaat tot afsluiting.

Daarvoor moeten ze toch in de woning zijn?

 

Op dat moment kan je afsluiting voorkomen door alsnog te betalen.

 

Maar als ik dit zo lees is de vordering van Nuon terecht, ga met ze in gesprek, leg de situatie uit, dat schoonmoeder misschien zich toch vergist heeft en kom een betalingsregeling overeen.

 

De klant is gestopt met betalen, Nuon heeft nog een tijd doorgeleverd en is daar uiteindelijk mee gestopt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het al uit handen is gegeven door Nuon kan je daar niets meer mee regelen las ik net op een form zijn veel problemen mee met Nuon, die gaan in zee met dat malafide incassobureau

 

Maar proberen kan nooit kwaad.

 

Is vervelend zoiets..

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...