Ga naar inhoud


Na 2 jaar pas afrekening van Nuon.En nu afgesloten.


Loui (K)

Aanbevolen berichten

Volgens eigen zeggen heeft Nuon brieven gestuurd en is Nuon langs geweest.

Schoonmoeder heeft ze zelf weggestuurd.

 

Klopt, maar de TS geeft aan dat dat wel 2 jaar geleden is geweest en in de tussentijd heeft Nuon niets meer van zich laten horen.

 

Ik zie het dat Nuon gewoon lekker al die tijd niets heeft gezegd en de kosten flink heeft laten oplopen en nu plots 2 jaar naar dato met de factuur voor de dag komt.

Nuon had toch zeker in de tussentijd al veeeeeeeel eerder dringender aan de bel moeten trekken en niet lekker doorgaan met leveren en 2 jaar later de gebruiker een rolberoerte bezorgen met een torenhoge factuur.

 

Los hiervan kan schoonmoeder ook zeggen van "je bekijkt het maar" en wat elektrische kachels in huis zetten.

Voordat ze 4000 euro opgestookt heeft is ze al wel weer een paar jaar verder.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als NUON inderdaad twee jaar niets van zich heeft laten horen is zit daar iets niet goed.

Een bedrag van 4000 euro navordering komt me ook niet reëel voor. 

Op de NUON site staat te lezen dat het gemiddelde maandbedrag voor stadsverwarming € 115,- per maand is.

Voor een eenpersoons huishouden zal dit lager uitkomen, er wordt namelijk minder dan gemiddeld warm water afgenomen.

Gaan we toch uit van het gemiddelde maand bedrag is dit 24 x € 115,- en zal het navordering bedrag ergens om en nabij de € 2740 komen.

Een verschil van € 1240,- dus meer dan genoeg reden om een juridisch loket er naar te laten kijken.

Persoonlijk zie ik dan ook geen enkele reden om dit ongelofelijke falen van een bedrijf niet aan te vechten.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer jij 2 jaar je rekening niet betaalt en wanneer ze aan de deur komen zegt dat je geen klant bij ze bent?

 

Je hebt 2 jaar zonder betaling energie afgenomen, dan is het gepast met Nuon te overleggen hoe je op een nette manier je fout kunt herstellen.

Ik zelf zou mij schamen, en niet proberen via een juridisch loket de fronten nog meer te verharden.

Uhhh. Het is andersom hoor. Nuon heeft 2 jaar geleverd en niet afgerekend.

 

Als je de rekening/voorschot niet betaald dan ga je dat binnen een half jaar merken omdat je dan afgesloten wordt.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb wel vaker vreemde dingen meegemaakt met NUON. Woont de oude dame ook in Almere-Haven?

Als oud-inwoner (ook oude inwoner :grin: ) had NUON nooit stadsverwarming in Almere-Haven.

Ik maak Lelystad tegenwoordig onveilig. 

Kan me dus voorstellen dat er niet gevraagd wordt naar andere energieleveranciers.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb wel vaker vreemde dingen meegemaakt met NUON. Woont de oude dame ook in Almere-Haven?

Als oud-inwoner (ook oude inwoner :grin: ) had NUON nooit stadsverwarming in Almere-Haven.

Ik maak Lelystad tegenwoordig onveilig. 

Kan me dus voorstellen dat er niet gevraagd wordt naar andere energieleveranciers.

Nee Almere Stad Maar we hebben alle gegevens van Nuon opgevraagd en Nuon is akkoord gegaan met een soepele regeling die zij wel kan terug betalen. Er is namelijk geen termijn gesteld aan de duur van de regeling, en nu wordt er dus maandelijks wat terug betaald met automatische incasso. Nuon was zeer coulant naar ons ze begrepen het probleem ook en ze gaven ook toe dat ze idd eerder aan de bel hadden moeten trekken maar dit was dus leergeld voor beide partijen.

M.a.w dit probleem is eigenlijk weer opgelost.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In overleg gaan helpt meestal en gelukkig in dit geval ook.

 

Blijft het probleem, dat de alternatieve energie aanbieder met zijn betoog dat het bij hem goedkoper is erbij vergeet te vertellen dat hij appels met peren vergelijkt, en dat de consument op een dwaalspoor wordt gezet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat na deze "winter" iedereen geld terug krijgt van zijn energie leverancier. :)

 

Wanneer ik op zo'n vergelijkingssite het verschil tussen de goedkoopste en de duurste aanbieder bekijk is dat op jaarbasis bij 4.000kWh nog geen € 300. Nuon zit daarbij in de middenmoot.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Cees. Maar ik zit met mijn verbruik ver onder het gemiddelde.

In het bedrag is wel € 250,- welkomstpremie verwerkt.

Morgen maar eens de jaarcijfers van het vorige jaar en dit jaar naast elkaar leggen.

Dan pas kan ik echt zeggen wat ik er aan overgehouden heb.

De afrekening die ik nu heb gekregen gaat over 384 dagen, dus alleen dat al geeft een vertekend beeld.!

 

Die vergelijkings site's moet je overigens niet te veel op vertrouwen, gewoon zelf blijven rekenen geeft betere resultaten.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In overleg gaan helpt meestal en gelukkig in dit geval ook.

 

Blijft het probleem, dat de alternatieve energie aanbieder met zijn betoog dat het bij hem goedkoper is erbij vergeet te vertellen dat hij appels met peren vergelijkt, en dat de consument op een dwaalspoor wordt gezet.

Ja ceesv zo zie je maar weeer goedkoop is niet altijd de beste oplossing, hier is gewoon niet goed gecommuniceerd met mijn schoonmoeder. Daar in tegen is zij ook goedgelovig geweest om zomaar aan te nemen dat alles over gezet is. Niet dus, maar ze zijn er uit, komen de week zal het wel weer aangesloten worden en heeft ze weer warmte. 

Ieder bedankt voor het medeleven  ;)  :) .

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...