Con Geplaatst: 7 april 2014 Geplaatst: 7 april 2014 Ik had Mageia geinstalleerd en daarnaast later Ubuntu. De eerste keren krijg ik een menu met beide OS-ssen maar nu alleen nog maar Ubuntu. Ik heb de Grub Customizer geinstalleerd en zie hier het resultaat. Hoe krijg ik Mageia weer te zien? Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
donpedro Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 (aangepast) Open de terminal eens binnen Ubuntu en geeft het volgende commando: sudo update-grub Hiermee gaat grub een nieuw configfile schrijven met alle recente updates van besturingssystemen. Doe dan een herstart om te kijken of je entries terug zijn. De customizer die je laat zien ... geeft voor nu niet veel hoop, maar is een resultaat van wat in het grub.cfg file staat. Eerst dus even dit cfg file updaten en dan nog een keer kijken. 10 april 2014 aangepast door donpedro VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x Unstable Oscam 11xxxx MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS
Con Geplaatst: 11 april 2014 Auteur Geplaatst: 11 april 2014 oops, te laat. Nee, ik was weer te snel. Als ik dat geweten had. . . en ik heb ook nog wel een paar uurtjes gezocht maar kon zelf geen oplossing vinden. Ik dacht na een paar uur, wet je, alles is toch weer (op dit moment) snel geinstalleerd, ik zet alles er weer opnieuw op maar jouw oplossing had uiteraard veel vriendelijker geweest. De tip staat bij mij inmiddels met hoofdletters genoteerd, dus toch dank. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen