Brinx84 Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Hallo, ik ben een redelijk newbie op schotel gebied. Hierbij mijn situatie: ik heb 2x een quatro voor astra 1 en 3. Hier gaan momenteel 4 kabels per lnb naar binnen naar een switch. Ontvanger gaat.met 1 kabel naar switch. Ik heb nu 2 ontvangers aangesloten, dit worden er uiteindelijk 4. Graag zou ik nog koppen bijplaatsen om het zenderaanbod uit te breiden. Houd dit in dat ik nog 4 kabels per extra kop naar binnen moet brengen? Welke switch zou ik dan op komen? Ik zie door het bomen het bos niet meer...haha. Bedankt voor de info zover
Sprietje Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Als je bijv. vier satellieten wilt ontvangen, dan zul je dus vier quattro-lnb's moeten nemen en zullen in totaal 16 coaxkabels naar de switch moeten.Voor vier aansluitingen heb je dan een 16/4 switch nodig, bijv. de EMP 17/4, zie:http://www.emp-centauri.cz/index.php?lang=en&page=prodview&id_kateg=1&id_pkateg=14&id=248
Brinx84 Geplaatst: 9 april 2014 Auteur Geplaatst: 9 april 2014 Super, bedankt voor de snelle reactie. Had ik het toch goed in mijn hoofd...haha
Sprietje Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Als je meer verschillende satellieten wilt of meer aansluitingen, dan kan dat ook.
Brinx84 Geplaatst: 18 juli 2014 Auteur Geplaatst: 18 juli 2014 Even een oud topic heropenen...mis toch wel de Engelstalige programma's. Ik heb nu de lnb op 19.2 en 23.5. Is het mogelijk om 28.2 erbij te krijgen? Ik heb een visolosatHD schotel. Hoe zit hrt met afstelling van de schotel?
Sprietje Geplaatst: 18 juli 2014 Geplaatst: 18 juli 2014 (aangepast) Welke Visiosat schotel heb je?Is dat gewoon een ronde schotel of de Visiosat Bisat of de Visiosat Big Bisat?En welke multiswitch heb je? Staat de schotel in Nederland? 18 juli 2014 aangepast door Sprietje
Brinx84 Geplaatst: 18 juli 2014 Auteur Geplaatst: 18 juli 2014 Excuus voor de beknopte vraagstelling. Het is een Visiosat Bisat. Schotel staat gewoon in Nederland. Op dit moment heb ik er nog een switch tussen voor 2x een quatro lnb. Hier zal dus een een nieuwe switch tussen moeten. Het gaat me voornamelijk of het past qua schotel/lnb en hoe hoe het zit met de uitrichting ervan.
Sprietje Geplaatst: 18 juli 2014 Geplaatst: 18 juli 2014 Heb je de G3C-lnb houder er op zitten?Ik neem aan dat de lnb's die er nu op zitten ALPS-lnb's zijn. Die voor de Astra 28,2 ook gewoon een ALPS-quattro nemen.
Brinx84 Geplaatst: 18 juli 2014 Auteur Geplaatst: 18 juli 2014 Ik heb inderdaad nu de quatro alps erop zitten. Ik heb ze in de standaard houder zitten. Moet ik er nog een andere houder bij hebben?
Sprietje Geplaatst: 18 juli 2014 Geplaatst: 18 juli 2014 Tja, wat is de standaard houder. Dat zou de G3C kunnen zijn maar ook de G3B.Als het goed is staat dat op de zwarte plaat. B3 of C3.Heb je er geen montage instructie bijgekregen zoals bijv. deze voor de B3:
Brinx84 Geplaatst: 18 juli 2014 Auteur Geplaatst: 18 juli 2014 Jawel die heb ik gekregen, maar ik ben verhuisd in de tussentijd...dus is maar de vraag waar die is gebleven.haha. Iig bedankt voor alle info zover. Hoe zit het met de schuinte van de wok e.d? Moet ik die ook nog aanpassen?
Sprietje Geplaatst: 18 juli 2014 Geplaatst: 18 juli 2014 Stel nu dat je de G3C-houder hebt, dan is het de bedoeling om eerst de middelste lnb op de juiste hoogte in te stellen.Die moet op de nul-positie staan, dus de bout moet op de hoogte van de nul-streep staan, zie de bijlage 1.Dan moeten de andere lnb's op de juiste hoogte afgesteld worden. Dit gebeurt door de lnb's op een schuine lijn onder een bepaalde hoek af te stellen, zie hoek X in bijlage 2.Hoe groot die hoek moet zijn, kan ik wel voorje uitrekenen maar dan moet ik wel weten in welke plaats of regio de schotel staat.Heb je de lnb's op de juiste schuinte staan, moet de skew nog ingesteld worden.Als laatste moet je de schotel heel precies op de Astra 23,5 uitrichten.
Brinx84 Geplaatst: 18 juli 2014 Auteur Geplaatst: 18 juli 2014 Okok...ik ga me er nog even over beraden..want is wel een flinke investering wat ik nog moet doen qua switch. Maar het is technisch in ieder geval mogelijk. In ieder geval super bedankt voor alle duidelijke info! En een goed weekend! �
JoeG135 Geplaatst: 4 augustus 2014 Geplaatst: 4 augustus 2014 Hoi ik heb weer eens wat vragen van een maat kreeg ik een grote schotel 102 h 95 b en nu is mijn vraag hoeveel lnb s kan ik daar op kwijt en welke in middelpunt? ben van plan er vaste opstelling van te maken verticaal dus geen feedarm meer mijn volgende vraag is die maat heeft nu schotel 96 h 87 b en zijn lnb voor 19/23 werkt niet en nu is mijn vraag zou een 13/19 dan wel werken want die heb ik nog liggen werkt het dan ruilen we ze om gr joe SAB Titan I & Technisat Multytenne
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen