joeri peeters Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Hoi allemaal, Ik ben van plan om samen met men buurman een schotel te plaatsen. De twee gezinnen zouden elk 2 ontvangers willen gebruiken. Nu is mijn vraag,wat hebben we juist nodig om zonder problemen vrij te kunnen kijken naar wat we willen,en om elkaar niets in de weg te leggen,ivm kanaal keuze's. En is dit technics allemaal mogelijk? Groetjes en alvast bedankt Samsung UE55KU6510SXXN Curved Tv met een VU SOLO 4K met VTI Image triax 88 cm,astra 1,2,3 en hotbird
Sprietje Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Bedoel je dat beide gezinnen twee ontvangers gebruiken met slechts één tuner of zit daar ook een ontvanger bij met een dubbele tuner zodat je kunt kijken naar de ene zender en kunt opnemen van de andere zender.
wanderer Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 daar komt vroeg of laat rottigheid van, voor de eenmalige kosten zou ik geen gezamelijke schotel willen... Samsung 40D6510WS
joeri peeters Geplaatst: 9 april 2014 Auteur Geplaatst: 9 april 2014 Alle ontvangers zouden 1 tuner bevatten. En hoe bedoel je met rottigheid,wanderer? Gr joeri Samsung UE55KU6510SXXN Curved Tv met een VU SOLO 4K met VTI Image triax 88 cm,astra 1,2,3 en hotbird
Sprietje Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Vier aansluitingen is helemaal geen probleem. Welke satellieten willen jullie ontvangen? Alleen de Astra 19,2 en 23,5 of ook bijv. de Astra 2 met de Engelse zenders?
joeri peeters Geplaatst: 9 april 2014 Auteur Geplaatst: 9 april 2014 de hotbird,astra 1,2 en 3 Samsung UE55KU6510SXXN Curved Tv met een VU SOLO 4K met VTI Image triax 88 cm,astra 1,2,3 en hotbird
blackeyes Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 (aangepast) moet geen probleem zijn ik heb zelf ook een 88 triax met twin lnb's geplaatst en een aansluiting gaat naar de buren die zijn er maar wat blij mee en nooit problemen met hun gehad erover benodigheden: triax 88 orginele triax multifeed 4 x inverto black premium quad 4 x triax of spaun switch 4/1 goeie kabel (belden of koka) en de schotel voorzien van schoren want er komt heel wat gewicht op te zitten met kabels en lnb's 9 april 2014 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Sprietje Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Beste joeri peetersLees ik in je voetnoot dat je als een Triax 88 met vier lnb's hebt. Dan hoef je de twin-lnb's alleen maar te vervangen door quad-lnb's en natuurlijk twee extra 4/1-diseqc-switches.
Tonskidutch Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 daar komt vroeg of laat rottigheid van, voor de eenmalige kosten zou ik geen gezamelijke schotel willen... daarvoor heb je de rijdende rechter prima initiatief, altijd doen ik zie steeds vaker nieuwe appartementgebouwen met GSO op dak dus minder wokkies aan de gevel mijn buur is ook geïnteresseerd - en kijken wat het delen ook qua kosten oplevert! dat scheelt snel een slok op een borrel Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
bellejt Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 (aangepast) mss gewoon een triax van 1 meter nemen en daar dan voor de weinig bekeken sats quad lnb en voor de 19.2 en de 23.5 octo lnb.Zal wat duurder zijn in aanschaf maar dan zit je zeker als men later ook wil opnemen met sommige boxen op de vlaamse (nederlandse) zenders.Is ook beter als je wil kijken en tegelijk opnemen.Beter naar de toekomst kijken en wat meer uitgeven nu.De kosten deel je toch door 2.Of een GSO systeem.Maar dat zal wel duurder komen denk ik. PS :intussen wat gegoogled en voor die situatie is eigenlijk een GSO Multiswitch 17/8 NT het beste.Dan heb je de switch en 4 quatro LNB en kan je 8 toestellen bedienen.De switch en bijhorende LNB heb je reeds voor 155 euro. 10 april 2014 aangepast door bellejt 1 Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Sprietje Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 Ja, ik vind 2 aansluitingen per gezin ook erg weinig en het kost helemaal niet veel meer om 8 aansluitingen op je schotel te hebben. Ik zou ook altijd voor een 17/8-multiswitch gaan. Rottigheid komt alleen maar als het signaal te vaak weg valt of er te weinig aansluitingen zijn.
Moderator ceesv Geplaatst: 10 april 2014 Moderator Geplaatst: 10 april 2014 Er is in dit geval slechts een probleem, de multiswitch wordt met een netstekker gevoed. Een van de buren zal de energie moeten leveren voor de voeding. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
bellejt Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 snel uitgerekend :vermogen en verbuik x prijs Kw en je weet het.En makkelijk als de switch staat bij degene die de schotel heeft staan.Heb hier indertijd aan mijn buur ook het voorstel gedaan om als test op de vaste schotel gratis mee te liften.Had geen interesse maar ondertussen staan er wel 2 schotels bij mij zonder enig probleem.Lekker toch als buren elkaar verstaan. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
sattv4iedereen Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 Akkoord,maar als er elektriciteit nodig is,dan is het wel nuttig,dat beiden,bij die switch kan. 2de,hoe ga je zoiets regelen,als de elektriciteit uitvalt,bij je gebuur,en die is juist niet thuis.Je kan nu zeggen,kleine detailtjes of muggenzifterij,maar helaas,ook ik heb nog op verplaatsing bij mijn kameraad een webserver gedraaid,en die liet het meermaals afweten,toen die weg was.gelukkig woonde zijn vader niet ver,die ook een sleutel had. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Tonskidutch Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 ja het huis van de buur kan ook afbranden... dan heb je ook een probleem met je ontvangst niet complexer maken dan het al is. er waren ook mensen op het forum die een waterdichte E-kast aan de mast hadden met een multiswitch erin bij stroomuitval: dan rol je tijdelijk de verlengkabel uit en voed hem met jou stroomnet ciao Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen