Ga naar inhoud


melding afstemming mislukt op rtl7 HD bm 800


seije017

Aanbevolen berichten


Laat een tafelventilator eens lekker over de tuner blazen. Als het probleem dan niet meer voorkomt, kun je een computerventilator gebruiken voor een permanente koeling. Ik heb dat in Spanje voor mijn ClarkeTech HD 5000 ook moeten doen want anders ook steeds merkwaardige problemen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken deze meldingen wel...ik heb deze ook op de nederlandse zenders, op beide ontvangers, sinds een paar weken veel meer als voorheen.

Blijkbaar is er wel degelijk iets veranderd, hetzij in de codering bij CDS, hetzij in de OpenPLi die ik gebruik.

De cccam-versie is ongewijzigd, en (omdat ik het op beide ontvangers heb - ook degene waarin de kaart zit) het is ook niet waarschijnlijk dat het aan de interne share ligt.

 

Mijn vermoeden is de OpenPLi, omdat ik deze regelmatig een update geef, maar kan er mijn vinger niet op leggen.

Een andere oorzaak zou mijns inziens veel meer reacties op het forum geven...

 

Ik vind het overigens niet bepaald een probleem, blijkbaar duurt het decrypten nu een klein beetje langer waardoor de box een melding genereert. Het werkt wel netjes, en ik kan de meldingen ook gewoon uitzetten in OpenPLi.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ook gehad bij mijn oude DM800HD-PVR (uiteraard origineel). Bij mij was de voeding ingezakt (beeld flikkerde ook op het OLED schermpje bij het starten). Nieuwe voeding erin en alles weer prima. Zaak is dat je dit soort zaken snel oplost. Te lang met een rotte voeding en je tuner gaat zeker defect! Hoe heter de box, hoe sneller de elco's en condensatoren gaan uitdrogen. Waardes vallen buiten tolerantie waardoor je echt allerlei soorten van wazige klachten gaat krijgen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ik had een officiële DM800HD-PVR dus ook met originele voeding.. Na 3 jaar intensief gebruik was het over. Vette rimpel op de 12v en effectief 10.2v over. OLED display flikkerde bij het opstarten. Afstemmen mislukt tot hij 15m aanstond. Dan was alles weer OK. Snel voeding vervangen en sindsdien weer prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hetzelfde voor indertijd met mijn dm600 PVR.Na enkele maanden,op heel wat zenders,geen beeld.Afschakeling van de hdd was een oplossing,doch wilde ik de hdd weer gebruiken,omdat deze voorzien was.

In garantie,heb ik geweest naar de verdeler en een nieuwe voeding gekregen.

Thuisgekomen en aangesloten met de hdd erin,en werkte weer zoals het hoorde.Nu werkt hij nog op de kanalen,die hij aankan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...