Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Bij mijn nieuwe T90 wil ik ook mijn bekabeling vervangen. Nu zullen dit korte stukjes zijn omdat het maar van de LNB naar de diseqc switch gaat. Is het zinvol om meer uit te geven voor KOKA of Belden indien je maar zo een korte afstanden gebruikt (hooguit 1m -1.5m). Ook welk kleur kies ik. Wit of zwarte coax. Ik heb in lokale doe het zelf zaak hier zwarte coax gevonden. Dezelfde die ze gebruiken voor Telenet stond er op het briefje. Deze hebben koperen massa draadjes. Is dit nodig of zijn zilveren draadjes voldoende als aarding.

Bedankt

Geplaatst:

je moet wel degelijk satelliet kabel kopen en geen telenet coax

vb: belden h125 of Hirschmann KOKA799

dan heb je zeker goede kabel

en kleur dat maakt niet zo veel uit,ieder zijn keuze

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

1000 tot 2150 MHz > 90 dB voor Hirschmann KOKA799

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

Geplaatst:

De korte stukjes zijn heel belangrijk ,er zijn goedkope antenne kabels waar van de

de binnenkern van metaal is ,met een laagje koper, daar bij gaat de kwaliteit

snel achter uit

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst: (aangepast)

Bij kabel-tv worden frequenties gebruikt tot 860MHz. Bij satelliet-tv worden frequenties gebruikt tot 2150MHz. Aan deze laatste worden dus hogere eisen gesteld. En voor die korte stukjes gebruik je toch gewoon restantstukken die  voor de lange kabel te kort zijn? Zo wordt alles netjes opgewerkt.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Heb alleen maar die korte stukjes nodig. Restanten heb ik niet. De kabel die van de switch naar ontvanger loopt is nog zo oud niet en wordt dus nu nog niet vervangen. Deze is een 7mm 5 voudige afscherming. Zeer goede kabel. Nadeel is dat die niet zo buigzaam is en dus zeker niet geschikt om te gebruiken van LNB naar switch. Zal es kijken of ik nog andere kabel vind. Kleur speelt dus eigenlijk geen rol dus.

Geplaatst:

als het maar uv bestendig is je sat coax

Geplaatst:

Voor Nederland maakt dat allemaal niet zo veel uit, zwart of wit. In Spanje kun je beter zwarte gebruiken. Maar zowel Koka 799 als Belden H125 is in zwart verkrijgbaar.

Geplaatst:

Bedankt voor de antwoorden. Heb hier nog op zolder een rolletje standaard witte coax gevonden ook voor satelliet geschikt. Gewone RG6 staat er op. Ga dit gebruiken. Zal wel goed genoeg zijn :)

RG6 wil nog niets zeggen over de kwaliteit. Het kan net zo goed een coaxkabel zijn met een verkoperde stalen middenader.
Zoek op Google: wat betekent RG-6

aangepast door Sprietje

Heb hier nog coax gevonden bij iemand.

Het gaat om Belden 1694A 4.5Ghz. Kan ik dit gebruiken?

aangepast door Tuneboy
Geplaatst:

Lekkere stugge kabel met twee maal een vlechtmantelafscherming.
Geen folie-afscherming en een verlies van maar liefst ongeveer 42dB/100m bij 2150MHz. Middenader bestaat uit 7 dunnen draden.
Is ongeschikt.

uhm is juist soepele kabel en heeft wel een folie en middenader is een volle draad. Heb kabel hier in mijn handen.

aangepast door Tuneboy
Geplaatst:

uhm is juist soepele kabel en heeft wel een folie en middenader is een volle draad. Heb kabel hier in mijn handen.Als he

Als dat er zo uit ziet ,dan is het een prima kabel, het moet wel 7 mm zijn

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen