Sprietje Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 (aangepast) Oh.., ik heb deze specificaties gelezen: http://www.belden.com/docs/upload/np233.pdfmaar dat is de 1694F. Het is bij Belden ook een ondoorgrondelijke typeaanduiding. 10 april 2014 aangepast door Sprietje
Sprietje Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 Ja, het is inderdaad een goede coax. Verlies minder dan 30dB/100m bij 2150MHz. Zie de specificatie: http://www.belden.com/techdatas/english/1694a.pdfHoeveel dB afscherming staat er niet bij maar er zit een goede folieafscherming op dus kan niet verkeerd zijn.Diameter is 0,274in., dat is 6,96mm.Als je schroefconnectors gebruikt, moet je wel F-connectors voor 7mm coax nemen. Gebruik je F-connectors voor 6,8mm coax, dan gaan ze er te strak op en heb je kans dat de dunne draadjes afgesneden worden.
Tuneboy Geplaatst: 13 april 2014 Auteur Geplaatst: 13 april 2014 Hallo, Heb hier mijn eerste F compressie connector aangesloten en wou even vragen of dit er goed uitziet. Alhoewel ik wel de indruk heb dat mijn tool niet ver genoeg reikt. Dit kleine zwarte ringeltje moet deze helemaal naar rechts geduwd worden of ziet dit er goed uit voor jullie? Op de foto is een nieuwe connector te zien en een die ik compressed heb.
smetje limb.BE Geplaatst: 14 april 2014 Geplaatst: 14 april 2014 (aangepast) zal wel goed zijn zeker als het waterdicht is en geen kortsluiting in de coax enz 14 april 2014 aangepast door smetje limb.BE 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Gast catw Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 (aangepast) Ziet er goed uit al denk ik dat het iets verder inelkaar gedrukt had moeten worden. Maar ik gebruik de ppc connectoren dus daar kan het verschil inzitten. Bij mij zit er op de tang een schroefwieltje wat ik kan uitdraaien zodat de connector iets verder in elkaar geperst zal worden. 15 april 2014 aangepast door catw
Sprietje Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 Heb je al eens op Google gekeken bij Video's "compressie f connector"? Daar staan vele filmpjes hoe je de compressie F-connectors moet monteren. Belangrijk is dat de binnenisolatie precies in één lijn met de flens komt te liggen zodat de flens van de connector tegen het chassisdeel met de schroefdraad contact kan maken. Steekt de binnenisolatie voor de flens uit, dan kan er alleen via de schroefwartel contact gemaakt worden en dat is niet de bedoeling.Ligt de binnenisolatie te ver achter de flens, dan kan de mogelijkheid bestaan dat de middenader contact maakt met de buitenzijde van de plug, dus tegen aarde komt als de middenader zou verbuigen.
Tuneboy Geplaatst: 15 april 2014 Auteur Geplaatst: 15 april 2014 (aangepast) Heb al verschillene video's bekeken maar nergens met de connectors die ik gebruik. Nu wanneer ik in de connector kijk dan komt dit mooi overeen. Dus isolatie komt niet voorbij en zit er ook niet achter maar komt mooi overeen met de binnenkant van de connetor. Dus daar zit ik goed. Ik heb ook geen wieltje om te compressietang te regelen. Het enige dat ik nog kan doen is nog een extra halfopen rondelletje ertussensteken zodat de tang nog iets verder gaat en dus de connector nog iets verder indrukt. Indien ik dit wel volledig compress bestaat er een kans dat ik de kabel binnenin de connector beschadig? Mischien is het daarom dat ik die niet volledig kan dichtdoen maar wie zal het zeggen é. 15 april 2014 aangepast door Tuneboy
Gast catw Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 Als het er aan bij de aansluiting zo uitziet als op deze foto dan is het prima in orde.
Sprietje Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 Hier nog een duidelijkere foto:De binnenisolatie "A" moet precies in lijn liggen met flens "B".
Tuneboy Geplaatst: 15 april 2014 Auteur Geplaatst: 15 april 2014 Hier nog een duidelijkere foto: De binnenisolatie "A" moet precies in lijn liggen met flens "B". Zo ziet het er idd uit bij mij. Het enige waar ik aan twijfelde was de compressie of die ver genoeg gebeurd was of niet. Nuja zal voor mijn volgende een extra rondel gebruiken en kijken of dit beter gaat of als ik mijn connector kapot help.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen