Ga naar inhoud


Weer verhuizen zenders van Astra 19,2 naar 23,5


Sprietje

Aanbevolen berichten


Laat CD nou alles eens in 1 keer doen, half jaar van te voren aankondigen en alles overzetten.

Dat is nu net niet de bedoeling van CD want dan moeten ze allen die nu nog een basis sd pakket hebben overzetten op HD en lopen dan euro 5,- per abonnee mis voor het HD pakket,plus de verkoop van de dubbele kop ligt stil want die heb je dan niet meer nodig.

Kan je beter langzaam aan steeds minder zenders aanbieden dan komen de abonnees vanzelf voor het duudere pakket.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat dat niet werkt

 

ze willen in stapjes overstappen naar de 23 graden en de optionele zenders van de 19 graden blijven aanbieden.

 

veel mensen zonder kennis worden anders ineens in het diepe geworpen als er geen beeld is.

 

bij de abrupte overstap naar hd is er geen service naar veel klanten (verlies van klanten, dus minder klanten die de transponderhuur betalen)

 

als cd per vandaag alle sd  zenders (die ook in hd worden uitgezonden) uit zou schakelen zou dat een enorme kostenbesparing teweeg brengen

 

waarom doen ze dat dan niet meteen? klantenverlies
!!!!

 

ze willen wel graag verhuizen naar de 23 graden

dat wordt meer versterkt door dat de kosten van de 19 graden veel hoger zijn als de hd zenders op de 23 graden

 

de abonnee  is beter af met alleen zenders in mpeg4, maar met behoud van veel  abonnees!!!

aangepast door marco24
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is het maar een vreemd verhaal dat de transponderhuur op de Astra 23,5 goedkoper is dan op de Astra 19,2.
Een satelliet bouwen en op de Clarkebelt hangen kost niet minder om hem op 23,5 oost te plaatsen dan op 19,2 oost. Het moet dan volgens mijn gewoon een kwestie van vraag en aanbod zijn van transponders op een bepaalde locatie die de transponderhuur duurder of goedkoper maakt. En dat te bedenken dat er nog niet zo lang geleden behoorlijk wat transponders zijn vrijgekomen die voor bandbreedte slurpende analoge TV-uitzendingen gebruikt werden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vraag en aanbod (mede) de transponderprijs bepaalt en niet alleen de kosten, is elders in de economie immers niet anders. 

Wel is het zo dat de footprint van Astra 3 beperkter is, zoals je weet.

 

Maar ik dacht dat die vrijgekomen analoge transponders op Astra 1 inmiddels alweer voor HD zijn ingezet (Duitsland publieke zenders + Sky Deutschland.). En Duitse aanbieders nemen daar meestal ook nogal de ruimte voor per transponder.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt ook al gedaan alleen kun je die slechts inladen met ontvangers met Open Pli.
Maar dat zou inderdaad ook met elke andere ontvanger moeten kunnen alleen moet je dat dan wel eerst in kunnen stellen als je de eerste setup doet van je ontvanger. Dus kiezen voor SD-volgorde of HD-volgorde en kunnen kiezen tussen downloaden van de Astra 19,2 of 23,5. Kennelijk ziet CanalDigitaal er tegenop om voor alle goedgekeurde ontvangers het keuzemenu uitgebreider te maken.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is het maar een vreemd verhaal dat de transponderhuur op de Astra 23,5 goedkoper is dan op de Astra 19,2.

Een satelliet bouwen en op de Clarkebelt hangen kost niet minder om hem op 23,5 oost te plaatsen dan op 19,2 oost. Het moet dan volgens mijn gewoon een kwestie van vraag en aanbod zijn van transponders op een bepaalde locatie die de transponderhuur duurder of goedkoper maakt. En dat te bedenken dat er nog niet zo lang geleden behoorlijk wat transponders zijn vrijgekomen die voor bandbreedte slurpende analoge TV-uitzendingen gebruikt werden.

 

 

De bouw en expoitatie/kosten zijn gelijk.

Echter is de 19,2 oost positie aan de grens van z'n capaciteit.

De FTA Duitsers zijn het grote trekpaard en maken de positie waardevoller dan de 23,5 oost positie.

Want wat zit er nou nog meer op 23,5 oost dan het NL CD pakket?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch zie ik nog een aantal (stuk of 10) transponders leeg staan. Staan deze werkelijk leeg of is die bandbreedte voor andere transponders gebruikt?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk bijna alleen maar zenders van de M7 groep.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De prijs van een satelliet postie wordt niet bepaald door het geografisch bereik maar door het aantal (ontvangst) schotels wat op die positie is gericht.

Je wordt door veel meer huisgezinnen in Europa gezien wanneer je op 19 graden oost uitzendt.

 

Op 23 graden oost zijn veel minder schotels gericht en bereik je met je reclame uitzendingen veel minder publiek.

Daarom is de transponder huur lager omdat dan het aantal gegadigden voor een transponder plaatsje lager is als op 19 waar je per transponder meerpotentiele kijkers bereikt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijs van een satelliet postie wordt niet bepaald door het geografisch bereik maar door het aantal (ontvangst) schotels wat op die positie is gericht.

Je wordt door veel meer huisgezinnen in Europa gezien wanneer je op 19 graden oost uitzendt.

 

Op 23 graden oost zijn veel minder schotels gericht en bereik je met je reclame uitzendingen veel minder publiek.

Daarom is de transponder huur lager omdat dan het aantal gegadigden voor een transponder plaatsje lager is als op 19 waar je per transponder meerpotentiele kijkers bereikt.

 

Dat geldt voor aanbieders die geheel Europa als markt zien. Maar op 23,5 gr. oost zitten alleen providers die een bepaald land als markt hebben. Daarom zit alles daarop ook potdicht getimmerd.

23,5 oost heeft als markt: Bulgarije, Slowakije, Tschechie, Belgie en Nederland. En ik geloof een paar Duitse kabelfirma's.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de verkoop van een ontvangstkop op 19,2 en 23,5 niet meer nodig zal zijn,dat weet ik niet.

Want nu adverteren ze maar al te graag met de ontvangst van FTA kanalen,en wat met de kop,die 3 positie's aanbied.Die verkopen ze ook,ondanks bij mijn weten,geen enkel M7 zender op die 28,8 zit.

En de mensen die ik ken,zijn grote liefhebbers van de duitse FTA kanalen.Dus denk ik dat het aanbieden van dergelijke lnb's interessant blijft.

En als ze willen (blijven) concurreren met andere aanbieders in nederland,is het misschien beter,dat ze een goedkopere satpositie gebruiken voor hun kanalen.Want zoals gezegd,hebben de meeste enigma firmware ook een fastscan functie aan boord,waar je de betreffende zenders terug hebt na enkele minuutjes.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canaal Digitaal zal altijd die dubbele of 3 dubbele LNC blijven promoten.

Want anders kunnen ze niet met andermans veren strijken door te beweren dat het aan hun te danken is dat je de Duitse en vele andere vrije kanalen waar ze niets mee te maken hebben kan ontvangen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...