Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds een paar dagen draait de schotel niet meer. Software matig draait de schotel wel naar de juiste positie. Vervolgens staat op het scherm: afstemmen mislukt.

Daar waar de schotel op staat gericht geeft wel beeld. In dit geval 19 oost. Schotel blijft dus stationair staan.

Tunerconfiguratir:

A rotor usals

B 2e kabel van gemotoriseerde LNB Tuner A

Openpli 4

Wat kan de reden zijn?

Geplaatst:

uh welke VU+

solo2 heeft voorkeur voor tuner B

uh welke VU+

solo2 heeft voorkeur voor tuner B

Ultimo, staat ook in de header -;)

Heeft altijd met deze instellingen gefunctioneerd.

Kan geen softwarematige fout zijn?

Zo niet dan denk ik ook aan een defecte rotor.

Geplaatst:

Welke rotor heb je?

Ik had als ik mij goed herinner een SG2100 die plotseling niet meer werkte. Schijnt vaker te gebeuren.

Ik geloof dat er een lampje op zit die de status aangeeft, en je de motor ook handmatig kunt besturen. Toen dat ook niet meer ging was het bij mij iig duidelijk dat de motor defect was geraakt.

(Vond het sowieso een beetje een luidruchtig ding waardoor ik in de late avond niet meer wilde zappen i.v.m. buren, dus er staat nu een mooie vaste schotel met 4 koppen  :D )

Geplaatst:
Welke rotor heb je?

Ik had als ik mij goed herinner een SG2100 die plotseling niet meer werkte. Schijnt vaker te gebeuren.

Het is een Stab, draait al negen jaar naar volle tevredenheid. Einde levensduur?

Nieuwe motor is ongeveer €110. Wat was jouw prijs voor de schotel en vier koppen?

Geplaatst:

goeie goedkope motor : GI-50-120;Nagenoeg geruisloos.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...