Ga naar inhoud


Intergas HRE 28-24 cw4 een goede keuze voor een cv ketel?


renzie

Aanbevolen berichten

Ik kan als eigenhuis bezitter meeliften met het renovatieproject van de woningbouwvereniging in mijn wijk. De fa Breman die de werkzaamheden gaat uitvoeren biedt mij de mogelijkheid om voor €1465 mijn huidige nog prima werkende AWB ketel van 12 jr oud te vervangen voor een Intergas HR28-24 cw4 ketel en ook het rookgasafvoer/luchtvoer kanaal Ubbink 5GR wordt in de plaats van de huidige afvoer gemonteerd. Nieuwe Honeywell Round kamerthermostaat. 

 

Daarnaast wordt ook het 18l expansievat vervangen en de Rucon MVS-8 mechanische ventilatie in het huis wordt vervangen door een ITHO CVE RFT SP met 3 Itho afzuigventielen en 2 afstandsbedieningen. 

 

Dit alles wordt voor de bovenstaande prijs gemonteerd en ingeregeld. 

 

Mijn vraag is ; is dit een kwalitatief goede HR ketel en zijn al deze werkzaamheden voor deze prijs een super deal die ik niet voorbij moet laten gaan?  of kan ik over 1-3 jaar met een beetje shoppen voor deze prijs dit ook bij een ander installatiebedrijf voor elkaar krijgen. Mijn huidige ketel functioneert namelijk nog prima en is altijd periodiek onderhouden. ik zou deze kosten liever nog even willen uitstellen.

 

renzie 

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites


die intergas heb ikhier ook.

exact hetzelfde model.

staat er nu anderhalf jaar.

 

prima ding.

 

let er wel op dat als je van de woningbouw wat koopt dat je dan wel de hoofdprijs betaalt.

 

nieuw inbouw fornuis afzuigkap en oven vroegen ze 1400 voor.

 

de witgoedzaak op de hoek had exact dezelfde apparatuur en had een offerte van 1000 euro incl plaatsen en afwerken.

 

dus goed opletten.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen aan materiaal voor ketel, doorvoer en ventilatie unit zit je bij een normale prijs al op 1025 daar komen dan nog de thermostaat bij, ventielen enz. en zal nog het nodige klein spul bij komen.

Dat alles kunnen kopen voor 1465 incl. montage (en mogelijk incl. BTW) lijkt mij dan zeker geen hoofdprijs betalen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik denk dat je nog een zware dobber gaat hebben om over een tijdje hetzelfde spul inclusief montage voor een zelfde bedrag te kunnen regelen.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intergas was ooit de 1e die zowel op verwarming als bij het verwarmen van water zich hoog rendement mocht noemen. Daarnaast stonden ze bekend als vrij compacte ketels (veel kleiner als de Nefits en Atags die er toen waren) waarbij ze er 10 jaar geleden er ook bekend om stonden dat je maar een hand vol onderdelen nodig had voor service en repartie omdat er bijna nooit iets anders stuk ging.

 

Maar als je er nu het geld niet voor hebt dan is het altijd te duur om een goed werkende HR ketel te gaan vervangen door een andere HR ketel.

Mijn eigen HR ketel (Nefit Turbo) draait ondertussen al bijna 30 jaar en de duurste reparatie was tot nu toe iets van 200 euro.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...