Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb gisteren mijn nieuwe ontvanger (VU+ Solo2) ontvangen met een Blackhole image. ik heb een Canal Digitaal abonnement, maar ik wil de waardeloze M7 ontvanger van hun vervangen door de VU+. Ik had verwacht, kaartje erin , zenders zoeken en kijken.. niets van dat alles. Ik kan alleen maar Duitse FTA zenders ontvangen !

Nu lees ik hier iets over CCcam.. heb ik dat nodig? Hoe installeer ik dat?

Tevens, welke instellingen moet ik bij de Tuner settings kiezen? Digiq A/b/c/d en dan Astra 19.2 en 23 of zoiets?

Is er  ergens een handleiding beschikbaar om mijn originele CD abonnement aan het lopen te krijgen op mijn VU+?

Alle hulp is welkom !!

Groet Ricardo

Geplaatst:

Vreemd dat men BH installeert zonder CCCam maar een handleiding staat bovenaan in dit forum weliswaar voor VTI maar daarmee kom je al een heel eind.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

@Cacofant

voor tuner instellingen hebben we wat meer informatie nodig;

schotel?

lnb´s ?

switch?

hoeveel kabels aangesloten op box?

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

Black hole levert net als openatv standaard geen softcams bij hun image, dit zul je allemaal met de hand moeten installeren

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

softcam installeren gaat gewoon via download van applicaties.Niets moeilijk aan.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst: (aangepast)

ja denk ik

als ik me CaCofant zijn vraagtekens nu eens indenk

"wat is het dan nu om te doen"

een VU+ komt met origineel VU image

die hem aanleveren aan U met een alternatief image, hebben allereerst de garantie bepalingen niet gelezen en hebben zomaar de levering en toestand van je VU+ gewijzigd zonder jou medeweten

Firmware wijzigen mag niet de handelaar maar enkel de student thuis

je mag dus ook gezien de wetgeving daaromtrent als Klant direct geld terug invorderen

ja boze boze webshops :angry:

Uitgeleverd af fabriek via officiële verkoop, staat er het origineel VU+ basis image op.

(dan heeft niemand de kartonnen doos geopend dus welk eender garantie zegel 1 verbroken)

en dat basis image kan ook met kleine aanpassingen een softcam draaien

moet ik nu tussen kwaad en erger kiezen, zoek ik naar CCcam installeren op Origineel Image bij tante google

moest ik gewoon comfortabele verder willen neem je openpli of vti images

ciao

/etc/cccam.cfg

/usr/bin voor de binary

/usr/script, voor het start stop script cam.sh > op origineel image start of stop je per telnet

niet meer niet minder

aangepast door Tonskidutch

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Bij openatv sinds een paar maanden niet meer, bij blackhole heb ik jaren geleden ook eens een gebruikt, daar kon je standaard toen geen softcams downloaden zoals bij openpli, je moest ergens een file halen die er op zetten en dan pas downloaden, net als bij openatv nu het geval is

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

Begrijp ik het goed als ik OpenPLi installeer, dat cccam dan wel meteen geinstalleerd is.

Hoe krijg ik dan op een simpele manier de HD zenderlijst van mijn Canal Digitaal abonnement er in?

Geplaatst:

tja, de eerste vraag van elke enigma2 receiver gebruiker

welk image

welke softcam

aan jou gingen er heel veel vooraf

maak maar eens een usb stick klaar met een comfortabel image

in het image zit cccam niet standaard

maar is zo uit de feed te installeren

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Begrijp ik het goed als ik OpenPLi installeer, dat cccam dan wel meteen geinstalleerd is.

Hoe krijg ik dan op een simpele manier de HD zenderlijst van mijn Canal Digitaal abonnement er in?

Misschien toch wel handig en zoals hierboven ook al eens geadviseerd om deze TuT even te lezen, weliswaar geen OpenPLI maar voor VTI maar dat ontloopt elkaar nauwelijks.

Klik HIER  http://www.sat4all.com/forums/topic/331987-vti-installatie-tutorial/

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

bij het doorlopen van de installatie wizard van pli wordt er gevraagd of er een softcam moet

worden geinstalleerd, indien je dit bevestigd word automatisch Cccam 2.3 geinstalleerd.

na het doorlopen van de installatie wizard ga je naar; menu-instellingen-zenders zoeken-fastscan.

kies je provider en klaar. ;)

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

Bedankt voor alle reacties naar aanleiding van mijn gestelde vraag.

Inmiddels is het me met een OPENPLI 4.0 image gelukt om beeld te krijgen ;-)

Iemand nog een suggestie voor een goedwerkende skin? De standaard vind ik niet echt mooi, met name het EPG gedeelte.

Geplaatst: (aangepast)

Hoi

Tonskidutch,

Ik heb de plugin geïnstalleerd, echter hoe wordt hij actief?

Heb nog steeds de oude, ook na herstart.

lange +- 2 a~3 seconden EPG knop drukken

dan kies je Coolguidetv

aangepast door Tonskidutch

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...