Ga naar inhoud

Multifeed in Spanje

Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Die Wentronic-3-fach-Multifeedhalter-fuer-23-40-LNB is zowel in kunststof als aluminium te koop. Ze zijn identiek dus wat betreft de instelmogelijkheid zijn ze precies hetzelfde. In Nederland is aan de kunststof uitvoeringen makkelijker aan te komen dan aan de uitvoering in aluminium.

Ik heb zelf de kunststofuitvoering in Spanje een jaar gebruikt en ik heb niet kunnen merken dat van een jaar intensieve zon hij daar iets van geleden heeft maar ik vind de kunststof uitvoering niet erg stabiel.

De aluminium uitvoering van beide types zijn geweldig.

Dat laatste model is ook te koop onder de naam: Goobay LNB Multifeedhalter

Maar als je wilt weten waar je ze kunt kopen, zoek dan altijd op Google.de (Duitsland dus) en niet op Google.nl.

Heel veel shops die ze verkopen. Sommige versturen alleen binnen Duitsland, anderen naar alle landen.

Die vaste kromming is voor schotels tussen 85 en 100cm.

Ik heb de houder binnen :-)

Sprietje, zou je nog een keertje uit kunnen rekenen hoe laat de zon op de 23,5 positie staat?

Dan kan ik met de 'plakband-truc' proberen mijn schotel opnieuw uit te richten.

Mijn locatie is 38.18N, 0.89W.

• Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

• 1 jaar later...
Geplaatst:

Die Wentronic-3-fach-Multifeedhalter-fuer-23-40-LNB is zowel in kunststof als aluminium te koop. Ze zijn identiek dus wat betreft de instelmogelijkheid zijn ze precies hetzelfde. In Nederland is aan de kunststof uitvoeringen makkelijker aan te komen dan aan de uitvoering in aluminium.

Ik heb zelf de kunststofuitvoering in Spanje een jaar gebruikt en ik heb niet kunnen merken dat van een jaar intensieve zon hij daar iets van geleden heeft maar ik vind de kunststof uitvoering niet erg stabiel.

De aluminium uitvoering van beide types zijn geweldig.

Dat laatste model is ook te koop onder de naam: Goobay LNB Multifeedhalter

Maar als je wilt weten waar je ze kunt kopen, zoek dan altijd op Google.de (Duitsland dus) en niet op Google.nl.

Heel veel shops die ze verkopen. Sommige versturen alleen binnen Duitsland, anderen naar alle landen.

Die vaste kromming is voor schotels tussen 85 en 100cm.

Ik heb eindelijk de boel gemonteerd op de Wentronic alu-rail.

Astra 23.5 zit in het midden, perfecte ontvangst (SNR 97/98).

Astra 19.2 zit, naar de schotel kijkend, rechtsonder. Astra 28.2 heb ik nog even

achterwege gelaten.

Ik heb alles zo gemonteerd zoals je eerder hebt aangegeven:

Rail 21.5 graad schuim, Astra 19.2 LNB skew op 17 graden en afstand tussen

Astra 23.5 en 19.2 LNB is 65mm (pukkeltje-pukkeltje).

Ik krijg echter 0,0 signaal op 19.2. Helemaal niets. Ik heb al een andere LNB geprobeerd

en de instellingen lichtjes gevarieerd, maar het haalt allemaal niets uit.

Ik heb nu uren op het dak doorgebracht en ik snap er niets meer van. Wat zie ik nou over

het hoofd?

Geplaatst:

Heb je de diseqc-switch er al tussen zitten? Het beste is eerst dit zonder diseqc-switch te doen. Dan kan het daar in ieder geval niet fout gaan.

Op welke transponder van de Astra 19,2 ben je aan het zoeken?

Geplaatst: (aangepast)

Heb je de diseqc-switch er al tussen zitten? Het beste is eerst dit zonder diseqc-switch te doen. Dan kan het daar in ieder geval niet fout gaan.

Op welke transponder van de Astra 19,2 ben je aan het zoeken?

Nee, ik heb er nog geen switch tussen. Ik heb geprobeerd af te stemmen op NPO 1 en ook op Das Erste HD.

2 weken geleden had ik de schotel nog uitgericht op 19.2 zonder problemen. Ik gebruik voor het afstemmen

ook dezelfde zenderlijst, dus daar kan het volgens mij niet in zitten. Tuner netjes ingesteld op 19.2.

Ik heb zowel op de signaalmeter van de ontvanger als op een piepdoosje direct aan de LNB absoluut geen signaal

op 19.2. Het lijkt mij dat wanneer de LNB niet helemaal perfect gericht staat, er toch wel iets van een signaal te

meten moet zijn?

Kan het zijn dat de LNB's defect zijn? Ik heb zowel een splinternieuwe (nooit gebruikte) single LNB geprobeerd als

ook een oude LNB die ik vroeger 5 jaar zonder problemen heb gebruikt.

aangepast door Ton-N
Geplaatst:

Hallo Ton-N

Misschien staat de Diseqc 1.0 instelling in je ontvanger niet goed ingesteld met switch.

Astra19°E op 1 of A

Astra23°E op 2 of B

Als je werkt zonder switch (1 lnb) moet je de Diseqc 1.0 terug uitschakelen in je ontvanger.

Satfeeds-DX

Edision Piccollo Benelux Edition en VU+ Zero 4K
Cahors Big Bisat : 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E           
Triax 88 cm: 13°E, 1,9°E   Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  8°W 

Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W   Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°E die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                      DVBT-TNT     DAB+

Geplaatst:

Verander de maat van 65mm eens in 71mm. En heb je de kop van de lnb ongeveer 6mm van de lnb-klem af staan?

Ik heb al wat geschoven met die 65mm, zonder resultaat.

De kop van de middelste LNB (23.5) staat op maximale afstand van de LNB-klem, omdat de feed-houder

tussen de klem en de kop moet passen. De feed-houder is 13mm. dik, dus de kop staat 13mm. van de klem.

De andere LNB zit dus ook met de kop strak tegen de feed-houder aan, dus ook 13mm. van de

denkbeeldige klem. Minder gaat niet.

Geplaatst:

Hallo Ton-N

Misschien staat de Diseqc 1.0 instelling in je ontvanger niet goed ingesteld met switch.

Astra19°E op 1 of A

Astra23°E op 2 of B

Als je werkt zonder switch (1 lnb) moet je de Diseqc 1.0 terug uitschakelen in je ontvanger.

Satfeeds-DX

Zoals gezegd heb ik nog geen switch ertussen. De ontvanger staat gewoon ingesteld op single LNB, 19.2E.

Geplaatst:

Het zou kunnen dat de lnb stuk is. Plaats de lnb voor de 19,2 eens op de plaats van de 23,5 en kijk of je die dan ook nog kunt ontvangen?

Ja, dat ga ik meteen maar eens proberen.

Weer het dak op :-(

Geplaatst:

Ja, dat ga ik meteen maar eens proberen.

Weer het dak op :-(

Ok. Ik heb de LNB van 19.2 op de plaats van de 23.5 gezet en daar doet 'ie het gewoon.

De LNB is dus niet stuk. Ik heb ook wat gespeeld met de afstand tussen kop en klem en

dat levert wel wat variatie in signaal op, maar niet dramatisch.

Nu alles weer teruggezet en maar weer eens verder klooien...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen