Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Een maand geleden heb ik bij familie hun 95cm schotel met 3 losse LNBs opnieuw uitgericht vanwege de verhuizing van Canal Digitaal zenders van 19.2 naar 23.5.

Na enig puzzelwerk, het lezen van vele berichten op ander andere dit forum, vond de gecertificeerde Samsung TV met CI module en CD kaart ruim 1500 zenders op 19.2, 23.5 en 28.2 , met signaalsterktes tussen 90 en 100%.

Ik had toen geen tijd meer om de favorietenlijst te maken. Dat konden ze zelf.

Later op de avond meldden ze dat ze veel zenders niet meer konden ontvangen.

Door een griep was ik niet in staat om er op korte termijn weer naar toe te gaan.

Ze hebben toen een monteur gebeld, die een Duo LNB quad op de oude schotel geplaatst heeft en een Philips 7141 tussen de LNB en de TV. Ze hadden van meerdere kanten, onder andere van CD, gehoord dat met losse oude LNBs de CD HD zenders na een paar uur zouden wegvallen.

Voor zover ik weet hebben ze nu prima beeld. Dus dat is het probleem niet.

Waar ik wel benieuwd naar ben, is of ik iets over het hoofd gezien heb.

Is het zo dat de CD HD zenders met de Duo LNB quad en de Philips 7141 wel betrouwbaar ontvangen kunnen worden en met de oude losse LNBs en de gecertificeerde Samsung TV niet, ondanks bijna 100% signaalsterkte?

Als dit zo is, wat is dan de reden daarvoor?

Geplaatst:

Of het nu een duo-lnb is of losse lnb's, met beide zijn de CanalDigitaal zenders goed te ontvangen.
Je praat over oude losse lnb's. Tja ik kan de staat van de lnb's natuurlijk niet beoordelen maar waren de kappen aan de voorzijde misschien gescheurd zodat er water in kon lopen?

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Bij Canal Digitaal is de stelling dat alles wat niet gecerticifeerd is *dus* niet goed werkt. Monteurs wordt opgedragen in zo'n geval te zorgen voor gecertificeerde installatie! Dit houdt in een nieuwe CI Cam voor in een gecertificeerde TV. Is de TV niet gecertificeerd dan volgt installatie van een brakke CDS gecertificeerde ontvanger. Ze begrijpen alleen bij CDS niet dat juist hun eigen spul zo beroerd functioneert, vol zit met fouten en technisch zo achterhaald is als de pest...

Jammer dat de persoon in kwestie geen tegengas heeft gegeven. Nu zit hij waarschijnlijk voor 1 of 2 jaar vast.

Bij een goede uitrichting van de schotel en correcte instelling van de TV eventueel met nieuwe witte CI is er geen reden te bedenken waarom dit niet zou werken. CDS levert het signaal en eventueel de module. Spontaan wegvallen is vaak niet goed uitgerichte schotel (je krijgt dan iets in de trend van "Afstemmen mislukt" of er gaat iets mis met de codering. Dus wel signaal, maar geen beeld wegens decodeerproblemen. Je ziet dan een melding in de grand van "U heeft geen rechten om .....".

CDS heeft mede voor de nieuwe generaties TV's juist die witte CI op de markt gebracht. De oudere met wereldbol gaven vaak problemen met de nieuwere HD kanalen..

• Moderator
Geplaatst:

Hallo,

Ik had toen geen tijd meer om de favorietenlijst te maken. Dat konden ze zelf.

Later op de avond meldden ze dat ze veel zenders niet meer konden ontvangen.

Tja, misschien bedieningsfout?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Waarom begint "iedereen" toch aan schotels te draaien als er zenders verhuizen ? (Vooropgesteld dat de betreffende satellieten al ontvangen worden).

Is je "buiten"-installatie goed, blijf er dan vanaf !

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

• Moderator
Geplaatst:

In dit geval denk ik dat er 's avonds bij het opnieuw sorteren van de programma lijst enige instellingen veranderd zijn waardoor die kanalen niet meer werden ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Iedereen bedankt voor de reacties!

Het bevestigt dat het met de oude LNBs ook goed moet kunnen werken.

@Henk1: Voor het opnieuw uitrichten, stond de schotel gericht op Astra1, Hotbird en nog een andere (niet Astra1, 2 of 3).

Ze konden Astra3 dus nog niet ontvangen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen