w14jong Geplaatst: 12 april 2014 Geplaatst: 12 april 2014 ik heb regematig problemen met mijn nas. wat zijn de problemen, ik zie de schijven wel maar kan ze niet benaderen. ik moet dan de volgende handelingen doen schijven verwijder en power off daarna omninas finder starten dan komt het ipadres weer in beeld en dan kan ik de schijven weer verwijzen. wie kan mij helpen mijn internet verbinding is via galsvezel van kpn ik heb mijn nas driver aangesloten op een poort van de experiabox dit ter info
Gast Mimisiku Geplaatst: 12 april 2014 Geplaatst: 12 april 2014 Een NAS hoef je normaal maar 1 keer op te nemen in je netwerk tenzij je van IP-reeks veranderd door b.v. een provider-wissel Normale situatie is WAN-IP van je provider naar je modem/router. Je modem/router deelt meestal via een vooraf ingestelde reeks je IP adressen uit aan de aangesloten apparaten (DHCP). Meestal 192.168.x.x. Als je wil kun je ook een statisch IP ingeven voor je NAS die in hetzelfde bereik valt. Stel: Je IP reeks van je modem/router is 192.168.1.1 tot 192.168.1.100. Zet dan je NAS op 192.168.1.101. Let er wel op dat als je een vast IP adres ingeeft in je NAS je daar ook de Netmask en Gateway correct invult! Bij DHCP gebeurt dit namelijk automatisch. Als ondanks een vast IP toch je NAS helemaal onbereikbaar blijft (en je dezelfde wazige opstarttruc moet uitvoeren), dan mag je ernstig gaan twijfelen over de kwaliteit van de NAS. Wellicht brengt een firmware update van je NAS nog uitkomst. Het is niet normaal te noemen dat je schijven moet uitnemen en moet power-cyclen. Daar is een NAS niet voor gemaakt.. Zou juist 24/7 online moeten kunnen zijn met redundancy op de schijven.. Ik gebruik al jaren een NetGear Duo en Synology en dat is nog nooit uitgevallen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen