Caviar Geplaatst: 12 april 2014 Geplaatst: 12 april 2014 Hallo, Vandaag heb ik mijn schotel geinstalleerd, maar heb nog niet het gewenste resultaat. Wie kan me helpen, want ik begrijp niet waar het mis gaat. Apparatuur: Triax 64cm schotel, Amiko HD-8360 receiver, Megasat hoofd. Ik heb de schotel op Eurobird 9 uitgericht met de bedoeling Hongaarse FTA zenders te ontvangen (voor schoonmoeders..). Op 9E zijn Hongaarse zenders M1, M2 en Duna zowel FTA als onderdeel van een encrypted pakket van Hello HD. Na het uitrichten ontvang ik de meeste transponders met Level 90% en Quality 75%. Lijkt me top. Maar het valt me op dat ik een deel van de transponders niet kan ontvangen. Waar kan dit aan liggen? Ik heb het nog proberen beter uit te richten, maar zag hier geen verbetering in. Als ik de Transponder op 11958 apart uitlees dan zegt de decoder: no programs found, terwijl het signaal top is. Transponder 12207 geef geen signaal. Na blind scan van de gehele satelliet heb ik uiteindelijk zo'n 600-700 kanalen. Echter de FTA kanalen M1, M2 en Duna zijn volgens mijn decoder versleuteld. Ik vind de FTA kanalen niet. Als ik vervolgens kijk op welke freq ze zijn, dan komt dit totaal niet overeen met de lijst van Eutelsat, ook niet van die van het Hello HD pakket (en ja, ik ontvang wel Eurobird 9E). Wat kan ik doen om te begrijpen wat er aan de hand is? Dank.
trust Geplaatst: 12 april 2014 Geplaatst: 12 april 2014 Je hebt waarschijnlijk gezocht op een andere satelliet , noem eens een paar zenders met de frequentie erbij , die je ontvangt . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
icesat Geplaatst: 12 april 2014 Geplaatst: 12 april 2014 (aangepast) Hello HD is niet meer. Is M7 Group geworden.De genoemde zenders zitten dubbel op Eutelsat 9.0°EDe ene zender met conax codering maar toch vrij te zien.De andere met (Europa) erachter, die zijn FTA frequentie FTA HD zenders:(9.0°E) 11958 V 27500 FEC:2/3 (DVB-S2 / 8PSK) - Duna HD (Europa)- M1 HD (Europa)- M2 HD (Europa) (en met coderinsvlag; maar wel vrij te zien: Duna HD, Duna World HD, M1 HD en M2 HD) frequentie FTA SD zenders:(9.0°E) 12207 H 27500 FEC: 3/4 - Duna (Europa)- M1 (Europa)- M2 (Europa) (en met coderingsvlag, maar vrij te zien: Duna, Duna World, M1 en M2) De ontvangst van de zenders zou volgens het plaatje moeten lukken op jouw Triax 64 schotel 50 dBW : 50-60 cm49 dBW : 55-65 cm48 dBW : 60-75 cm47 dBW : 65-85 cm46 dBW : 75-95 cm...http://www.flysat.com/e9a-beam.php 12 april 2014 aangepast door icesat
Caviar Geplaatst: 13 april 2014 Auteur Geplaatst: 13 april 2014 (aangepast) Dank jullie wel. Nadat ik inderdaad wat beter naar de zenders heb gekeken lijkt het dat ik op de Thor zat. Dat Kompas bij mijn Satfinder is niet echt best zeg! Ik ging daarnaast uit van het installatiemenu van mijn Sat receiver en die gaf in het menu heele goede ontvangst bij Eurobird TPs. Maar blijkbaar is dat maar een labeltje en triggert hij op de frequenties, ook als die door andere satellieten dus hergebruikt worden. Anyway, op basis van mijn Sat finder lukt het me nog niet om Eurobird te vinden. Ik pak heel snel het (veel sterkere?) signaal op van Hotbird. IK blijf maar heen en weer springen tussen Hotbird en Thor terwijl ik voor mijn gevoel minimaal draai. 13 april 2014 aangepast door Caviar
trust Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Als je zeker weet dat je op Hotbird staat , richt je schotel dan iets hoger , zorg wel dat je nog steeds signaal hebt op de satfinder . Dan draai je de schotel langzaam naar het westen tot het signaal weg valt , het volgende signaal moet 10 gr. Oost zijn . 9 gr zit iets verder maar je kunt ze beide in een stand ontvangen . Missien dat jouw schote elevatie iets te laag stond , en draaide je onder 9 oost door . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Caviar Geplaatst: 13 april 2014 Auteur Geplaatst: 13 april 2014 EIndelijk. Gelukt! Ik heb 345 kanalen onder Eurobird gevonden, waaronder de Hongaarse FTA. Level 90, Quality 75%, lijkt me prima. Veel frequenties die de Amiko onder blindscan probeert falen wel, maar de transponders die ik nodig heb de vindt hij. Zit echt dichtbij hotbird 13E zeg. En die SATfinder piept je de oren van je hoofd als hij beet heeft. Had het makkelijker verwacht. Daarnaast is het ook niet zo eenvoudig om de elevatie nauwkeurig af te stellen. Bij het vastdraaien buigt hij weer wat naar onderen (lagere hoek). Kan dat trouwens, dat je wel uitgericht bent, maar slechts een deel pakt? Anyway, schoonmoeders zal blij zijn als ze de volgende keer komt. Als ze de commerciele zenders ook wil neemt ze maar een kaartje mee
Eduard07 Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 (aangepast) EIndelijk. Gelukt! Ik heb 345 kanalen onder Eurobird gevonden, waaronder de Hongaarse FTA. Level 90, Quality 75%, lijkt me prima. Veel frequenties die de Amiko onder blindscan probeert falen wel, maar de transponders die ik nodig heb de vindt hij. Zit echt dichtbij hotbird 13E zeg. En die SATfinder piept je de oren van je hoofd als hij beet heeft. Had het makkelijker verwacht. Daarnaast is het ook niet zo eenvoudig om de elevatie nauwkeurig af te stellen. Bij het vastdraaien buigt hij weer wat naar onderen (lagere hoek). Kan dat trouwens, dat je wel uitgericht bent, maar slechts een deel pakt? Anyway, schoonmoeders zal blij zijn als ze de volgende keer komt. Als ze de commerciele zenders ook wil neemt ze maar een kaartje mee Blindscan betekent niet, dat alle frequenties beeld geven, maar dat de ontvanger in ingestelde frequentiestapjes alles aftast tot hij beeld heeft. Het is dus geen geheugen met standaardfrequenties. De oorzaak dat 9E zo dicht bij 13E zit in jouw geval is de grootte van je schotel. Hoe groter de schotel, hoe verder uitelkaar. Het gewicht van de schotel vereist doorgaans dat je de schotel met iets hogere elevatie vastschroeft, zodat hij precies goed hangt als je hem loslaat. Ik hoop dat je de schotel primair op 9E hebt vastgezet. De lnb voor 13E moet namelijk iets hoger zitten dan die voor 9E om met de ClarkeBelt mee te gaan. Verder kun je de lnb's beide een paar tikjes met de klok meedraaien in de houders om een procentje meer signaal te krijgen. Beetje finetunen, dus. 13 april 2014 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen