bobs Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Hallo beste forumgenoten , laat me dan maar meteen van wal steken met de eerste vraag (vragen). Heb al sinds jaren een abo en vroeger kon ik daarmee ook in het buitenland de vlaamse zenders ontvangen met een selfsat H10d compacte rechthoekige schotel van 48 op 26. Tegenwoordig kan ik dat wel vergeten. Gisteren vanalles uitgeprobeerd en ik kwam tot de vaststelling dat wanneer ik één kabel van mijn dubbele lnb van de dakschotel ( 1 meter) uit mijn Philips DSR 8121 (ook al niet de beste decoder met harde schijf) haal ik totaal geen beeld meer heb. Ik dacht dat de tweede kabel was om opnames te maken op andere zenders dan waar je naar kijkt. Maar neen hoor , één kabel , gelijk welke , uitrekken en mijn ontvangst valt wel. Dan even terug naar die kleine schotel voor het buitenland ( op mijn boot, in de haven uiteraard) , waarom kan ik de Vlaamse zenders niet meer ontvangen (ook niet met de originele 60cm schotel van TVV) terwijl ik dat vroeger wel kon ? Bedankt voor de raad en suggesties Beste groeten
Moderator ceesv Geplaatst: 13 april 2014 Moderator Geplaatst: 13 april 2014 Beste bobs, er is een gezegde, Werkt het? Blijf er dan af. Inderdaad is bij deze ontvanger een kabel voor beeld en de andere voor opname. Hoe jouw Twin LNB intern geschakeld is en over welke kabel hij zijn voedingspanning krijgt is van invloed op de ontvangst. Houd er rekening mee dat die lnb niet meer nieuw is en dat er mogelijk interrn zaken defect zijn waardoor je dit verschijnsel hebt. Een Selfsat schotel is te klein voor de hedendaagse gebruikte uitzend techniek. Om meer informatie en dus meer zenders per transponder te gebruiken worden er ook aan de ontvangstkant grotere eisen aan de ontvangstschotel gesteld. Een 60 cm schotel gericht op een satelliet positie zou gewoon moeten werken, mits goed uitgericht en met een goed werkende kabel en LNB. Ook dient de schotel absoluut onbeschadigd te zijn, zelfs een klein deukje is al fataal. Ik ga ervan uit dat je de schotel niet op je boot gemonteerd hebt maar op de wal neerzet. Wanneer een van de hier genoemde zaken niet in orde is zal je geen ontvangst hebben. P.S. De instellingen van de transponders is in de loop van de jaren gewijzigd, je ontvanger is daarop aangepast? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
bobs Geplaatst: 13 april 2014 Auteur Geplaatst: 13 april 2014 Hi Cees , bedankt alvast voor de respons , dat maakt al veel duidelijk. Dus zoals ik het begrijp kunnen al die automatische schotels zoals Oyster , Orbiscan (uit productie, en heb er zelf nog een kapotte staan) , Megasat enz. TVV niet meer ontvangen wegens te kleine schotel ?? Welke instellingen zou ik in mijn ontvanger(s) dan moeten aanpassen ?? Thanks. Beste groeten
Sprietje Geplaatst: 14 april 2014 Geplaatst: 14 april 2014 Beste bobsHet lijkt me dat er toch meer aan de hand is als jij met de SelfSat, een Triax 64 en een schotel van 1 meter geen zenders meer kan ontvangen.De afgelopen tijd zijn er heel veel zenders verplaatst. Heb jij wel de laatste nieuwe zenderlijst ingeladen?Om die in te kunnen laden moet je wel de zender BVN kunnen ontvangen op de Astra 19,2.Kun je geen enkele zender meer ontvangen dus ook de vrije zenders niet meer of alleen de gecodeerde? In dat laatste geval moet je je kaart eens activeren. Dat kan hier: http://www.canaldigitaal.nl/abonnement/smartcard-heractiveren/
bobs Geplaatst: 15 april 2014 Auteur Geplaatst: 15 april 2014 Hi Sprietje , Het is niet zo dat ik met mijn 1 meter schotel niets kan ontvangen hoor. Maar wellicht is er wel wat mis met de dubbele lnb met 2 uitgangen omdat wanneer ik 1 ingang aan de decoder losmaak - gelijk welke van de twee - het beeld wegvalt. Zou niet mogen denk ik dan , en is ook bevestigd door Cees. Voor de rest heb ik gisteren online een dubbele lnb voor de 60cm schotel aangeschaft en ga die proberen zodra hij toekomt. Spijtig dat die compacte selfsat niet meer werkt voor TVV , daar waar hij het voordien wel deed (dikke 2 jaar geleden). Ook ben ik tot de bevinding gekomen dat mijn satfinder deels het signaal tegenhield en heb dan tegelijkertijd ook een andere gekocht. Ik verwacht vandaag de levering te krijgen en zal de dingen meteen uittesten. BVN , de Nederlandse zenders en al die andere FTA troep kan ik best nog ontvangen met de selfsat hoor , alleen zijn de andere Vlaamse er niet bij , en dat zijn nu net de belangrijkste voor ons nietwaar. Toch evenwel niet net van TVV om te klooien met die signalen zodat sommige TVV zenders ( VRT , VTM , 2BE enz.) niet meer kunnen ontvangen worden met kleinere schotels. Beste groeten
Moderator ceesv Geplaatst: 15 april 2014 Moderator Geplaatst: 15 april 2014 Het is niet zozeer het klooien van TVV als wel dat de hedendaagse transmissie van satellietsignalen ervoor zorgt dat je meer zenders per transponder kunt ontvangen in ruil voor een grotere schotel aan de ontvanger kant. Zou men met de oude technieken verder zijn gegaan had voor het huidige aantal zenders er meer transponders gehuurd moeten worden met een evenredige verhoging van de maandelijkse abonnementsvergoeding. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
bobs Geplaatst: 15 april 2014 Auteur Geplaatst: 15 april 2014 Hi moderator , toch nog even de vraag stellen , betekent dit dan dat alle (vol)automatische schotels geen volledig pakket van TVV meer kunnen ontvangen ? Ik weet uit ervaring (orbiscan)dat dit maar kleine schoteltjes zijn. Beste groeten
Sprietje Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 Beste bobsEen dubbele lnb (duo-lnb) op een schotel van 1 meter? Dat gaat niet goed werken.Nee, als je één decoder los maakt, mag de andere niet uitvallen. Dus waarschijnlijk toch een probleem met de duo-lnb.Maar laat jij je satfinder permanent tussen de Selfsat en de decoder zitten? Dat is dan de verklaring waarom je te weinig signaal hebt voor de Vlaamse zenders.
cookie monster Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 Beste bobs Het lijkt me dat er toch meer aan de hand is als jij met de SelfSat, een Triax 64 en een schotel van 1 meter geen zenders meer kan ontvangen. De afgelopen tijd zijn er heel veel zenders verplaatst. Heb jij wel de laatste nieuwe zenderlijst ingeladen? Om die in te kunnen laden moet je wel de zender BVN kunnen ontvangen op de Astra 19,2. Kun je geen enkele zender meer ontvangen dus ook de vrije zenders niet meer of alleen de gecodeerde? In dat laatste geval moet je je kaart eens activeren. Dat kan hier: http://www.canaldigitaal.nl/abonnement/smartcard-heractiveren/ Het gaat om TV Vlaanderen Maar het clipje is wel nuttige info op zich !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen