mark111 Geplaatst: 14 april 2014 Geplaatst: 14 april 2014 (aangepast) Beste gebruikers, Sinds enige tijd kan ik een aantal Duitse kanalen niet meer ontvangen. In de standaardzenderlijst zijn dat 111 ARD-das Erste, 114 RTL Television, 115 RTL II (D) en 116 Super RTL. Volgens mij zijn dit vrij te ontvangen zenders, en ontving ze verder eerst ook altijd. Opnieuw de zenderlijst inladen helpt niet. Kaart heractiveren hielp ook niet. Heb een HDTV-pakket en FamilieHD-pakket. De TV is een Samsung UE46F8000. Misschien kan een van jullie me helpen? Gr Mark 14 april 2014 aangepast door mark111
Tonskidutch Geplaatst: 14 april 2014 Geplaatst: 14 april 2014 voor FTA zenders hoef je zelfs geen kaart en of CI+ module voor in je TV te hebben die werken altijd de SD zenders op 19,2 Oost zijn nagenoeg allen QPSK als de zender "das Erste" niet werkt op transponder 11836,5 H dan werkt deze WDR Fernsehen Köln ook niet als de zender "RTL 2" niet werkt op transponder 12187,5 H dan werkt Super RTL Schweiz of VOX ook niet mocht je dat kunnen bevestigen? het kan zijn dat je LNB voor de Horizontale frequenties naar de kloote is (duitse zenders zijn nagenoeg allemaal Horizontale transponders zie kingofsat) Traces Of You Anoushka Shankar, Norah Jones
mark111 Geplaatst: 14 april 2014 Auteur Geplaatst: 14 april 2014 Het klopt dat de genoemde zenders het niet doen. Maar heel veel andere Duitse zenders werken wel. Sat 1 op 12544 H werkt bijvoorbeeld wel.
Eduard07 Geplaatst: 14 april 2014 Geplaatst: 14 april 2014 Bekabeling en lnb checken. Er moet ergens iets kapot zijn. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Tonskidutch Geplaatst: 14 april 2014 Geplaatst: 14 april 2014 mark111, van wat voor installatie komt het signaal dus hoe is de schotel opgebouwd en langs welke periferie komt het via coax aan de TV denk zoals Eduart07 stelt; er is iets stuk. Traces Of You Anoushka Shankar, Norah Jones
mark111 Geplaatst: 14 april 2014 Auteur Geplaatst: 14 april 2014 Weet niet precies wat je bedoelt..... Maar er zit een dubbele LNB aan de schotel met 4 aansluitingen. De coax gaat rechtstreeks vanuit de lnb naar de TV. Er zit geen decoder tussen, gebruik een DVB S2 module. Bedoel je dat ;-)?
peter_h Geplaatst: 14 april 2014 Geplaatst: 14 april 2014 Wat bij mij heeft geholpen in een vergelijkbare situatie (Loewe Tv) stroom van de tv afhalen en dan opnieuw zenderlijst laden.
Tonskidutch Geplaatst: 14 april 2014 Geplaatst: 14 april 2014 Weet niet precies wat je bedoelt..... Maar er zit een dubbele LNB aan de schotel met 4 aansluitingen. De coax gaat rechtstreeks vanuit de lnb naar de TV. Er zit geen decoder tussen, gebruik een DVB S2 module. Bedoel je dat ;-)? yep, zenderlijst destijds opgeslagen is oud (oeroud) of LNB is op z n einde / coax kabel is ergens gebroken kan allemaal gebeuren. Traces Of You Anoushka Shankar, Norah Jones
mark111 Geplaatst: 14 april 2014 Auteur Geplaatst: 14 april 2014 De lnb is nog niet oud. Maar kan natuurlijk altijd kapot gaan...... Of de coax kan natuurlijk ook kapot zijn, maar dan is het raar dat alle andere zenders wel goed functioneren? Ik ga later vandaag maar eens het dak op ......
Mojo Geplaatst: 14 april 2014 Geplaatst: 14 april 2014 Mark111, waar woon je in de buurt? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Moderator ceesv Geplaatst: 14 april 2014 Moderator Geplaatst: 14 april 2014 Het kan zijn dat de omschakeling tussen de lage en hoge band niet goed werkt. Het kan ook zijn dat je zenderlijst corrupt is. Probeer eerst eens met een andere ontvanger vast te stellen waar het probleem zit, in je schotel ontvangst of in je ontvanger. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
mark111 Geplaatst: 14 april 2014 Auteur Geplaatst: 14 april 2014 woon in Wilnis. op een andere tv kan ik de zenders wel ontvangen. Daar gaat vanuit dezelfde LNB een andere coax kabel naar toe. Die tv heeft een andere ontvanger. zou het in de software van de samsung UE46F8000 kunnen zitten?
Moderator ceesv Geplaatst: 14 april 2014 Moderator Geplaatst: 14 april 2014 In dat geval zou ik eens alle zenders wissen en opnieuw inlezen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
mark111 Geplaatst: 14 april 2014 Auteur Geplaatst: 14 april 2014 Ik heb vanavond de tv gereset. Daarna software geupdated en helaas.... De zenders zijn er nog niet....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen