Ga naar inhoud


Gebruikerservaringen Gigablue quad+


hotzenklotser

Aanbevolen berichten

helaas dat hdmicec niet op mijn 8000 werkt Michel

op mijn 800SE werkt di functie dan weer wel werkt

ps mijn 800SE is nu 459mhz geworden,en start wel veel sneller op enz

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Gigablue HD Quad Plus zapt wel sneller !!!   Ik heb er een dus ik kan het weten ik heb alle 2 mijn DM8000 verkocht ik ben gelukkig die trage bakken kwijt met die tandwielen iedere keer met films afspelen  De DM 8000 was super inhet begin van 2008 maar nu openpli die niet meer ondersteunt is het niet meer interressant om een DM 8000 te hebben.

En Dream Multimedia is history die maken niets nieuws meer en  isook nog veel te duur geworden de laatste jaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die word toch nog wel ondersteunt bij pli

ik doe ook geregeld een volledige software update

Enigma:2014-05-09

Laatste upgrade:2014-05-14

En die draaiende tandwielen dat heeft ook te maken welke skin je erop hebt staan enz

ps ik heb mijn tandwielen verwijderd

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Onzin, ik geef alleen maar aan dat het aantal Mhz vrijwel niets te maken heeft met de zapsnelheid. Het vullen van het framebuffer gaat namelijk niet of nauwelijks sneller met een snellere CPU en het opbouwen van het beeld wordt gedaan door een hardware decoder die ook niets sneller werkt.

 

Het enige dat eventueel sneller werkt is de opbouw van het OSD en het decoderen van een key via oscam. Oscam op zich zal mogelijk wel iets sneller werken.

 

Dat Dream dood interesseert mij echt geen biet. Kan er zelfs wel wat leedvermaak door hebben omdat ik dit zelf in 2008 al voorspeld had. Ik willen alleen de onzin verhalen dat er geen HDMI signaal zit op de DVI stekker van een DM8000 uit de wereld helpen en de hardware van de DM80000 is gewoon feitelijk vele malen beter (uiteraard wel trager, door een ouder type CPU) dan die van de Gigablue. Daar kan je uren over discussiëren maar dat is gewoon een feit. Vrijwel alle componenten zijn niet alleen 'iets' beter van kwaliteit, maar zelfs een hele boel beter.

 

Verder heb ik zelf een Xtrend 9500 en die bevalt mij prima. Er staat nergens in mijn huis nog een Dreambox en ik ben dus zeker niet anti Gigablue, of pro Dreambox, ik ben alleen anti-onzin.

 

Dat een DM8000 op Pli traag draait is Pli zijn schuld. Die hebben van de software een potje gemaakt. Misschien ook wel bewust. Als je terug gaat naar een Pli versie 2.0 of een fatsoenlijke andere image dan flitst dat ding.

 

Als we jou moesten geloven zou een azbox helemaal het einde zijn en we weten allemaal hoe dat afgelopen is ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een uurtje geleden mijn nieuwe GBQ+ aangesloten met 2 sat tuners en 2 kabel tuners en ben echt behoorlijk positief verast.

Na jaren gebruik te hebben gemaakt van een DM8000 is dit echt een verademing, wat is deze machine snel !

Over kwaliteits verschil kan ik nog niet veel zeggen, het moederboard ziet er keurig en verzorgt uit en de externe PSU vindt ik echt een pluspunt.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, we hebben een paar uur zitten spelen met de nieuwe GBQ+ . Ik ben iemand die al een tijd lang een Dreambox bezit. Mijn eerste was een dm7000 dus dat is al even terug.

Ik heb werkelijk geen enkel commercieel belang bij het aanprijzen van deze ontvanger maar wat een Gaaf ding !

Ik gebruik de image waar deze mee geleverd wordt, Openmips en dit is eigelijk een copy van de PLI image.

Alles staat er al in, behalve de softcam maar deze is simpel via de downloads te laden.

Ook de Blindscan zit er al in en werkt als de brandweer, opnames gaan ook keurig en Ziggo kijken via mijn smardcard gaat goed en zapt als een tierelier.

Ik ben echt blij met deze ontvanger en alles gaat gewoon sneller, zelfs de ip webcams van over de hele wereld gaan super snel.

Als laatste heb ik nog wat foto,s op mijn hdd gezet om te kijken hoe snel deze openen, ook dat gaat veel sneller als met de dm.

 

Tot nu toe ben ik erg tevreden met mijn GBQ+ en ik verwacht wel dat dit zo zal blijven.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onzin, ik geef alleen maar aan dat het aantal Mhz vrijwel niets te maken heeft met de zapsnelheid. Het vullen van het framebuffer gaat namelijk niet of nauwelijks sneller met een snellere CPU en het opbouwen van het beeld wordt gedaan door een hardware decoder die ook niets sneller werkt.

 

Het enige dat eventueel sneller werkt is de opbouw van het OSD en het decoderen van een key via oscam. Oscam op zich zal mogelijk wel iets sneller werken.

 

Dat Dream dood interesseert mij echt geen biet. Kan er zelfs wel wat leedvermaak door hebben omdat ik dit zelf in 2008 al voorspeld had. Ik willen alleen de onzin verhalen dat er geen HDMI signaal zit op de DVI stekker van een DM8000 uit de wereld helpen en de hardware van de DM80000 is gewoon feitelijk vele malen beter (uiteraard wel trager, door een ouder type CPU) dan die van de Gigablue. Daar kan je uren over discussiëren maar dat is gewoon een feit. Vrijwel alle componenten zijn niet alleen 'iets' beter van kwaliteit, maar zelfs een hele boel beter.

 

Verder heb ik zelf een Xtrend 9500 en die bevalt mij prima. Er staat nergens in mijn huis nog een Dreambox en ik ben dus zeker niet anti Gigablue, of pro Dreambox, ik ben alleen anti-onzin.

 

Dat een DM8000 op Pli traag draait is Pli zijn schuld. Die hebben van de software een potje gemaakt. Misschien ook wel bewust. Als je terug gaat naar een Pli versie 2.0 of een fatsoenlijke andere image dan flitst dat ding.

 

Als we jou moesten geloven zou een azbox helemaal het einde zijn en we weten allemaal hoe dat afgelopen is ;)

 

Mvg,

 

Michel

Goed laten we dan bij het laatste beginnen. Ondanks alle negatieve kritiek heb ik nog veel plezier van mn Azbox. En vanaf morgen gaat ie naar mn dochter, die er vast en zeker ook nog een paar jaar van zal gaan genieten. Rozen verwelken, bloemen vergaan, maar de Azbox zal eeuwig bestaan...

Ik heb ook een DM 500HD en DM800HD gehad. Daar heb ik wel problemen mee gehad, bij de 500: was het ledje gebroken, waardoor hij niet meer werkte op de afstandsbediening, en bij de 800 was de schakelaar kapot gegaan. Ik heb de AZBOX nooit terug moeten brengen naar de dealer. Het laat me alleen zien hoe relatief kritiek is.

Verder heb ik de GBQ+ nu een paar weken in huis, en hij is aanmerkelijk sneller dan de DM800Hse. En of dat nu wel of niet aan de Mhz ligt, depraktijk wijst gewoon uit dat ie sneller is. Een snellere processor kan sneller rekenen dus hij kan gemakkelijker opdrachten verwerken en dat merk je gewoon. Verbazingwekkende zapsnelheid, mooi beeld. Pip werkt hartstikke goed. Haast geen tandwielen meer. Enigma opnieuw opstarten gaat verrassend snel. Tot nu toe geen reden tot klagen.

Wanneer kunnen we van je een recensie verwachten?

aangepast door chatuliem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan allen die een Gigablue hebben. Probeer eens het OpenRSi image. Hier zit na installatie alles al in om te kunnen kijken. Tevens is het voorzien van een extra Mediacenter waarmee je nagenoeg alles af kan spelen.

 

Heb tot nu toe alle modellen in huis en ik ben om. Minime staat nog op de slaapkamer te draaien en die loopt ook nog steeds als een zonnetje op 1080P via HDMI :)

 

Groet Ronnie1966

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Wanneer kunnen we van je een recensie verwachten?

Geen idee...ik ga m niet uit eigen zak betalen. Als een leverancier er een aanbied, test ik graag en schrijf er een mooie review over.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nog niet veel redenen om openrsi te gaan gebruiken. In openmips zit alles wat ik gebruiken wil.

Misschien later een keer om te proberen maar we gaan eerst de stabiliteit uittesten door wat opnames en plugins te proberen.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai op beide ontvangers op openatv tot volle tevredenheid . Beide boxen zijn erg snel en wat opvalt de snelle opstart bij rebooten. Hij draait volledig binnen 1 minuut , heb jaren dmm gehad waaronder een dm8000 maar dan kon je gaan koffie zetten als die bezig was met opstarten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai op beide ontvangers op openatv tot volle tevredenheid . Beide boxen zijn erg snel en wat opvalt de snelle opstart bij rebooten. Hij draait volledig binnen 1 minuut , heb jaren dmm gehad waaronder een dm8000 maar dan kon je gaan koffie zetten als die bezig was met opstarten...

dan had je zeker wel geen goede software op je dream staan

hier een volledige opstart spanning af en dan terug opzetten duurt juist 1 min en 40 sec en ik heb beeld op mijn tvv kaart

ps: als men nu eens zo een 400mhz prossesor in de Gigablue zou steken wat zal dan het resutaat zijn denk je zelf ?

en hoelang zou de levens duur zijn van de nieuwere merken 2 jaar 3 jaar dat zou de tijd straks wel uitwijzen

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...