Ga naar inhoud


Nog toekomst voor CanalDigitaal / Sparql?


Wiend

Aanbevolen berichten

Dit topic is beslist niet bedoeld om een lelijke discussie over CanalDigitaal te starten hoor. Ik ben al behoorlijk lang klant bij CanalDigitaal. Maar ik zat zo eens te denken.....

 

Nou was ik best wel tevreden. Langzaam maar zeker gebeuren er allemaal dingetjes waardoor de ontevredenheid echter groeit; prijsverhogingingen, teveel zenderwisselingen. 

Internet heb ik al vrij lang bij een provider die best een goede prijs/prestatieverhouding heeft. Toen ik voor de keuze stond om een twee ontvanger + kaart van CD aan te schaffen voor een tweede TV, of bij die provider Internet televisie af te nemen, heb ik voor het laatste gekozen.

 

Over dat Internet TV ben ik erg tevreden. Beeldkwaliteit is goed, zenderkeuze is goed en, niet onbelangrijk, je kan ook op tablets of je smartphone TV kijken. 

 

Die provider gaat nu binnenkort sparqle aanbieden. Niet bedoeld als reclame hoor en zie google voor nadere info, maar ze pretenderen dat het een nieuwe manier van TV kijken is, met wat leuke technische snufjes en een heel behoorlijk zenderpakker tegen een hele behoorlijke prijs. 

 

Als ik eens nuchter ga rekenen, dan is er eigenlijk bijna niets meer wat mij nog bij CD houdt. Qua prijs, zenderaanbod, technische mogelijkheden, service, klantvriendelijkheid enzovoort is het het allemaal net niet meer. 

 

Wat ik zelf overweeg is om thuis helemaal over te gaan op internettelevisie, wellicht van de provider die ik net noemde. Mijn CD abonnement zet ik dan om naar zo'n recreatiepakket, zodat we tijdens vakantie nog wel de belangrijkste NL zenders zouden kunnen kijken.

 

Nou zal ik vast niet de enige zijn die er zo over denkt. Wat houd je nog bij CD? Heeft CD zo nog wel toekomst?

Link naar reactie
Delen op andere sites


 Heb een settopbox pakket. Heb een sd ontvanger. Wacht even tot augustus. Kijken hoeveel er betaald gaat worden voor de npo zenders. Dit met het oog op een investering van een hd zender. Wordt het pakket duurder dan €100,- dan haak ik af. Neem dan een digitenne voor de npo zenders en neem een netflix abbo.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wiend schrijft:

"Nog toekomst voor CanalDigitaal?"

Hoezo niet? Je vergeet zeker dat meer dan de helft van de abonnees in het buitenland zit en helemaal geen andere keus hebben.
Dus maak je geen zorgen, Nederlandse TV kijken via de satelliet blijft.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dacht je van beeld kwaliteit als je de hd zenders gaat vergelijken met tv kijken via koper dan is koper zeer slechte kwaliteit.

De eenigsten die wat dichter bij cd komen zijn de kabelboeren.

Wel in het achterhoofd houden dat de tv een normaal formaat heeft en geen 21 inch scherm is.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben de afgelopen maanden ook de keuze gemaakt voor IPTV ipv CD.

En het bevalt ons prima. Via glasvezel ook hele scherpe HD-beelden, keurig op 1080P en zo'n 13 Mb bandbreedte. Dit noemt Telfort (via Glashart Media) dan HD+ trouwens, maar ik zeg het is gewoon HD. Via koper heb ik bij bekenden wel eens gezien (Ziggo) en daarvan sprongen de tranen in mijn ogen, SD via de schotel is dan op het oog (mijn oog = subjectief natuurlijk) vergelijkbaar.

De schotel hebben we ernaast voor de vele Duitse en Engelse HD-kanalen.

CD hebben wij hier dus helemaal niet meer nodig.

 

De moraal van het verhaal: technisch hebben we de schotel in goed verzorgde gebieden niet meer nodig, maar je zult maar achteraf wonen of in het buitenland. Dan is CD een uitkomst! Goede HD-televisie voor nog steeds een eerlijk bedrag. Je kunt het pakket n.l. net zo duur maken als je zelf wilt en/of nodig vindt.

Daarnaast zal voor de hobby de schotel ook nog steeds bestaansrecht hebben. Het is gewoon leuk om allerlei exotische zenders zelf te kunnen ontvangen! Al zul je er bijna nooit een volledig programma op kijken.

 

Toekomst? CD zal voor minder mensen van belang zijn en dus duurder worden om kostendekkend (winstgevend) te blijven.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Neem dan een digitenne voor de npo zenders en neem een netflix abbo.

Ik denk dat Digitenne beduidend minder toekomst heeft dan CD en Netflix moet de Europese downloadwetgeving ook nog zien te overleven.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Toekomst? CD zal voor minder mensen van belang zijn en dus duurder worden om kostendekkend (winstgevend) te blijven.

Waar baseer je dat op?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar baseer je dat op?

Heel eenvoudig, Er komen steeds meer alternatieven op steeds meer plaatsen beschikbaar. Als mensen b.v. glasvezel "krijgen" met in het abonnement de TV-kanalen ingebakken hebben ze CD niet meer nodig.

M.a.w. het aantal mogelijke klanten zal echt afnemen.

 

Lesje economie: De prijs van een product wordt o.a. bepaald door:

- kosten.

- risico en winst.

Het totaal van deze kosten delen op het te verwachten aantal afnemers en je hebt je prijs per afnemer.

Nu is er in dit verhaal wel een kanttekening te plaatsen, bij minder afnemers kun je b.v. ook toe met minder personeel en zijn de kosten ook iets lager.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel ook weleens.

Er was een tijd dat CD sleutelde aan de bandbreedte en de bitrate, en de scherpte niet altijd optimaal was.

De laatste tijd gaat het volgens mij beter: zelfs de Film 1 Sundance sd-kwaliteit is duidelijk beter geworden.

Ik kan moeilijk met koper of glasfiber vergelijken, omdat iedereen die ik ken met adsl hdtv een geheel eigen opvatting heeft over beeldkwaliteit: wortelkoppen en contrast aan de nok.

Arte, Das Erste en ZDF hebben meestal een stukken betere bitrate: 13-14 mbit t.o.v. Ned1 4-5 mbit.

Maar daar heb ik cd niet voor nodig...

Heel veel content op de Nederlandse zenders is nog steeds in SD "geschoten"- dat moeten we niet vergeten...

 

Ik wil weleens een test doen met glasfiber-TV (ik heb al glasvezel voor Internet bij Xs4all), maar ja hoe kom je daar weer vanaf...ook al gezien de decoder die je "krijgt".

aangepast door radio man
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel ook weleens.

Er was een tijd dat CD sleutelde aan de bandbreedte en de bitrate, en de scherpte niet altijd optimaal was.

De laatste tijd gaat het volgens mij beter: zelfs de Film 1 Sundance sd-kwaliteit is duidelijk beter geworden.

Ik kan moeilijk met koper of glasfiber vergelijken, omdat iedereen die ik ken met adsl hdtv een geheel eigen opvatting heeft over beeldkwaliteit: wortelkoppen en contrast aan de nok.

Arte, Das Erste en ZDF hebben meestal een stukken betere bitrate: 13-14 mbit t.o.v. Ned1 4-5 mbit.

Maar daar heb ik cd niet voor nodig...

Heel veel content op de Nederlandse zenders is nog steeds in SD "geschoten"- dat moeten we niet vergeten...

 

Ik wil weleens een test doen met glasfiber-TV (ik heb al glasvezel voor Internet bij Xs4all), maar ja hoe kom je daar weer vanaf...ook al gezien de decoder die je "krijgt".

Nu nog complete pakketten voor Sport1 en Film1. Dat is voor mij de reden om van CD naar Ziggo te migreren. Nog twee maanden en mijn jaarperiode is voorbij, dan kan ik weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...