Ga naar inhoud


Liefhebbers van 3D


Psychosammie

Aanbevolen berichten

3D is niet dood dit in tegenstelling tot plasma dat alleen nog in oude modellen verkrijgbaar is.

Het schijnt dat het nagenoeg onmogelijk is om plasma 4k schermen te fabriceren.

De LCD 4k schermen verbeteren dan weer de resolutie zodat passief 3D weer interessanter wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

IK heb een nieuw 4K scherm van Panasonic bekeken, het hoger oplossend vermogen is werkelijk sensationeel, maar de nadelen van het led scherm in vergelijking met mijn huidige Panasonic plasma doen mij toch besluiten op de oled schermen te wachten.

De zwartwaarden, en de tragere weergave zijn een te groot nadeel.

 

3D staat en valt met de huidige techniek met de snelheid van het scherm.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie ook liever plasma dan lcd.Mijn tv is plasma,en het beeld vind ik beter dan die van mijn ouders in lcd.Helaas verbruikt mijn tv,meer dan 3X zoveel als die van mijn ouders,nml een 300 watt.

Ik heb bij een kameraad ook eens 3D bekeken,en de ene film is al mooier dan de andere.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Berichtgeving van oa Harware info na de laatste elektronica beurs.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit was ik in Disneypark in Florida en daar werd in de bioscoop de Muppets in 3D getoond, nee, dat was 3D+.

 

De malloten hadden bedacht om ook vocht (lees water) en luchtverplaatsing te integreren, of wel je werd

halfnat en je haren vlogen in de rondte   . . .  how bizar maar errug leuk.

 

Overigens, "doe je horen" (kromme zin) in stereo? Je hoort toch ook immers alles wat voor en achter je is en

daar vind je diepte (afstand) in?

 

Dat een vogel stereo kijkt lijkt mij duidelijk, de ogen zitten uiteindelijk 180 graden uit elkaar en beeld komt

niet reflecterend op je af, maar gehoor bestaat niet alleen uit het horen van de bron maar voor de meeste

procenten uit reflectie die wij  bijna allemaal waarnemen.

 

Stereo is in mijn beleving dan ook alleen een aanduiding van het aantal bronnen (lees boxen) en heeft in

de basis niet veel met je beleving te maken.

 

3D is volgens mij onnatuurlijk maar wel leuk. Zolang niemand zonder hulpmiddelen 3D kan zien dan zit het

blijkbaar niet in de genen. Maar het blijft fascinerend.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Overigens, "doe je horen" (kromme zin) in stereo? Je hoort toch ook immers alles wat voor en achter je is en

daar vind je diepte (afstand) in?

 

Stereo is in mijn beleving dan ook alleen een aanduiding van het aantal bronnen (lees boxen) en heeft in

de basis niet veel met je beleving te maken.

 

3D is volgens mij onnatuurlijk maar wel leuk. Zolang niemand zonder hulpmiddelen 3D kan zien dan zit het

blijkbaar niet in de genen. Maar het blijft fascinerend.

 

Zet het geluid maar eens uit bij een actie film gegarandeerd dat "de beleving" plots heel anders is dus geluid maakt dan ook zeker deel uit van de beleving.

 

3D is in mijn beleving ook totaal niet onnatuurlijk.

Juist 2D is onnatuurlijk alles in onze omgeving is 3D.

Je kunt er immers omheen lopen maar in 2D zie je wel de auto op de voorgrond en het landschap op de achtergrond en het beweegt ook nog eens maar je kunt het niet van opzij of vanaf de andere kant bekijken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al tevrede met met SD in 2D , al die onnodige uitgave , wie wordt er beter van ??

Tussen SD & HD zie al geen verschil , en 3D , daar word ik mottig van !!

Trouwens , mijn dieptezicht is nou niet bepaald om over naar huis te schrijven ,

ik zou dan al een aangepaste bril moeten laten maken , met rien de knots resultaat !!

Van mogen gerust 3D uitzendingen of films maken & uitzenden , no problemo ,

zolang ze 2D SD of HD ook blijven aanhouden , dan heb ik er teminste nog iets aan !! 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was onlangs in Osaka en bezocht daar het pretpark van Universal Studio's.

Daar was een aantal mooie 3D attracties, eentje van Spiderman, ook een van Terminator en ook een van de Muppets.

Er waren er nog meer maar helaas had ik te weinig tijd om ze allemaal te bekijken.

Maar het is een leuk pretpark, dus wie in de buurt van Osaka komt, die raad ik aan om er te gaan kijken.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets dichter bij huis is het bezoekerscentrum bij de Edersee.

Daar tonen ze een natuurfilm in 3D waar de reeën en andere beesten dus gewoon de bioscoop in komen wandelen.

Niet spectaculair met veel actie en aanzwellend bombastisch geluid ed. maar wel geweldig om te zien en met de toegevoegde wind en trillingen waan je je voor 10 min even midden in de natuur.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...