Ga naar inhoud

Geen Astra 3 (Astra 1 en Astra 2 OK)

Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@ Cees

Goed idee ga ik eerst proberen.

Ik krijg geen foto's naar de site dus ik kan het niet laten zien

@ Sprietje

Ja misschien is mijn schotel te klein want de twee LNB's (astra 1 en 3) kunnen nauwelijks dichter bij elkaar.

De schotel diameter is ca 85 cm. De Elevatie staat op 28,5

Je hebt gelijk de Inverto Black Ultra Quattro is vrij breed.

Ik heb alleen nog wel een paar trucs om (een beetje) daaromheen te komen scheelt misschien nog een 12 of 14 mm.

Als dit niet werkt begrijp ik dat alleen door de schotel te vergroten dus de kromming van de schotel te veranderen dat ik de brandpuntsafstand kan veranderen, waardoor ik meer ruimte voor de LNB's zou moeten krijgen.

Mbt tot de uitlijning bedoel ik dat ik de schotel verder richting oosten of westen verdraai een enkele graad waardoor de Astra 1 / Astra 3 koppen aan één kant van de arm komen en dus dichter op elkaar kunnen. Ik heb geen idee of dit mogelijk is en of het wat oplevert.

Ik ga aan de gang

Wie moet ik de credits geven? :-)

Geplaatst: (aangepast)

Een foto kun je meesturen als je de volledige editor gebruikt.
Maar welke schotel heb je nu precies? Er zal toch wel een merk op staan? Wat is de breedte en de hoogte van de schotel?

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

@sprietje

Ter aansvulling

Ik heb een bijna ronde ca 85 cm Triax (al 13 jaar) ik heb daaraan een EMP Multiswitch MS 9/12PIU-5 V10 (hierop worden dus 2 LNB's aangesloten) de derde LNB (Quad) gaat straks voor Astra 2 alleen op enkele Sat ontvangers in huis via mijn oude Spaun 5/12 snf 51202 NF Multiswitch.

PS Dank voor de tip van de editor. Daar zat ik de vorige keer met Ceesv ook al mee maar dat is dan nu opgelost. :-)  Ik heb een -oud- plaatje van de schotel toegevoegd ik heb er nu een multifeed rail opzitten .

post-71516-0-62649100-1398014987_thumb.jpg

Multifeed 4-fach 34cm lang für Triax Gibertini Multifeedhalter BF-4444.pdf

post-71516-0-76771800-1398015434_thumb.jpg

Multiswitch MS9_12PIU-5 V10.pdf

Geplaatst:

Beste eacmmerk

Hoe je het ook draait of keert, je kunt die twee Inverto Black Ultra Quattro-lnb's niet op een Triax-schotel plaatsen van 85cm om de Astra 19,2 en de 23,5 te ontvangen. Je zult of een grotere schotel moeten nemen of andere lnb's.

Geplaatst:

Even tussenin,

Weet er iemand wat die 2 vlekken op die schotel onder de naam Triax betekenen? ( #18 )

Ik heb die nogal gezien daarom.

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

Geplaatst:

@sprietje

Het is 1 Inverto Black Ultra Quattro-lnb en een oude philips (maar die is net zo breed) ik heb zoeven geprobeerd meet een Inverto red longneck quad maar geen succes.

Keuze is dus 1 van 3

a nieuwe grotere schotel

b andere koppen

c een extra schotel

Ik denk dat ik voor de extra schotel voor alleen astra 3 ga. Nog suggesties voor de minimale grootte?

Geplaatst: (aangepast)

voor genoeg regenreserve  zou ik zeker een 88 triax pakken

kosten rond de 35 euro

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen