Ga naar inhoud


Stroomverbruik externe HDD is een groot geheim.


Con

Aanbevolen berichten


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat wil je uitgeven aan een NAS?

Ik had de beleving zo'n 120 euro uit te geven aan een

externe 2,5" HD van 2TB tbv mijn Fritz.

 

Dit bedrag zal ik moeten bijstellen. 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt dus minimaal verdubbeld.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn mensen die hebben zo waar een AldiNas met 2TB voor 150 euro en die werkt

niet de snelste maar toch

 

zelf heb ik deze (bijlage)

en met 2 Hitachi schijven was dat 684 euro

 

alles overwegende kun je ook stellen voor het verschil kun je ook gewoon een paar kilowatt betalen ;)

 

maar niet alles staat in relatie tot het stroom verbruik.

ciao ciao

Dicke Titten

Rammstein

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn mensen die hebben zo waar een AldiNas met 2TB voor 150 euro en die werkt

niet de snelste maar toch

 

zelf heb ik deze (bijlage)

en met 2 Hitachi schijven was dat 684 euro

 

alles overwegende kun je ook stellen voor het verschil kun je ook gewoon een paar kilowatt betalen ;)

 

maar niet alles staat in relatie tot het stroom verbruik.

ciao ciao

 

Als je geld uitgeeft moet je wel iets degelijks kopen. Er is niets zo frustrerend als je geld hebt uitgegeven en het blijkt erg beperkt qua functionaliteit terwijl als je 10-20% meer had uitgegeven je een stuk geriefelijker kunt werken al is het maar omdat de slaapstand dan goed werkt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds Con zonnecellen heeft schiet hij ook een beetje door :grin:

Iedere milliwatt is nu belangrijk.

 

Maar alle gekheid op een stokje. Verspilling is natuurlijk niet nodig. Dus allerlei ongebruikte opladers in een stekkerblok is niet nodig. Maar ik ben zo blij met mijn Synology dat dat best wel een paar euries per jaar mag kosten. En zolang ik elektrische vloerverwarming heb lig ik van 10 watt meer of minder niet echt wakker.

 

@Con

Recent gekocht een Synology met 2x3TB WD Red schijven voor 550 euries.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat meer verbruik kan hij al terugverdienen door elke week zijn zonnecellen schoon te maken. Stof en vuil doen het rendement al heel snel dalen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel USB aansluitingen heeft de Fritzbox.?

Als er meer dan één zijn gebruik je een voeding kabeltje voor twee USB aansluitingen dan kan je 5 watt consumeren wat ruim voldoende moet zijn voor een 2.5" HD.

En anders een adaptertje gebruiken voor je harde schijfje, die kosten veel minder dan een NAS.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

De Fritzbox 7360 heeft er 2. Bij mij is er 1 in gebruik voor de UMTS backup. De tweede is in gebruik als mini HD in de vorm van een USB stickje. Hier worden de plaatjes van het telefoonboek op bewaard en de gesprekken van het antwoordapparaat.. Ik heb ook zo'n speciale FritzFon MTF VOIP telefoon. Werkt allemaal erg goed en wil dat eigenlijk ook niet kwijt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo ziet u

iedereen heeft zijn prioriteit en die gaat voor

degelijk kan ook "te duur" zijn

 

duurzaam rekenen is ook een nieuw begrip voor enkelen.

< we bekijken tegenwoordig steed meer naar wat de milieukosten zijn voor productie en aanschaf t.o.v. onderhoudt en lopende kosten als mede de vervanging >

mag je hopen dat ie lang genoeg meegaat.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Dicke Titten

Rammstein

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vat je ff niet Ton.

Als de Fritsbox is uitgerust met twee USB aansluitingen mag je er van uit gaan dat de Fritsbox ook berekend is op het stroom verbruik voor twee USB aansluitingen. Zo niet gooi je hem subiet weg. ;)

Om TS nu een Nas aan te schrijven die hij zelf volgens schrijven niet nodig heeft en waarschijnlijk ook niet als dusdanig met alle toeters en bellen gaat gebruiken is overkill.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen ja

uh

.

..

...

ik wilde hem niks aanpraten

m'n 7340 heeft een usb poort, als ik daar een externe 3,5 inch schijf aan hang zonder eigen voeding is het einde oefening

 

kan die fritzbox van AVM de spanning en piekspanning leveren bij Upspinn, tja dan is het duidelijk

hij wil enkel wat flauwekul op die disk zetten en geen NAS functionaliteit.

 

en dat is ook wat ik bedoelde...

de NAS kan zo duur zijn dat je dat met geen stroombesparing wet kan maken.

Dicke Titten

Rammstein

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen ja

uh

.

..

...

ik wilde hem niks aanpraten

m'n 7340 heeft een usb poort, als ik daar een externe 3,5 inch schijf aan hang zonder eigen voeding is het einde oefening

 

kan die fritzbox van AVM de spanning en piekspanning leveren bij Upspinn, tja dan is het duidelijk

hij wil enkel wat flauwekul op die disk zetten en geen NAS functionaliteit.

 

en dat is ook wat ik bedoelde...

de NAS kan zo duur zijn dat je dat met geen stroombesparing wet kan maken.

 

Vandaar ook mijn zinnetje:

 

Ik zou me niet heel erg zorgen maken over het gebruik en gaan zitten muggeziften over 0.5 watt meer of minder 1 Watt kost  ((1*24*365)/1000)*22ct= 2€ per jaar. Als je iets zuiniger model kiest, die misschien 10€ duurder is, heb je dit pas na 5 jaar terug verdiend. Alle beetje helpen maar je moet ook naar het grote geheel kijken.

 

 

Vergelijkbaar  dat je vanuit Amsterdam gaat tanken in Duitsland met een luxe wagen omdat daar de benzine 10 € cent goedkoper is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel blij met alle reacties, zo zie je maar hoe een topic kan lopen.

 

Voor wat betreft zuinigheid nog even dit (ook offtopic natuurlijk), vorig jaar kregen we een

energierekening van 10.000 kWatt. Ik kan je verzekeren, ben me kapot geschrokken.

Dus mijn "zuinigheid" komt niet voort met betrekking tot de zonnepanelen.

 

Voorts ben ik bereid meer éénmalig meer geld uit te geven en zo mijn maandelijkse kosten

laag te houden. Het is wel altijd lastig vooraf te bepalen of het een zwaarder weegt dan het andere. . .

 

Daarnaast wil ik alles zo eenvoudig mogelijk houden, ik leer niet meer zo snel (zie topic Linux)

en ik moet mezelf niet overschatten.

 

En als laatste moet ik natuurlijk geen kind met een waterhoofd.

 

Maar goed, terug on-topic. Ik ben flink door elkaar geschud (dank allen :grin:), vele onderzoekjes

(soms voor niets) gedaan maar heb er dan wel weer van geleerd.

 

Kortom, nogmaals, ik ben blij met jullie reacties en soms grappige aannames, ga zo door.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...