Ga naar inhoud


Stroomverbruik externe HDD is een groot geheim.


Con

Aanbevolen berichten

Voor mij is het helder nu.

Nu Con nog, die bepaalt uiteindelijk wat hij aanschaft.

Om een beetje olie op het vuur te gooien nijg ik naar een uiterst "zuinige" 2,5" schijf van 2 TB.

En zuinig (dit is de olie  :grin:) opdat mijn Fritz niet spontaan dik wordt, maar eerst nog ff de Fritz

handleiding goed lezen.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beetje offtopic en eigenlijk ook weer niet..  Om niet meer voor verrassingen te komen staan:  http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494214/0

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje offtopic en eigenlijk ook weer niet..  Om niet meer voor verrassingen te komen staan:  http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494214/0

Ik had de beleving dat ik meer over mijzelf had verteld, blijkbaar heb ik niet iedereen bereikt of

heb ik niet voldoende (of helemaal geen) reclame gemaakt . . . .

http://ccvd.eu/Energie.html en nog veel gekker . . http://www.zon4con.nl/ , hoezo doorgeslagen . . . .

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook zo, maar ik houd geen database bij met alle liefhebberijen van iedereen en anders is het nog info voor anderen toch?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook zo, maar ik houd geen database bij met alle liefhebberijen van iedereen en anders is het nog info voor anderen toch?

Ach, weet je, voor mij een extra aanleiding om mijn passie onder de aandacht te brengen,

ieder voordeel heb zn nadeel maar dit keer anderzom . . .

 

spellingsvauden zein ter vermaak . . .  :grin:

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom koop je niet gewoon een externe harddisk met een netwerk aansluiting.Dat is iets tussen een duurdere nas,en een goedkope usb schijf,waar je misschien je goede fritz naar de klooien helpt.

Ik zou zoeken,naar een externe netwerkschijf.

Optie 2.Er bestaan ook kleine toestellen,die gaan van utp naar usb.Je sluit dat toestelletje aan,op je netwerk,installeert de software op de benodigde pc's,en sluit vervolgens een usb schijf aan,op de usb connector.Dan krijg je naargelang je toestel,een drive met een letter erbij.Indien gewenst,kan je dan nog andere zaken aansluiten aan dit toestel.

Probleem,nu niet zo goedkoop (bij mij was dat 80€) + de usb schijf,maar dat had ik liggen.

Uiteindelijk ben ik dan overgegaan naar een NAS,omdat ik mijn media gecentraliseerd wilde hebben,en wilde afspelen op al mijn toestellen die media kunnen afspelen.Maar dat is bij jouw overkill,omdat het enkel gaat over backup.En qua verbruik,na de backup,trek je de adapters gewoon uit het stopcontact.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik hier een usb HD (met eigen voeding) gekoppeld aan een Raspberry Pi met Linux Arch software als file server. Minimaal stroomgebruik. Samba server. Werkt perfect en geheel stand-alone. Je kunt er natuurlijk ook 2 HD aanhangen.

Dat is inderdaad ook nog een optie, voor als het niet gaat. Ik heb een Raspberry in de meterkast

met een hub (incl. voeding), goeie tip, helemaal vergeten.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, de USB schijf hangt aan m'n Rapberry.

 

Ik kan hem benaderen via mijn PC (Mint), op

mijn tablet (Android) en op een 2e PC XP.

 

Maar ik kan de bestanden (nog) niet benaderen

op mijn VU, daarom verplaats ik dit onderwerp

naar het VU forum.

 

Iedereen bedankt voor het meedenken en de

geboden oplossingen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant om eens te kijken wat de combinatie van een usb HD en de energie zuinige Raspberry PI gebruiken als ze continue zijn ingeschakeld. Bovendien kan de Raspberry tegelijk ook nog andere taken uitvoeren.

 

Want energie gebruik dat was het thema.

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...