Ga naar inhoud


VU+ Uno tuner (frontend) defect


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

De tuner, ookwel frontend genoemd in mijn VU+ Uno is naar de eeuwige jachtvelden.

Na enkele uren geeft hij er de brui aan en het beeld bevriest.

Doe ik de VU+ uit en zet hem na 20 minuten weer aan dan doet ie weer...2 uur...3 uur,  je kunt er niet van opaan, maar het punt komt dat het beeld weer bevriest.

Ga ik met kaelte-spray en een foehn aan de gang, dan stel ik vast dat zonder twijfel de tuner ter ziele is.

 

Dus er moet een nieuwe tuner in. Ik heb al in te "koop gevraagd" naar een gebruikte tuner gevraagd zonder resultaat.

Nu kijk ik op de bekende website (genoemd naar een rivieren delta in een regenwoud in Brasilie met .de erachter :grin: ) dan zie ik uitsluitend een dual tuner voor DVB-S.

Werkt een dual tuner ook met VTi..? Want in feite heb ik dan een upgrade gemaakt van een VU+ Uno naar een VU+ Duo.

Een dual tuner kost Euro 89,00 wat ik behoorlijk aan de prijs vind.

Of zie ik dat verkeerd ?

 

Eigenlijk wil ik gewoon een single tuner als vervanger, maar dat schijnt moeilijk te zijn.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

satshop hier om de hoek heeft ze gewoon in voorraad, kan niet moeilijk zijn om een dvb-s2 tunertje te scoren voor een vu+. Die twin tuners zijn inderdaad prijzig.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt een dual tuner ook met VTi..? Want in feite heb ik dan een upgrade gemaakt van een VU+ Uno naar een VU+ Duo.

Ondanks dat je alleen een single tuner prefereert toch nog even antwoord op jouw vraag geven.

Ja, de dual tuner functioneert in VTI en je kunt datgene mee doen wat je normaliter met de DUO kan doen.

.. en ja, hij is prijzig.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dan moet je nog wel even dubbel zoveel aan je lnb's uitgeven voordat je er echt dubbel zoveel lol van hebt. Wat Drs IJzerbout nog wel even kan proberen is de fgpa update er nog eens op te zetten. Mijn Uno had ook ineens last van bevriezend beeld, en ook ik dacht dat de tuner stuk was.

 

Ik heb toen even een tuner gewisseld met mijn Ultimo, maar dat hielp geen bal, en nadat hij terug was geweest bleek dat het aan de fgpa lag. Dus je zou het nog even kunnen proberen om die er nog eens op te zetten?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat met de fgpa kan ik proberen. Alleen weet ik niet waar dat voor dient.

Als het beeld bevriesd, dan is ook de rode indicatie balk van 99% naar 0% SNR terug.

Dus ik ben bang dat de tuner naar de kl*ten is.

 

Interessant om te vermelden is dat mijn dochter dezelfde VU+Uno heeft. Een jaar geleden had die precies dezelfde fout.

Deze ontvanger had nog garantie en de tuner werd zonder problemen omgeruild.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...