Ga naar inhoud


[Pioneer] Eurosport Nl.


Gast

Aanbevolen berichten

Ik zal de juiste eeprom erbij zetten en nogmaals proberen, ik dacht dat de eeprom bij de rcu file hoorde. Heb intussen ook versie 5.0 erin zitten en werkt goed. Voor diegene die nog orginele software zoeken van de pioneer kunnen op de site van dynamit terecht!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Satori,

Ik heb jou onderstaand verhaal ook via een email verstuurd maar plaats het dus hier voor andere mensen die er problemen mee hebben.

 

 

Waarschijnlijk vind je me een verschriikelijke oude zeur maar toch irreteert het me dat ik Eurosport niet aan de praat krijg.

 

Ik heb de door jou aangepaste lijst in mijn deco gezet en hij werkte niet.

Vervolgens heb ik het volgende gedaan:

 

Ik heb de Pioneer alle kanalen opnieuw laten scannen en vond in Pionero in de kanalen tabel kanaal 811 de werkende versie van Eurosport.

In deze regel staat:

811 Eurosport 54 1405625 1046 1 5/6 V 22000 Off 9 Ku Astra

Volgens mij is 54 het transpondernummer.

Vervolgens ben ik naar de transponder tabel (in Pionero) gegaan en heb daar regel 54 gekopieerd.

Daarna weer de oude channellist opgehaald in Pionero en de gekopieerde regel in de transponder tabel aan het eind (regel 130) gekopieerd.

Vervolgens ben ik teruggegaan naar de kanalen tabel en heb in Eurosport regel 22 het transpondernummer gewijzigd van 14 naar 130.

Deze Channellist heb ik onder een nieuwe naam opgeslagen en weer in de decoder gezet en vervolgens de eeprom file er ook weer opnieuw ingezet.

 

Dit alles heeft tot resultaat dat het rode vierkantje wel is verdwenen maar dat ik nog steeds geen beeld en geluid heb.

 

Ik snap er echt helemaal niets meer van. Volgens mij heb ik het precies zo gedaan als jij in punt 1 t/m 7 hebt beschreven.

 

Gegevens van de ingescande lijst:

 

Kanalen tabel:

811 EUROSPORT 54 30503 164 96 1519 1519 164 04 Astra

Tranponder tabel: (regel 54):

54 1405625 1046 1 5/6 V 22000 Off 9 Ku Astra (deze regel heb ik naar mijn bestaande Channellist aan het eind van de transponder tabel gekopieerd)

 

Gegevens van de bestaande lijst:

Voor aanpassing Kanalen tabel:

22 EUROSPORT 14 30503 164 96 1519 1519 164 04 Astra

Na aanpassing Kanalen tabel:

22 EUROSPORT 130 30503 164 96 1519 1519 164 04 Astra

 

Nieuwe regel 130 in transponder tabel: (gekopieerd dus vanuit de gescande lijst)

130 1405625 1046 1 5/6 V 22000 Off 9 Ku Astra

 

Groetjes,

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wim,

 

Als ik me er mee mag bemoeien, misschien een tipje.

 

Al jouw zender- en transpondergegevens zijn identiek aan de mijne, behalve de "Sat tuner frequentie". Deze is bij mij 1406375 ipv. 1405625. Ik weet alleen niet of deze waarde deco afhankelijk is of een algemene waarde.

 

Misschien dat je er iets aan hebt.

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sander,

 

Zal deze frequentie eens uit gaan proberen. Heb op dit moment weinig tijd (ben met pensioen en dan kom je altijd tijd tekort) misschien straks of vanavond. Je hoort nog van me

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast eurosport heb ik nog veel meer kanalen met problemen oa veronica/kindernet polsat2 etc. Ik heb de laatste lijst van satori (rcu) van hotbird en astra samengevoegd maar krijg ze niet in mijn BCT1430, de lijst van dynamit ( rcu file) of de oude a-hb lijst van satori weer wel ( bin file)?? ik gebruik de bijbehorende eeprom.

Een zoek opdracht via de receiver geeft mij hetzelfde beeld, veel zenders maar weinig die werken. De problemen zijn onstaan na de upgrade naar versie 4.. en inmiddels 5.0 Sommige tv kanalen geven na de + toets een audio kanaal bij tv of dutch bij duits kanaal etc. Er zit wat door elkaar lijkt het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook deze frequentie geprobeerd maar nog steeds geen beeld. Volgens mij is Satori er mee bezig maar is momenteel druk bezig met de dode 120Nl dus ff wachten en dat is geen probleem.

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wim,

 

Er is toch wel iets bijzonders aan de hand. Zoals je weet heb ik al heel wat zitten editen in settinglijsten. Ik heb gisteren 3x mijn scanlijst en ook 3x een aangepaste satori-lijst geflasht, met keurig werkende Eurosport in de scanlijst, maar als ik de info overhaal naar de andere lijst, dan werkt het niet. De technische info is in orde, want dat kan ik met de nieuwe releases van Dynamit zien. ('+','B'-toets.) Ik begrijp het dus niet.

Dus enige frustratie heb ik hier wel.

Ik heb de Apid op 97 om default Nederlands ipv Spaans te krijgen, (zie posting El Pino) maar dat werkte ook niet.

Dus er is nog onderzoek nodig.

 

Groeten

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Satori,

 

Ergens ben ik blij dat jij ook deze frustratie hebt; dacht al dat ik het een of ander fout deed maar het blijkt dat jij hetzelfde probleem hebt maar vroeg of laat komen we er denkelijk wel uit.

 

Wim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...