Ga naar inhoud


oude 2m schotel


Alex1970

Aanbevolen berichten

Hoi Alex ;)

 

Mooi dat het gelukt is dan is dat probleem ook weer opgelost. Je hebt verschillende typen Feedhorns van Channelmaster, de Raven feedhorn is meer geoptimaliseert in de lage ku band en het andere type (zoals de meeste) in de hoge ku band vanaf 11.600 Ghz.

 

Wat betreft de ontvangst kan je even kijken op Flysat,  Badr 26 Oost proberen en of je badr 5 kan ontvangen dat zal wel lukken denk ik

het weer is nu niet zo gunstig maar voor dx kan je 25,5 Oost Eutelsat 25 B proberen of je de transponder 12.678 H fec 27500 Noorsat binnenkrijgt en als dat lukt kan je Amos 5, 17 Oost proberen  en Rascom 2 Oost dat moet ook wel lukken.

 

Dan heb je Amos op 4 W en de 2 Nilesats op 7 West en NBC waar veel na gekeken wordt op 11.938 V  fec 27500 Nile 102.

 

Mocht dat lukken kan je de verre transponders van Nile 201 proberen op 11.919, 12015 en 12034 en andere transponders verder op 22 W is nog van alles te ontvangen maar dan moet ik hier mijn polarmount verzetten wand momenteel ben ik daar buiten het bereik ervan..

 

Wat betreft de lnb zou ik voor de Mod smart titanium 0.1 db gaan en deze met een flens monteren voor goede resultaten deze werkt goed met de zwakkere transponders. Wat ik hier had gedaan is de flens van een adf 120 afgezaagt op 2 cm en deze met pattex power tape bevestigen aan de afgezaagde feedhorn van de smart lnb en even opletten dat de assen vlak geveilt zijn zodat de stukken goed op elkaar overeenkomen en dan voorzichtig met reepjes tape vatzetten. Het brede tape kan je in stukjes van 10 cm afscheuren en in het midden van het srtipje tape kan je met een ruk de sliert in de breedte in tweeen delen wat erg makkeluijk is met bevstigen als het om smalle ruimtes gaat.. Het is even wat hobbyy`en maar het werkt mooi.

 

Je zou ook nog kunnen kijken of je antenne in alle richtingen goed gepiekt is op max signaal meestal zit dat toch verschil in naar werkzaamheden ermee.

 

Badr 26 Oost komt hier ongeveer 68 % binnen op de ctech 5100 C en Nilesat 53 % en Eri tv op 53 Oost op mijn dream met alps tuner 7 Db en dus nika en Kuben tv wisselend op 60 Oost..

Jammer dat je trouwens een kleine ontvangst hoek heb met de antenne mischien nog is een oplossing als alles optimaal werkt om hem op een ander plekje te zetten zodat je meer satelieten ontvangt..

Hier heb ik momenteel ontvangst van 11 W (door de polarmount) tot 70.5 Oost maar met optimale draaihoek vanaf 47 W tot 70,5 Oost .

 

Succes met afstellen ..

 

Ger..

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...