Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, je hebt allerlei schotel merken: Triax, Visiosat, Technisat etc.

Waar moet je nou opletten bij het aanschaffen van een Schotel, als je Astra 1 2 3 en Hotbird wil ontvangen? 

Ik wil liever iets meer betalen dan voor zekerheid en signaal kwaliteit en eentje die ik lang kan gebruiken?

Graag tips en advies.

thanks,

Geplaatst:

Ach, dat heeft met zoveel zaken te maken:
Hoe groot mag de schotel zijn?
Staat die vol in de wind of niet?
Kun je er makkelijk bij?
Hoeveel aansluitingen wil je hebben?
Hoe vaak mag het beeld per jaar wegvallen bij slecht weer?
Woon je vlak bij zee?
enz. enz.

• Moderator
Geplaatst:

Vooruitlopend op de antwoorden op bovenstaande vragen, waarbij de vraag nog ontbreekt wat je geografische locatie is, is een Wavefield T-90 een toekomst zekere kwaliteitsschotel met een redelijke slecht weer signaal reserve.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Inderdaad cees. Voor de vier gangbare satellieten is het nog gewoon te doen om gebruik te maken van een normale schotel i.p.v. een multifeed schotel. De vraag die bij een T90 meteen een rol gaat spelen is: heb je ruimte voor zo'n schotel en hoe vindt je het om daar tegenaan te kijken, dus gezichtsbepalend.

Geplaatst:

Als je genoeg reserves wilt hebben kan je volgens mij beter een visiosat bigsat nemen met goede lnb`s om weer reserve te overbruggen en dus ook bij regen goede ontvangst te hebben van alle ingestelde sateilieten..

Geplaatst:

Ik heb mij laten vertellen dat de Maximum E85 schotel hiervoor héél geschikt is omdat die echt héél nauwkeurig met skew en dergelijke afgesteld kan worden...

Geplaatst:

De E85 is zeker een geschikte multifeedschotel maar als satellieten niet al te ver uit elkaar staan zoals bijv. de Astra 19,2 en 23,5 (4,3 graden) dan zul je toch smalle lnb's moeten gebruiken, in dit geval voor de Astra 23,5 omdat ook de afstand tussen de Astra 23,5 en 28,2 voor gewone lnb's te klein is.

Geplaatst:

even aanscherpen...

er is in 2014 geen echt nieuwe ontwikkeling qua schotel ontwerp en super ontvangstwaarden

wel veel meer kennis inzake correct en precies uitrichten

dus de beste schotel lijkt toch die te zijn die het langst al aan de mast hangt met behoorlijke snr en agc.

er zijn leden die hebben hun schotel in 2003 geïnstalleerd en die doet het nog steeds...

dat is gezien de aanschafprijs een betere indicatie

Eleanor

Blancmange

Geplaatst:

Hoi,

mijn vorige naamloze schotel heeft meer dan 20 jaar gehangen.

loodzwaar, 1 meter. eerst een gewone motor, later een diseq motor.

Weer wat later en een duo LNB er bij op.

De laatste tijd zat er wat veel spel op de diseq motor en bij veel wind viel het beeld dan ook even weg.

Omdat er ook behoorlijk wat roest verscheen, uiteindelijk de schotel vaarwel gezegd en een BigBisat geplaatst.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Zolang niet op de vragen in de eerste reactie van Sprietje gereageerd is hebben de verdere reacties maar een heel beperkte zin.

Elk type schotel heeft z'n voor en z'n tegen en hoe groot die zijn hangt af van de situatie ter plekke.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen