Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb een M7 SAT801 satellietontvanger in bruikleen van Canal Digitaal gekregen. Deze heb ik aangesloten op een oude tv (zo'n bakbeest) middels een scart aansluiting. Nu heb ik bovenin en onderin in mindere mate een horizontale schaduw / balk. Het middelste gedeelte van het beeld is donkerder van kleur. Heeft iemand enig idee hoe dit kan. Bij mijn vorige analoge ontvanger was dit niet zo.

Verder is er niet veranderd.

Iemand enig idee?

Dikkie

• Moderator
Geplaatst:

Slechte aarding, slechte video LF response door slechte elco's., voedingsbrom door defecte voeding, aardlus., DC level restore, clamping defect.

Hoge ohmse weerstand van de videokabel.

Dit onderwerp past beter bij de rokende soldeerbout.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Scart misschien aarden of helpt dit niet

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Gast Mimisiku
Geplaatst:

SCART is normaal toch geaard op het frame via pin 21 als ik het goed heb? Lijkt overigens op een 50Hz storingsbron.. Misschien een krachtige trafo in de buurt van de ontvanger of zelfs op de groep?

Geplaatst:

Dank voor jullie reacties, ben niet al te technisch ingesteld maar een andere scart kabel zou de oplossing dus kunnen zijn. Wel vreemd dat dit bij de vorige ontvanger, ook van C.D. niet het geval was.Qua storing, ik heb draadloze telefoons in de buurt staan, voor het overige niet. Overigens stoorde het tv beeld wel eens bij de vorige ontvanger indien er gebeld werd. Wellicht kan ik dit vanavond eens op een andere plaats zetten.

Dikkie

• Moderator
Geplaatst:

Ja, een paar mogelijkheden.

Slechte aarding, slechte video LF response door slechte elco's., voedingsbrom door defecte voeding, aardlus., DC level restore, clamping defect.

Hoge ohmse weerstand van de videokabel.

stel eerst eens vast in welk apparaat de storing optreedt.

Dus even je satelliet ontvanger op een andere tv aansluiten via scart en kijken of je dan wel goed beeld hebt.

Of even een ander apparaat op de tv aansluiten.

Wanneer je vastgesteld hebt welk toestel defect is de bovengenoemde componenten/schakelingen controleren.

Wanneer de donkere vlakken langzaam omhoog of omlaag bewegen zal je de fout in de voeding of aardlus moeten zoeken, is het beeldinhoud afhankelijk zal je in de clamping/ dc restore schakelingen van het video signaal moeten zoeken.

De scart ingang is wel met 75 Ohm afgesloten?

Er zijn TV's waar ze "vergeten" zijn en 2 Volt tt gaat ook niet goed.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen