Ga naar inhoud


koelkast brand


boudeman

Aanbevolen berichten

Welk merk/systeem van aan elkaar gekoppelde rook-, hitte- en CO2-melders raden jullie aan wat ook nog eens een beetje betaalbaar is?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je echter zo'n hatseflats merk dan is vaak de importeur allang weer failliet of onvindbaar met de noorderzon vertrokken en kun je meestal toch zelf voor de kosten voor herstel opdraaien.

 

Ook dan is nog steeds de winkelier verantwoordelijk. Je hebt het immers bij hem gekocht en niet bij die (inmiddels failliete) importeur.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben met name,dat er meer en meer support nodig is op diverse toestellen,meer geneigd een beetje een merk te kopen,waarvan ik weet,dat het een goede support geeft,en waarvan hobbyisten in het slechtste geval ook raad mee weet.Ik ga nooit meer een winkel binnen en direct kopen.Eerst kijken,en dan indien mogelijk,hier reactie's daarover vragen.reactie's hier slecht,toestel niet kopen.

Zijn ze hier positief,dan riskeer ik me het te kopen.Ik ben er mij van weerhouden,om complexere dingen te kopen,in winkels die meestal enkel voeding,zeep e.d. verkoopt,u begrijpt me wel.Niet dat de service slecht is,maar het is soms minder met support.

Om toch on toppic te blijven,raad ik de mensen aan,waar hun zekeringskast aan de voorkant hangt,waar een drukke straat ligt met zwaar vervoer,hun zekeringskast om de 6 maanden (te laten) nakijken,op losse draden.

Je kan nu misschien zeggen die schrijft prietpraat,maar je oogt het niet voor mogelijk,hoeveel in zulke gevallen,toch heel wat draden losgekomen zijn van de zekeringen,en ik moet daarbij geen tekeningetje maken.

Ook raad ik aan om de 6 maand hun aardlekschakelaars eens te testen,want die zouden ook wel eens de brui eraan geven.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de installatie goed is aangelegd, dan zal de trilling van zwaar verkeer geen invloed mogen hebben. Gewoon de schroeven goed aanzetten, en de juiste techniek gebruiken. Op mijn werk trilt alles zeg 50% van de tijd, van een beetje tot heel erg, en losse verbindingen komen nauwelijks voor. 

Aardlekschakelaars moet je iedere maand testen, althans dat raad de fabrikant je aan. Als je kwalitatief goed schakelmateriaal gebruikt in je meterkast, dan zou (zelfs bij hevige trillingen) alles jaren goed moeten blijven functioneren. En als het al slechter wordt, dan schakelt een automaat of aardlekschakelaar alleen maar eerder af. Dat is namelijk zo ontworpen...

Dus gewoon goed schakelmateriaal gebruiken, wat degelijk is geïnstalleerd, en je zou nauwelijks tot geen problemen hebben...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk merk/systeem van aan elkaar gekoppelde rook-, hitte- en CO2-melders raden jullie aan wat ook nog eens een beetje betaalbaar is?

Iemand een kooptip?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand een kooptip?

Dit kon je ook al in het vierde berichtje lezen maar dan nog maar even.

 

Hier heb ik op mijn domitica met de homewizard 5 gekoppelde rookmelders, dezelfde zijn ook bij die wilkel te koop waar je ook pleisters kunt kopen maar dan veel goedkoper (wist ik toen nog niet).

 

Kan ze ook los van elkaar laten werken maar dan is het lastig als je op zolder slaapt en die pas afgaat als de keuken, woonkamer en de trap al in de fik staat maar dat zal wel mee vallen.

 

Nadeel is dat als ze afgaan je niet weet welke de eerste is geweest, dat zou veel beter zijn, om alles weer uit te zetten.

Zit geen "uit" knop op dus de 9 volt batterij er uit halen de drie AA batterijen laten zitten en dan weet terug plaatsen, vandaar dat je de eerste die afgaat moet hebben.

post-51681-0-35578000-1399061541_thumb.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn ze gewoon gekoppeld aan de inbraakbeveiliging.

Geeft er 1 alarm dan gaan ook de sirene's van de inbraak op een speciale manier loeien en op het display is precies te zien welke rookmelder alarm heeft gegeven.

Via de software gewoon instelbaar tussen thermisch of optisch of beide zodat plotselinge temperatuurstijgingen zonder rook worden opgemerkt en ook rook zonder noemenswaardige hitte wordt gedetecteerd.

 

Is de batterij leeg dan geen piepje om de zoveel tijd en maar zoeken welke dat nu doet maar simpel de info in je display welke rookmelder het is en je hebt 30 dagen de tijd om deze te vervangen.

En omdat je ook niet thuis wilt komen terwijl de laatste rookpluimpjes nog uit de resten van je huis komen wordt het geheel doorgemeld richting de meldkamer zodat er tijdig iemand kan gaan kijken wat er aan de hand is.

 

1 heel groot nadeel is er wel nl. de prijs van 130 euro per stuk.

 

Gewone rookmelders zijn laatst getest bij tros radar en daar bleken ze bijna allemaal even snel te reageren en het verschil zit meer in de kwaliteit van de behuizing en levensduur van de batterijen.

hier een linkje

http://www.trosradar.nl/uitzending/archief/detail/aflevering/16-12-2013-1/rookmeldertest/itemized/1/?extra-item=1

 

koppelbaar is leuk maar als dat niet draadloos is dan moet je wel een kabel gaan leggen en over verschillende verdiepingen zullen veel dat toch maar niet doen.

Op 230V is ook een stuk duurder maar geen batterijen vervangen en soms ook voorzien van noodverlichting zodat je, als de spanning is uitgevallen, toch nog een beetje licht hebt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kon je ook al in het vierde berichtje lezen

Oh?

Vierde bericht:

Soms geeft zelfs het solderen van iets al een alarm van dat ding in de keuken, en broodjes in de oven bakkken moet je ook om de tijd denken, en dan gaat de rest ook nog mee, ik heb door het huis vijf gekoppelde rookmelders.

 

Uiteraard in de schuur/garage ook een melder, niet gekoppeld aan die van het huis, maar ja er zijn weinig mensen die er eentje in de schuur hebben al staan daar vaak brandbare dingen.

Terpentine, verf, scooter, jerrycan reserve benzine, aanmaakblokjes, auto, acculader, electrische deur opener en veel meer zaken die indien aangesloten kortsluiting of op een andere wijze brand kunnen veroorzaken.

Ik zie daar geen advies welke ik zou kunnen kopen...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh?

Vierde bericht:

 

Ik zie daar geen advies welke ik zou kunnen kopen...

Inderdaad geen advies omdat ik daar te weinig informatie over had, maar er stond welk soort systeem ik gebruik -gekoppelde rookmelders-.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad geen advies omdat ik daar te weinig informatie over had, maar er stond welk soort systeem ik gebruik -gekoppelde rookmelders-.

Daar was ik al over uit dat het gekoppelde melders moeten zijn, ik vroeg ook

Welk merk/systeem van aan elkaar gekoppelde rook-, hitte- en CO2-melders raden jullie aan wat ook nog eens een beetje betaalbaar is?

Homewizard is een mooi systeem, kost toch nog wat maar het kan ook nog veel meer.

 

Heeft iemand nog andere tips?

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je eens gaan kijken nar de rookmelders van EI elektronics

Die hebben ze in 230V en batterij gevoed en dan draadloos gekoppeld. (kosten tussen de 80 en 179 euro)

KIDD heeft ze ook en die zitten rond de 80 euro

en je hebt HGR nog die weer wat duurder zijn en beginnen bij 139 euro

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattvvooriedereen

Je kunt je beter maar niet meer als vrijwillige elektricien ontpoppen en inzetten.

Volgens mij heb je er niet echt kaas van gegeten.

@ Psychosammie

Vreemd dat bij jou alles heel blijft terwijl het bij anderen wel stuk gaat.

Of stel je het einde van de levensduur op de dag dat een apparaat stuk gaat bij je? 

 

Gisteravond in het programma EZ op Ned2 was er een reportage over het inbouwen van zwakke plekken in apparaten waardoor vervanging van het betreffende apparaat niet te lang op zich laat wachten na afloop van de garantie periode.

Dit alleen om de omzet van de fabrikant op peil te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...