Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb op het moment regelmatig crashes (met het groene scherm). Ik heb al een hele verzameling enigma2_crash*.log bestanden. Was er niet een plug-in of iets dergelijks die ze automatisch verstuurde? Dit is met een recente OpenPLi 4.

Geplaatst:

De crashlogs zijn xml bestanden. Het zou slechts een SMOP zijn om in de verzamelde logs de traceback informatie te vergelijken en er bij voorbeeld een top 10 crashes van de laatste tijd van te maken. Op deze manier zou het OpenPli team heel snel kunnen zien als er een gemeenschappelijk probleem is ontstaan.

Overigens is OpenPli tot voor kort uiterst stabiel geweest bij mij. Dus van mij zouden er niet heel veel crashes binnen gekomen zijn.

Geen probleem echter om de crashes op te sturen. Is het dan het beste om ze naar het <contactemail> veld uit de crashlog te sturen of ze te posten op bovengenoemde link?

Geplaatst:

post hier eens één van de crashlogs, misschien dat we zien wat er aan de hand is. ;)

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

plugin " easy info " verwijderen. ;)

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Geplaatst:

plugin " easy info " verwijderen. ;)

Ja, dat ligt voor de hand. Alleen kon ik me niet herinneren dat ik dat ooit heb geinstalleerd en er is ook geen andere beschrijving dan "Easy Info", dus ik kan me ook niet voorstellen dat ik dat zou doen. Maar goed, het ding is nu weg.

Kan ik me hopelijk gaan concentreren op de andere crashes.

Geplaatst:

Maar. als je zoveel crashes hebt. Waarom flash je de box dan niet gewoon.

Met de verstande dat je geen auto back/auto install gebruikt.

Ook ff checken dat er zich geen backup bestanden op de hdd bevinden, anders deze eerst verwijderen/hernoemen.

Zo kan je terug met een clean image starten en ben je ineens van alle rommel af.

Grtz Philip

Geplaatst:

Ja, dat zou ik graag willen doen, maar sinds een paar weken wil mijn eth0 interface niet meer. Via WiFi gaat het niet. En de seriele interface duurt lang en daarna heb ik geen backup strategie meer als het niet wil lukken. Ik wilde het via een USB stick doen, maar dat gaat blijkbaar alleen met de originele dreambox firmware.

DreamUP voor serieel werkt alleen via Windows, dacht ik, en dat heb ik (gelukkig) niet meer in huis. Dus daarvoor zou ik ergens een oud image uit de mottenballen moeten halen.

Ik heb een klein beetje hoop dat na een verse flash de LAN interface ook weer werkt.

Geplaatst:

Ben je zeker dat je lan niet meer werkt?hardware matig?Heb je de netwerkkabel naar het vorig aansluitpunt eens uitgemeten?

Als de dhcp niet werkt,en je krijgt geen ip adres,dan kan er misschien iets mis zijn,maar dat kan enorm veel zijn.

Het is misschien niet echt een aanrader,omdat je hem via lan niet meer kan benaderen,maar ik zou eens een fabrieks reset doen.

Mits een beetje geluk,zou die weer werken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Het probleem met de LAN is ontstaan toen ik een nieuwe router aansloot. Omdat ik meteen merkte dat het LEDje niet ging branden op de router heb ik de oude router weer aangesloten. Ook daar bleef het LEDje uit. Aan de kant van de LAN aansluiting op de DM8000 branden ook geen LEDjes bij de aansluiting. Ik heb ook nog een andere kabel geprobeerd.

Hoe doe je precies een fabrieks-reset? Kan dat zonder opnieuw te flashen?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...