Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben bezig met het installeren van windows 8 op een ssd in een laptop HP 250 G1. Tijdens de installatieprocedure met een dvd krijg ik op enig moment te zien " Waar wilt u windows installeren?"  Hij ziet geen schijf en geen partities.  Ook als ik de originele schijf er weer in zet krijg ik dezelfde melding. ik vermoed dat in een poging om de originele schijf te clonen wat mis is gegaan. Nu heb ik wat gegoogled en gezien dat meerdere personen dit is overkomen en dat je stuurprogrammas moet laden. Welk programma is dat precies? chipset driver? en hoe installeer je deze?  een kwestie van downloaden op een stick zetten en dan laden? ik zie op de HP website wat drivers. als je deze download zet het .exe bestanden. Zijn dat de drivers die ik moet hebben?  Welke drivers moet ik precies downloaden?  zie website HP:

http://h20566.www2.hp.com/portal/site/hpsc/template.PAGE/public/psi/swdHome/?sp4ts.oid=5359432&spf_p.tpst=swdMain&spf_p.prp_swdMain=wsrp-navigationalState%3DswEnvOID%253D4132%257CswLang%253D%257Caction%253DlistDriver&javax.portlet.begCacheTok=com.vignette.cachetoken&javax.portlet.endCacheTok=com.vignette.cachetoken#Utility - Tools

Thx

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:

Step 5: Disable Acceleration in Intel Rapid Storage

Some HP computers are configured with high-speed mSATA solid state drives in addition to the primary hard drive. The mSATA cache drive enables faster boot times and boosts the hard drive performance of the computer. Prior to performing a Clean Installation you must disable the cache drive acceleration in the Intel Rapid Storage Technology interface. After the Clean Installation you will need to install Intel Rapid Storage Technology and re-enable acceleration for the mSATA cache drive.

http://h20566.www2.hp.com/portal/site/hpsc/template.PAGE/public/psi/setupInstallDisplay/?sp4ts.oid=5359430&spf_p.tpst=psiContentDisplay&spf_p.prp_psiContentDisplay=wsrp-navigationalState%3DdocId%253Demr_na-c03451712-3%257CdocLocale%253Den_US&javax.portlet.begCacheTok=com.vignette.cachetoken&javax.portlet.endCacheTok=com.vignette.cachetoken

Geplaatst:

Het Is mogelijk om de "mode" per schijf in te stellen in je bios?(afhankelijk van de controller)

Probeer als dat kan de SSD in AHCI mode te zetten en de HDD in IDE mode.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Het Is mogelijk om de "mode" per schijf in te stellen in je bios?(afhankelijk van de controller)

Probeer als dat kan de SSD in AHCI mode te zetten en de HDD in IDE mode.

Nee dat kan hij niet.  Wat ik nodig heb is een .inf bestand die ik als stuurprogramma kan laden waardoor hij de schijf en partities daarop weer ziet.

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...