paulvr Geplaatst: 26 april 2014 Geplaatst: 26 april 2014 (aangepast) Uit het verleden herinner ik me heel levendige discussies over de vraag welke verf je wel en welke je speciaal niet zou mogen gebruiken om je schotel een (camouflage) kleurtje te geven. Om eerlijk te zijn heb ik daar nooit zo erg op gelet omdat ik die behoefte absoluut niet had. Nu echter wil ik om diverse redenen mijn grote ku-Band schotel (versleten-wit) een matgrijs lakje geven zodat hij wat minder negatief oogt. Ik dacht gewoon een matte grijze lak uit een bouwmarkt te halen en dat met een rollertje aan te brengen, maar toch maar voor alle zekerheid: heeft er iemand een idee wat ik hiervoor wel of per sé niet zou moeten kopen? Uiteraard wil ik niet dat de schotel Ku-bband signalen minder goed gaat reflecteren, en wie weet wordt het ooit zelfs Ka-Band als het ding er zelf tenminste geschikt voor blijkt te zijn. Dan wil je de zaak niet verziekt hebben met een verkeerd gekozen matte lak. 26 april 2014 aangepast door paulvr speciale interesse: C-Band
smetje limb.BE Geplaatst: 26 april 2014 Geplaatst: 26 april 2014 neem hier efffe een kijkje paulvr http://www.sat4all.com/forums/topic/182297-schotel-verven/ 1 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Sprietje Geplaatst: 26 april 2014 Geplaatst: 26 april 2014 Dus alleen met een spuitbus met matte lak. Geen hoogglans want dan zouden je lnb's wel een kunnen smelten tijden de sun outage. 1
paulvr Geplaatst: 27 april 2014 Auteur Geplaatst: 27 april 2014 neem hier efffe een kijkje paulvr http://www.sat4all.com/forums/topic/182297-schotel-verven/ Hartelijk dank, raar dat ik dat niet zelf met de zoekfunctie wist te vinden. Maar het helpt me verder, feitelijk is de raad "geen verf met metaaldeeltjes" het enige wat ik kennelijk moet weten. Bedankt! speciale interesse: C-Band
paulvr Geplaatst: 27 april 2014 Auteur Geplaatst: 27 april 2014 Dus alleen met een spuitbus met matte lak. Geen hoogglans want dan zouden je lnb's wel een kunnen smelten tijden de sun outage. Mat was sowieso het plan, en dan een redelijk gedekt grijs, dat helpt zowel bij het weerkaatsen als bij het minder opvallen. Het is en blijft een joekel, zo'n ding en ik wil het geduld van mijn buren niet onnodig belasten. speciale interesse: C-Band
blackeyes Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 waarom niet zo???? vrolijkt de buurt wel wat op .. vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
paulvr Geplaatst: 27 april 2014 Auteur Geplaatst: 27 april 2014 Daar zit wat in maar ik ben niet zo'n artiest. Bovendien houd ik me waar mogelijk liever gedijsd, mijn dakhandeltje valt al genoeg op. speciale interesse: C-Band
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen