Ga naar inhoud


Raspberry USB HD benaderen lukt (nog) niet met de VU Duo.


Con
Ga naar oplossing Opgelost door verkerkbr,

Aanbevolen berichten

als doorgeefluik vind ik dat nu wel weer jammer, omdat ik het tijdverlies vind

vooral omdat die dan met 100Mbit naar je 1000Mbit netwerk gaat duurt het ook lang

ik zou constant opnemen op NAS (aardbei)

 

maar het kan.

Beetje ongelukkig uitgedrukt.

 

Mijn VU speelt nu gelijk af van de externe HD. Ik ga idd geen bestanden kopieren van de HD naar de VU.

Dat lijkt mij zinloos geweld.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt er gemakkelijk ook nog een tweede usb HD aanhangen of ding tegelijk als Oscam server met cardlezer te laten werken. De externe apparaten moeten dan wel voorzien zijn van een eigen voeding.

 

Zo'n Raspberry Pi is gewoon een computer motortje voor de aandrijving van voor alles.

 

En je doet er tegelijk wat kennis mee op van Linux. En dat was ook de bedoeling van het Rasberry Pi project. Studenten kennis te laten maken met de achtergrond van computer systemen en programma's.

 

Zal het stroomgebruik eens opmeten bij 24 uur gebruik in combinatie met een USB HD. Dat was ook oorspronkelijk de vraagstelling.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...