Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een probleempje. Ik heb vandaag mijn hd reviever aangesloten en de zenders ingeladen. de receiver heeft ongeveer 2200 kanalen gevonden, zowel sd als hd kanalen maar nu mis ik alleen nog rtl 8 en verónica. Kan iemand mij helpen wat hier de oorzaak van kan zijn?

bvd Richard

Geplaatst: (aangepast)

Ontvang je de Astra 23,5 wel?
RTL8 en Veronica zitten alleen maar op de 23,5, niet meer op de Astra 19,2.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Hallo Sprietje,

Ja daar ben ik mij bewust van, rtl4, 5, 7, sbs6, enz ontvang ik wel op de Astra 23,5.

Het signaal van de schotel is 90% en de qualiteit is ongeveer 70%, diameter van de schotel is 1 meter.

• Moderator
Geplaatst:

Gokje, Spanje?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Nee de schotel staat niet in Nederland maar in Spanje en nee NGC zit ook niet op de 23,5. er zitten ongeveer 750 kanalen op de 23,5.

wat mij wel was opgevallen was dat er op de duo lnb stond, voor schotels tot 60 cm. kan het ook zijn dat er b.v. instellingen in de reveiver veranderd moeten worden?

• Moderator
Geplaatst:

Duo LNB's zijn gemaakt voor een onderlinge afstand van de koppen wanneer je in Nederland zit.

Voor 60 cm schotels is er een andere duo lnb als voor 80 cm schotels, bij een grotere schotel is de onderlinge afstand van de koppen groter,

Naarmate je verder naar het zuiden gaat staan de satellieten voor de kijker steeds verder uit elkaar en klopt de onderlinge afstand van de koppen niet meer, een onderwerp waarin het schotelforum talloze onderwerpen vol geschreven zijn.

Je zal je schotel beter moeten uitrichten op Astra 3, de missende programma's zitten op een transponder waarvoor je net iets meer signaal nodig hebt.

De skew van de lnb is ook bepalend voor een goede ontvangst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Oke Ceesv dus als ik het goed begrijp heb ik dus een andere lnb nodig met 4 graden verschil en daarna opnieuw uitrichten. bij de installatie stond inderdaad bij een aantal frequenties :Fail. waarschijnljik zitten daar achter Rtl 8 Verónica enz....

Ik ga maandag dan gelijk een nieuwe lnb kopen.

Thanx alvast.

• Moderator
Geplaatst:

Welke lnb je nodig hebt hangt van je geografische locatie af en de afmetingen van je schotel.

Je zal eerst moeten bepalen hoeveel graden de Astra 1 en 3 voor jou gezien uit elkaar staan.

De afmeting van de schotel bepaalt daarna hoever de koppen uit elkaar moeten staan.

Aan de hand van die gegevens kan er dan bepaald worden of er een passende duo lnb te koop is.

Losse LNB's zijn beter omdat je dan de stand van elke kop kunt optimaliseren, maar zijn alleen te gebruiken wanneer de koppen elkaar niet raken, en daarvoor heb je een grote schotel nodig.

Astra 3 is in zuid-west Europa op de rand van het dekkingsgebied, een grotere schotel is daar toch al gevraagd.

• Moderator
Geplaatst:

Hallo Sprietje,

Ja daar ben ik mij bewust van, rtl4, 5, 7, sbs6, enz ontvang ik wel op de Astra 23,5.

Het signaal van de schotel is 90% en de qualiteit is ongeveer 70%, diameter van de schotel is 1 meter.

Die vraag was al beantwoord.

Geplaatst:

@Youriy ik kan op mijn receiver per sat kijken, dus een lijst met 19,2 kanalen en een lijst met 23,5 en op de 23,5 zitten ned 1, 2, 3, rtl4, rtl5,rtl7, sbs6 en net5. die zitten trouwens ook op de19,2.

Ik heb vanmiddag de schotel uitgericht met de 23,5 als center lnb en daarna alleen de lnb gedraaid tot dat ik ook een goed signaal op de 19,2 had. maar goed ik doe dit ook niet elke dag dus ik kan me ook vergist hebben :( . maar in príncipe heb ik denk ik een andere lnb nodig,  ook omdat deze lnb voor de Nederlandse markt is gemaakt en hier de hoek anders is? de schotel staat trouwens in Vinaros.

Geplaatst:

Ik had mijn bericht verwijderd omdat je inmiddels al alle relevante info hebt maar op 23,5 oost zitten helemaal geen 750 kanalen.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:

Beste Richard73

Je schotel staat dus in Vinaròs, Castellón.
Je schrijft dat je een schotel van 1meter hebt. Dat is voldoende groot voor daar om ook de Astra 23,5 te ontvangen.
Om uit te kunnen rekenen hoe ver de koppen van elkaar af moeten staan, moet ik toch wat nauwkeuriger de schotelmaat weten.
Is het een merkloze schotel van 90cm breed en 100cm hoog? Zoniet, geef dan even maat "X" op zoals in bijlage 1.
Hoeveel aansluitingen wil je hebben? Eén om alleen maar TV te kunnen kijken, twee om gelijktijdig ook op te kunnen nemen of drie omdat je elders in huis ook nog TV wilt kijken.
Eén ding kan ik je al wel vertellen, welke duo-lnb je ook gebruikt, in Vinaròs moet die 18 graden schuin staan, d.w.z. de kop van de Astra 19,2 lager dan die van de Astra 23,5, zie bijlage 2.
De kop van de Astra 23,5 moet in de klem van de schotel gezet worden.

post-60869-0-82889200-1398582332_thumb.png

post-60869-0-70777300-1398582349_thumb.png

Geplaatst:

Merk schotel is fte maximal en is 100cm hoog en 90cm breed. Er zit een duo lnb op met 2 uitgangen voor 2 receivers, de lnb is van canaldigitaal en tv vlaanderen, en er staat op tot een schotel van 60 cm. Verder verkopen ze hier duo lnb`s waar onderling tussen de koppen 4,3 graden verschil in zit, die kosten ongeveer €33,00.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen