Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Richard73

De "Antena parabolica 100 FTE Maximal" ken ik niet. Zou je maat "X" van mijn vorige bericht eens op kunnen meten?
Als dat moeilijk is omdat je er niet bij kunt, laat het dan even weten.

Geplaatst:

Beste Richard73

Ik heb het voor je uitgerekend en voor die schotel in Vinaròs moet de afstand van de koppen 59,6mm zijn. Je kunt een duo-lnb Astra 19,2 - 23,5 nemen voor een 80-85cm-schotel. Daarvan staan de koppen hart op hart 53mm van elkaar. Dat is een afwijking van 6,6mm maar dat is wel te doen.
Wil je het helemaal optimaal hebben, dan moet je twee losse lnb's nemen waarvan de koppen 1mm van elkaar staan maar dan heb je wel losse diseqc-switches nodig.

post-60869-0-55787600-1398616472_thumb.jpg

post-60869-0-64258800-1398616510_thumb.jpg

Geplaatst:

oke ik heb een duo lnb gekocht met 59mm tussen de lnb s nu heb ik met een single lnb de schotel uitgericht op de 23.5 signaal is best wel oke denk ik 85 signaal en 85 qualiteit, heb daarna de duo lnb gemonteerd. de met de single lnb geinstalleerde kanalen werken perfect maar ik heb totaal geen ontvangt op de 19.2. iemand een idee hoe dat mogelijk is?

• Moderator
Geplaatst:

Of de verkeerde kop zit in de klem, of je zal moeten "middelen" tussen 23 en 19.

Is de skew van de LNB goed ingesteld?

De diseqc posities in je ontvanger zijn ook goed geprogrammeerd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Heb je je satellietontvanger wel ingesteld op diseqc.1.0 waarbij de Astra 19,2 op diseqc 1 of A en Astra 23,5 op diseqc 2 of B?
Verder, heb je duo-lnb wel met de juiste kop gemonteerd? Zie bijlage

Heb je de duo-lnb 18 graden schuin staan?

En ehe...., heb jij een duo-lnb waarvan de koppen 59mm van elkaar staan? Ik heb ze nog nooit gezien.

post-60869-0-61781900-1398872618_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Heb de Diseqc van de astra 1.9 ingesteld op poort 1 en de astra 23.5 op poort 2. of ik de lnb juist hebt gemonteerd dat denk ik wel, omdat ik de schotel hebt afgesteld met een single kop op de 23.5 en de kanalen geinstalleerd  daarna de lnb gewisseld met de duo en daar gaf hij gewoon de kanelen weer.ook de skew staat goed op 18 graden.

@Sprietje,  zie bijlage van de lnb.

20140430 195912

• Moderator
Geplaatst:

Zit daar nu een tripple head op?

Dan is de afstand tussen de middelste kop en de buitenste kop slechts 29 mm.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

oke ik heb een duo lnb gekocht met 59mm tussen de lnb s nu heb ik met een single lnb de schotel uitgericht op de 23.5 signaal is best wel oke denk ik 85 signaal en 85 qualiteit, heb daarna de duo lnb gemonteerd. de met de single lnb geinstalleerde kanalen werken perfect maar ik heb totaal geen ontvangt op de 19.2. iemand een idee hoe dat mogelijk is?

Als je de lnb met de schotel op 23,5 maximaal hebt afgesteld, moet de andere kop aan de oostkant vrijhangen (voor Astra 1).

En 18 graden schuin naar beneden, zoals Sprietje in #21 aangeeft.

Vervolgens zet je in het menu de ontvanger op Diseqc 1.0 en

LNB1 op A

en LNB2 op B.

Daarna moet je beide satellieten kunnen ontvangen. Dit kun je checken door de ontvanger op beide sats volledig FTA te laten zoeken.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Beste Richard73

De duo-lnb die je hebt is goed. Dat is ook precies het type wat ik je geadviseerd zou hebben. Ik vind het verbazingwekkend dat je die in Spanje kon kopen. Draai de schotel eens een heel klein beetje naar het oosten.

aangepast door Sprietje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen