puchie Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 hallo ben hier nieuw maar zit met een vraag ik heb canaldigitaal nu heb ik gehoord dat ik op mijn vakantiehuisje adres via mijn eigenkaart de zenders kan ontvangen dit met behulp van internet cardscharing genaamd. nu mijn vraag ik begrijp dat ik daar een schotel en een ontvanger met internetaansluiting voor nodig ben. maar moet ik daar ook een kaart voor kopen van canaldigitaal of kan dat ook zonder . alvast bedankt voor de info
ronaldsl Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 Er kan een hoop, het mag niet en we bespreken dat hier niet op Sat4all.
puchie Geplaatst: 27 april 2014 Auteur Geplaatst: 27 april 2014 sorry had gelezen dat als je je eigen kaart had het niet illegaal om dit de scharen met je eigen slaapkamer of vakantie huisje wilde niet dit forum niet misbruiken
grondstof Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 Bij het vakantie huisje een schotel plaatsen, een ontvanger op de TV aansluiten en een kaartje van huis mee nemen en in de ontvanger doen en klaar ben je.
Gerard 76 Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 Neem gewoon je eigen kaartje en decoder mee,niks illegaals aan.
puchie Geplaatst: 27 april 2014 Auteur Geplaatst: 27 april 2014 ja dat kan maar vergeet je de kaart heb je niets dus daarom de vraag voor mij he
Snoopy Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 Als je de ontvanger meeneemt en de kaart er nooit uithaalt kun je de kaart ook niet vergeten.
Sprietje Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 Ja puchie, als je naar je vakantiehuisje gaat en je vergeet je portemonnee met al je pasje er in, dan zul je ook terug naar huis moeten. Ik begrijp het probleem niet zo. Als ik naar mijn vakantieadres ga, zorg ik er altijd voor dat het kaartje van CanalDigitaal in mijn portemonnee zit.
puchie Geplaatst: 27 april 2014 Auteur Geplaatst: 27 april 2014 sorry dacht dat ik een gewone vraag stelde dat gesleep wilde ik dus juist niet . wilde alleen weten als ik mijn eigen kaart schare moet ik dan in de ontvanger op mijn vakantie adres voorzien van een smartkaart om de kanalen open krijgen waar ik op het thuis adres voor betaal verder niets . alvast bedankt
Sprietje Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 (aangepast) Ja, dat is het makkelijkste, gewoon op je vakantieadres ook een satellietontvanger plaatsen. Dan hoef je alleen je kaartje maar mee te nemen. Dat doe ik zelf al jaren zo. Bovendien heb je op die manier ook altijd een kaartje wat bijgewerkt is voor de geldigheidsdatum. 27 april 2014 aangepast door Sprietje
puchie Geplaatst: 27 april 2014 Auteur Geplaatst: 27 april 2014 sorry kom hier niet verder de vraag word niet goed gelezen jammer gr puchie
Gerard 76 Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 Oké,laat ik het anders zeggen:-) Als je liever niet met je kaartje sleept en deze thuis wil laten is het niet mogelijk om legaal op je vakantieadres via de satelliet naar de nederlandse zenders te kijken welke alleen met je kaart zichtbaar worden. Dus cardsharing wat jij bedoelt,ook al is het met je eigen kaart,en alleen voor jezelf,is illegaal. Deze wijze van cardsharing buitenshuis wordt hier niet besproken. Dit staat in onze huisregels welke je hebt gelezen alvorens op 'accepteren' te drukken. ;-)
puchie Geplaatst: 27 april 2014 Auteur Geplaatst: 27 april 2014 sorry dat ik je tegen spreek moderator maar in de regels en de wet staat het anders maar ik kan het ook verkeerd hebben dit is wat ik gelezen heb Cardsharing wordt vaak met illegaliteit in verband gebracht. Dit is onterecht aangezien het mits het op de juiste manier gebruikt wordt 'gewoon' legaal is. Maar wanneer bent u legaal aan het cardsharen en wanneer niet? Het is eigenlijk erg simpel, deelt u uw kaart alleen binnen uw eigen huishouding dan is het legaal. U heeft immers betaald voor uw TV pakket en het maakt niet uit of u dit op één televisie bekijkt of op tien televisies. Gaat u echter uw kaart delen via internet met andere personen buiten uw huishouding dan bent u niet meer legaal bezig. Deze personen betalen niet rechtstreeks aan het televisie pakket van uw aanbieder en zijn dus niet gerechtigd de gecodeerde kanalen te bekijken. Mag u dan nooit uw kaart via internet delen? Dit mag wel maar dan als doel dat u uw kanalen in bijvoorbeeld uw vakantiewoning kunt gaan bekijken. Laat u uw buurman of vrienden meekijken dan is het niet meer legaal. U kunt altijd duidelijk zien op welke manier u aan het cardsharen bent. Voor elke 'share' die u aanmaakt heeft u ontvangende 'lijn' nodig (hier komen we later op terug). Is het IP adres in deze lijn intern dan is het legaal, heeft deze een extern ip adres dan deelt u de kaart via internet. Een intern IP adres begint vaak met 192.168.1.? of 10.0.0.?.
trust Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 sorry dat ik je tegen spreek moderator maar in de regels en de wet staat het anders maar ik kan het ook verkeerd hebben dit is wat ik gelezen heb Cardsharing wordt vaak met illegaliteit in verband gebracht. Dit is onterecht aangezien het mits het op de juiste manier gebruikt wordt 'gewoon' legaal is. Maar wanneer bent u legaal aan het cardsharen en wanneer niet? Het is eigenlijk erg simpel, deelt u uw kaart alleen binnen uw eigen huishouding dan is het legaal. U heeft immers betaald voor uw TV pakket en het maakt niet uit of u dit op één televisie bekijkt of op tien televisies. Gaat u echter uw kaart delen via internet met andere personen buiten uw huishouding dan bent u niet meer legaal bezig. Deze personen betalen niet rechtstreeks aan het televisie pakket van uw aanbieder en zijn dus niet gerechtigd de gecodeerde kanalen te bekijken. Mag u dan nooit uw kaart via internet delen? Dit mag wel maar dan als doel dat u uw kanalen in bijvoorbeeld uw vakantiewoning kunt gaan bekijken. Laat u uw buurman of vrienden meekijken dan is het niet meer legaal. U kunt altijd duidelijk zien op welke manier u aan het cardsharen bent. Voor elke 'share' die u aanmaakt heeft u ontvangende 'lijn' nodig (hier komen we later op terug). Is het IP adres in deze lijn intern dan is het legaal, heeft deze een extern ip adres dan deelt u de kaart via internet. Een intern IP adres begint vaak met 192.168.1.? of 10.0.0.?. Als jouw vakantiehuis op een interne lijn zit is het legaal , dus trek je conclusie ! Wat is de bron van dit verhaal ? Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
chez Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 niet zeker waar je dat vandaan hebt maar cardsharing via extern netwerk mag niet das schending van art. 12 lid 1 Aw 1912 VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird
Aanbevolen berichten