Ga naar inhoud


terras verzakt


Frank1234

Aanbevolen berichten

zo dom ben ik ook niet , ik zet ze aan de rand van het bos uit waar geen bomen staan

daar vinden ze de goede grond en ook voedsel (wormen en dergelijke) in overvloed , en ze hebben er plaats voor verder te leven (waar ze het volle recht voor hebben)

 

Waar ik toen woonde was tuin tevens de rand van het bos en de andere randen van het bos zijn de tuinen van de andere buren en denk niet dat de buren het op prijs zouden stellen dat ik de mollen in hun tuin uit ging zetten en aan de andere kant van het bos zijn het weilanden waar de boer ze dus vergiftigd of met klemmen vangt.

.

Voor mij is een mol net als een muis of rat nl. ongedierte wat opgeruimd moet worden.

Daarnaast is een mol erg territoriaal, dus zomaar ergens uitzetten waar al een ander mol woont zal vrijwel zeker tot gevechten leiden. en ja wat is dan diervriendelijk, elkaar zelf de tent uit laten vechten of er zelf een opruimen?

 

Ik kies dan wel voor het laatste met een diervriendelijke snelle dood ipv. ze in de stress te jagen door ze te vangen, in een doosje te stoppen, op vreemd grondgebied uit te zetten, daar moeten vechten voor zijn leven en uiteindelijk waarschijnlijk alsnog vergiftigd te worden of in een klem te eindigen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is at niet zielig voor die wormen, mollen op ze loslaten? :cool:

Dat is ook het eerste waar ik aan dacht toen ik de bijdrage van blackeyes las.

Dan heb je eindelijk een moordenaar te pakken zet je hem zo weer op vrije voeten,

zodat die gewetenloze beesten die lieve wormen kunnen uitmoorden.

 

De rillingen lopenover mij rug als ik dit schrijf.

We mogen best wat meer dieren bewust zijn!

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gelukkig staan wij (meestal) aan de top van de voedselketen. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat het meest diervriendelijke mollengaas is. Vertikaal de grond in, zo'n 70 cm diep

en je bent een heel eind.

 

post-36489-0-46723400-1400458888_thumb.png

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat het meest diervriendelijke mollengaas is. Vertikaal de grond in, zo'n 70 cm diep

en je bent een heel eind.

 

attachicon.gifmollengaas.png

 

Mollen zoeken een nieuw territorium als ze competitie hebben of als ze volwassen worden. Dat doen ze niet door in het wilde weg een tunnel te graven maar door bovengronds te lopen en rond te kijken (meestal uur na zonsondergang). Een ondergronds hek is dus niet erg effectief. Als ze aan komen lopen en over het hekje zijn hou je ze wel lekker binnen. 

 

Rond een terras is het wel een oplossing maar zoals reeds geschreven zullen mollen niet vaak onder een terras komen. Persoonlijk sluit ik de uitlaat van de tractor aan op een slang en voer een buis binnen. Mollen gaan dan rustig slapen en worden niet meer wakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en rond te kijken (meestal uur na zonsondergang). Een ondergronds hek is dus niet erg effectief. Als ze aan komen lopen en over het hekje zijn hou je ze wel lekker bin Persoonlijk sluit ik de uitlaat van de tractor aan op een slang en voer een buis binnen.

Mollen gaan dan rustig slapen en worden niet meer wakker.

 

Mollen die rondkijken...? Ik dacht toch echt dat ze praktisch blind waren.

En mollen die rustig gaan slapen...????  Je bedoelt dus met andere woorden dat je ze gewoon aan het vergassen bent?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mollen zoeken een nieuw territorium als ze competitie hebben of als ze volwassen worden. Dat doen ze niet door in het wilde weg een tunnel te graven maar door bovengronds te lopen en rond te kijken (meestal uur na zonsondergang). Een ondergronds hek is dus niet erg effectief. Als ze aan komen lopen en over het hekje zijn hou je ze wel lekker binnen. 

 

Rond een terras is het wel een oplossing maar zoals reeds geschreven zullen mollen niet vaak onder een terras komen. Persoonlijk sluit ik de uitlaat van de tractor aan op een slang en voer een buis binnen. Mollen gaan dan rustig slapen en worden niet meer wakker.

Dus ik moet aan de wandel  een uur na zonsondergang , hoop dat de mollen kunnen klok kijken .

Deze manier van vergassen lijkt mij wel wat . Wat ook kan tunnels vol gas laten lopen dan vuurtje erbij en BOEM ze vliegen de gangen uit.... :grin:  :grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 Wat ook kan tunnels vol gas laten lopen dan vuurtje erbij en BOEM ze vliegen de gangen uit....  :grin:   :grin:

 

 

 

Zoek op youtube maar eens op rodenator.

Filmpjes genoeg waarbij hele mollen pijpen opgeblazen worden.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je boontjes en bloemetjes na zo'n behandeling nog met de wortels in de grond staan moet je denk ik maar afwachten.

Dus ik weet niet wat nu beter is, een rond gravende mol of even wat mollengangen opblazen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

En mollen die rustig gaan slapen...????  Je bedoelt dus met andere woorden dat je ze gewoon aan het vergassen bent?

 

Yep, ongedierte. Een van mijn paarden is afgemaakt nadat hij een been brak in een mollengat. Daarnaast hebben ze vorig jaar ook veroorzaakt dat een van de meren in het riviertje is leeggelopen waardoor de waterflora vrijwel verdween over 500 meter (door de plotseling te hoge watertemperatuur). Enorme boete voor gehad en het kost minstens drie jaar on weer een mooi meer met vogels en vissen te krijgen.

 

Ik heb hier een groot terrein (45 hec) met daarop een groot aantal wilde dieren. Van herten, via ijsvogels tot otters en beheer dat met groot plezier en met de hulp van deskundigen. Maar alle mollen, waterratten etc gaan eraan zodra ik ze zie. Met gas, gif, klem, fret, hond of het geweer. 

 

Overigens is vergassing door uitlaat een 'vriendelijk' wijze van doden want ze raken binnen een paar minuten bewusteloos zonder stress. Denk maar aan de mensen die door een verkeerde kachel dood gaan, daar zie je ook dat ze langzaam in onderbewustzijn zakken. 

aangepast door FalconerThe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...