Ga naar inhoud


terras verzakt


Frank1234

Aanbevolen berichten

dat is nu net wat ik bedoel

 

zoals je dieren behandelt zo behandel je ook de mensen of je eigen  familie of andere dieren dan de mollen

maar gelukkig zijn er toch nog MENSEN onder ons die een goed stel hersens hebben

helaas lees ik hier een paar  comments van mensen die totaal geen  hersens hebben laat staan wat gevoel of hart voor DIEREN

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gezond verstand: dat heeft lang niet iedereen!

Helaas allemaal wel een mening die bij sommigen enkel op gevoel is gebaseerd.

Als ik zo'n rotmol de wereld uithelp dan is dat mijn feestje. Of daar een zogenaamde dierenliefhebber het nu wel of niet mee eens is boeit mij niet. Verder ben ik absoluut geen dierenliefhebber maar een natuur liefhebber. Alles wat overlast veroorzaakt gaat eraan:

Mieren, wespen, mollen, ratten, muizen, brandnetels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo te lezen zie ik nergens dat er bij je ook maar iets van verstand aanwezig is

ik heb toch wel medelijden met je naaste

 

hoe wil je me wijsmaken dat je een natuurliefhebber bent?

dacht  dat die wel  voor de dieren waren?

ik zou zelf als ik zo dieren behandelde me echt geen natuurliefhebber durven noemen

 

en nou hou ik ermee op

want het heeft geen nut voor verder te discussieren met  mensen die nergens ook wat om geven

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

of iemand nu vegetariër is of vlees liefhebber,

dat heeft er toch niks mee van doen inzake het beheer van flora en fauna.

en ons besef hoe we ermee omgaan

 

Als iemand zegt dat ik zelf moet ondergaan wat een dier voelt dat ik wil verdelgen vind ik het een legitieme vraag of diegene vlees eet. Want zelfs het meest diervriendelijke vlees (what's in a name?) komt van dieren die gedood zijn op een manier die een HEEEEEL stuk minder vriendelijk is dan hoe ik mijn mollen dood. Die van mij gaan slapen en zijn dan dood. De karbonade gaat na een zeer beperkt leven in een vrachtwagen naar een abattoir. Als blackeyes vegetarier is heeft ie alle recht van spreken. Anders hoef ik me niets aan te trekken van zijn commentaar.

 

Ik heb 25 hectare bos, grasland en moeras. met drie riviertjes (met forel etc). Ik heb daarvoor sinds twee jaar de allerhoogste toelage van de Franse staat omdat er binnen 5 jaar een groot aantal diersoorten (sommige zwaar onder druk) zijn terug gekomen. De universiteit van Bordeaux komt hier libellen vangen. Dit jaar gaat een andere universiteit hier vlinders tellen. Deze winter hebben we met zwaar materieel een deel van een riviertje geschikt gemaakt voor ijsvogel nesten en we hebben er nu 90. De grootste colonie in de Dordogne. Deze zomer gaan we twee oude schuren opknappen voor vleermuizen (er zitten 6 soorten hier maar veel hebben last van het feit dat oude huizen geisoleert worden). Duizenden Euro's.

 

En ja, ik dood mollen en waterratten (de laatste eten we ook op). Daarnaast eten we met regelmaat hert, wild zwijn, forel, gevogelte etc. Alles zelf gedood. Alles zonder vrachtwagen en abatoir. Als iemand zijn vlees uit AH haalt heb ik er moeite mee als diegene me de les leert over het doden van dieren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik eet al ong 45 jaar geen vlees meer  toen had ik een leeftijd dat ik  tot de ontdekking kwam hoe mensen dieren behandelen voor dat ze de dood in gejaagd worden toen was me de zin over en tot heden toe hoef ik er niks meer van te hebben

 en  ik  ben kerngezond ook zonder vlees

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik eet al ong 45 jaar geen vlees meer  toen had ik een leeftijd dat ik  tot de ontdekking kwam hoe mensen dieren behandelen voor dat ze de dood in gejaagd worden toen was me de zin over en tot heden toe hoef ik er niks meer van te hebben

 en  ik  ben kerngezond ook zonder vlees

 

In dat geval heb ik groot respect. Ik ben het geheel met je eens. 

 

Ik heb een zwak voor rund en dat is het enige vlees wat ik nog koop. Totdat er hier runderen rondlopen en gelukkig zijn voordat ze in mijn pan komen zal ik me daarover schuldig voelen. Zonder grote roofdieren is dat echter een droom. Verder dan een das (met pups!!!) zal het echter niet snel komen. Ik droom wel eens over wolven en beren. Ze komen wel dichterbij maar niet snel. End an nog moet ik alle jagers in de buurt nog afleren om alles met vier pootjes te schieten. En dat is moeilijker dan de wolven hierheen halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iemand een bepaalde levensstijl wil volgen dan zal ik hem geen strobreed in de weg leggen en moet hij/zij dat geheel zelf weten.

Dat je anderen er van probeert te overtuigen dat je na moet denken over de natuur om je heen kan ik ook inkomen en ben het zelfs voor een deel met je eens.

Let wel ,deels want dieren laten verhongeren zoals vorig jaar of dat jaar ervoor in de Oostvaarders plassen gebeurde onder het mom van de natuur zijn gang laten gaan dat wil er bij mij niet in.

En als ik over de A50 rij en dan edelherten tegen het gaas zie staan dan kunnen er wel natuurliefhebbers zijn die dat prachtig vinden maar voor mij is het overduidelijk  dat er dan wel iets fout zit met het afschot verbod van natuur monumenten.

 

Heel anders wordt het echter als men mij die levensstijl probeert op te dringen en gaat beweren dat mensen die ongedierte opruimen hersenloze wezens zijn.

Dan ga je in mijn ogen toch wel echt te ver.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als bewoner van regio 24 ben ik een groot liefhebber van de Limousine vache. ;)

 

Verder is de gehele natuur ingesteld op eten of gegeten worden, het is aan ieder zelf uit te maken hoe daarmee om te gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik woon in zuid limburg en hier is een zee aan ruimte wat natuur betreft

en ben 4 volle dagen  per week (al 25 jaar) bezig met de dieren in de velden en bossen hier

ik heb al onnoemelijke aantallen dieren geholpen als ik gewonde dieren ergens tegenkom en dat gaat van duif tot vos, (p.s ook wel eens een mol)

ik heb een grote schuur omgebouwd met dierenverblijven en help ze zo goed mogelijk te genezen dan

en andere mensen brengen vaak gewonde dieren hierheen

 helaas gaan er dan  ook wel eens dood  waar ik dan met de tranen in mijn ogen bijsta (sorry een watje)

zijn ze genezen dan zet ik ze weer uit in de natuur

en ik voel dan TROTS dat ik het weer heb klaargespeelt om dit te  doen voor een dier

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Was er in Zuid-Limburg een paar jaar geleden niet iets met korenwolven?

 

http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archief/article/detail/2796622/2002/07/18/Vossen-afgemaakt-ter-bescherming-korenwolf.dhtml

 

Het resulteerde erin dat het hele project 2 ton gekost heeft, wat resulteerde in de duurste vossen snack ooit.

 

http://www.trouw.nl/tr/nl/4332/Groen/article/detail/2421534/2011/05/10/Korenwolf-blijft-zorgenkindje.dhtml

 

Ondertussen is de rekening verder opgelopen tot boven het Miljoen,enkele honderden kilometers naar het oosten, o.a. in Tsjechië worden die hamstermuizen verdelgd omdat ze als schadelijk worden gezien.

 

Het komt er eenvoudig op neer dat wanneer de mens ingrijpt in het natuurlijk verloop hij ook de consequentie daarvan moet aanvaarden en actief zal moeten reguleren of beheren!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

indd is dat daar gebeurd (helaas)

maar op andere plaatsen waar ze uitgezet zijn hier gaat het redelijk goed met ze en de populatie word wel wat verbetert

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.trouw.nl/tr/nl/4332/Groen/article/detail/2421534/2011/05/10/Korenwolf-blijft-zorgenkindje.dhtml

 

Plaats van handelen is een akker in Windraak, een gehucht in Zuid-Limburg op steenworp afstand van Sittard.

 en daar gaat het nu redelijk goed ermee

en ik ken het weten want ik woon er net 400 meter vanaf

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

@devalkenier:

 

Wat jij daar beschrijft is natuur naar mijn hart. De natuur op die manier een handje helpen is in mijn ogen de juiste weg: creer mogelijkheden, en als de natuur er heil in zit gebeurt het vanzelf. Als ik het allemaal zo lees heb je daar beheer over een schitterend mooi stukje natuur en ik hoop dat je nog veel natuurwondertjes mag beleven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woelmuizen, mieren nesten stink ratten of rot mollen ze veroorzaken dus allemaal overlast op de plaats waar wij als mens ze niet willen hebben en moeten weg.

Dus steentjes eruit en dikkelaag beton -met bewapening- er in en einde van die overlast veroorzakende rotbeesten waarvan er ooit maar eentje nuttig was om deel uit te maken van een jas.

 

 

 

P. S. beton kan je ook op kleur laten mixen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...