Wesley Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 hebben een nieuwe ontvangere en duo lnb voor ontvangst van astra 1 en 3 nu is er enige onduidelijkheid of de lnb op 19,2 of 23,5 geplaatst moet worden hebben hem nu op 19,2 en oude ontvanger geplaats en hebben hem uitgericht wat erg goed gaat maar op de nieuwe ontvanger krijgen we niets op astra 1 en ook niet op astra 3 hebben ook geprobeerd om dan opnieuw uit te richten met satfinder maar we krijgen niets hoe moeten we dit doen kunnen natuurlijk een monteur laten komen maar dan kunnen we het op de camping ook niet dus hopelijk heeft iemand een oplossing voor ons bvhd Wesley
Sprietje Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 Beste WesleyWelkom op dit forumAls je de duo-lnb met de kop van de Astra 19,2 in de klem zet, dan moet je net als voorheen met een enkele lnb de Astra 19,2 gewoon ontvangen.Nu schrijf je: "maar op de nieuwe ontvanger krijgen we niets op astra 1 en ook niet op astra 3"Bedoel je dat je helemaal geen zenders meer ontvangt of dat je de gecodeerde Nederlandse zenders niet meer ontvangt?
Wesley Geplaatst: 27 april 2014 Auteur Geplaatst: 27 april 2014 bedankt voor je snelle reactie wij krijgen helemaal niets meer het balkje blijft ook op 0 staan heeft dus met het uitrichten te maken
Sprietje Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 Dan begrijp ik je verhaal niet goed. Je schrijft toch:"hebben hem nu op 19,2 en oude ontvanger geplaats en hebben hem uitgerichtwat erg goed gaat maar op de nieuwe ontvanger krijgen we niets op astra 1 en ook niet op astra 3."Als je de Astra 19,2 op je oude ontvanger wel goed ontvangt maar op de nieuwe ontvanger niet, dan heeft dat toch niets met uitrichten van de schotel te maken?Ik begrijp dat je later aan de schotel bent gaan draaien, dus dat je nu geen beeld meer hebt kan wel kloppen.Wat heb je voor een kaart? De oranje?
Wesley Geplaatst: 27 april 2014 Auteur Geplaatst: 27 april 2014 we hebben de schotel nu uitgericht met de oude ontvanger de duo lnb op 19,2 daarna de oude ontvanger vervangen door de nieuwe en nu hebben we op astra 1 en astra 3 bereik kan nu op astra 1 bvn ontvangen heb begrepen dat we nu nog de nieuwe kaart moeten registeren hoop dat we dan alle zenders weer hebben Wesley
Sprietje Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 Ik had voor vrienden in Spanje een nieuwe satellietontvanger meegebracht, een Denson HD-ontvanger want de oude ontvanger was nog een Denson SD-ontvanger.Ik had hem ingeprogrammeerd met de CanalDigitaal fastscanlijst en gecontroleerd en zei toen ze hem ophaalden: Gewoon de oude vervangen door de nieuwe en alles werkt. Wel eerst de stekkers uit het stopcontact.Een dag later hoorde ik dat hij het niet deed. Ik zei, dat kan niet en ging er naar toe.Hadden ze nog een oude kaart van CanalDigitaal, zie bijlage.Ik had mijn tweede kaart bij me (uiteraard oranje) en stak die er in. Toen deed hij het wel.Kijk dus even of je wel de oranje kaart hebt, zie bijlage 2.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen