Ga naar inhoud

Nieuwe setup => receiver+schotel+lnb+diseqc switch HELP

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Eerst en vooral een kleine intro ;)

Ik ben Faysal ik woon in Belgie stad Brussel.

Ik ben een totale noob.

Ik ben op zoek naar een volledig nieuwe setup ik heb namelijk "niets" en moet van 0 beginnen.

Graag zou ik jullie input/hulp willen met het samenstellen van de "meest geschikte" setup volgens mijn criteria.

Natuurlijk is dit ook afhankelijk van de installateur die alles installeert/schotel africht enz.

Qua receiver ben ik eral uit en wordt het een VU+ Solo 2

Ik wil graag Astra 1 Astra 2 Astra 3 en Hotbird ontvangen.

Momenteel met 1 receiver en 1tv maar mogelijk in de toekomst 2receivers 2tv's

Qua schotel zie ik door het bos de bomen niet meer.

De schotel zal aan de achterkant van het gebouw geplaatst worden dus grootte van de schotel enz maakt niet uit.

De ene raadt mij de MAXIMUM E85 aan de andere zweert bij de VISIOSAT BIG BISAT omdat je dan meer reserve hebt wanneer het regent slecht weer is enz... de andere zweert bij de WAVEFRONTIER T90 maar de techniekers zijn er niet te happig voor want deze zou moeilijk af te stellen zijn.

Qua LNB's zelfde probleem de ene zweert bij een VISIOSAT BIG BISAT in combinatie met INVERTO BLACK ULTRA.

Anderen zeggen nee je bent beter af met de ALPS lnb's omdat deze smaller zijn en deze dichter bij elkaar kan plaatsen en de invertos hiervoor te dik zijn.

Qua disecq switch wordt de spaun 411 aangeraden.

Ik weet dat alle schotels en lnb's die hier opgenoemd worden kwalitatief goed zijn.

maar graag had ik naar aanleiding van jullie ervaring als satteliet experts beetje hulp orientatie gekregen met de keuze van mijn aankoop.

Dank bij voorbaat iedereen.

Geplaatst:

Als je de schotel laat installeren en je er zelf ook helemaal geen verstand van hebt, zou ik voor een schotel gaan waar je jarenlang geen omkijken naar hebt en die voor een installateur eenvoudig af te stellen is.
Ik zou dan kiezen voor een Visiosat Big Bisat met 4 ALPS twin-lnb's en twee Spaun 4/1 diseqc-switches, de Spaun-SAR-411-WSG.

• Like 1
Geplaatst:

Als het jou verder niet uitmaakt hoe je het ontvangt, zou ik drie gecertificeerde installateurs vragen om een offerte.

Laat hun gewoon bepalen wat er geinstalleerd wordt.

Zolang ze er garantie bij geven, zou ik het prima vinden.

Naar gelang de prijs zou ik een keuze maken.

ET8000

Geplaatst:

Hallo Sprietje,

Dus jij zou toch voor 4 Alps twin Lnb's kiezen en niet de Inverto Black Ultra twin??

Wat betreft de diseqc switches moeten het er 2 zijn??

Alvast bedankt voor je hulp en sorry voor de nogal basic vragen...

Geplaatst:

Op een Visiosat Big Bisat kun je alleen maar smalle lnb's plaatsen.
En ja, als je twee aansluitingen wilt hebben, dan moet je twin-lnb's hebben en twee diseqc-switches, voor elke uitgang van de lnb een eigen diseqc-switch.

post-60869-0-24306600-1398701044_thumb.jpg

• Like 1
Geplaatst:

Hoi,

ik heb de BigBisat ook geplaatst met vier normale LNB's.

Dit gaat net maar is toch niet ideaal omdat Astra 19.2 en 23.5 net niet goed geplaatst kunnen worden.

Ik ga een van de twee LNB's ook vervangen door een smallere uitvoering.

De schotel is makkelijk zelf te plaatsen en af te regelen.

Geef je woonplaats en de gewenste satellieten in op de site van Visiosat en je krijgt alle nodige gegevens.

mvg

• Like 1

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst: (aangepast)

waarom niet direct een t90?

zo moeilijk is die niet af te stellen

en je ken er met gemak alle lnb's kwijt van de beste kwaliteit

de inverto black ultra   single/ twin /quad/ quattro    erop en je hebt voor jaaaaren een perfect systeem

en een regenreserve van hier tot china..... :)  :)  :)

aangepast door blackeyes
  • Like 1

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Geplaatst:

Ok mannen ik ga echt zot worden!

Ik heb net een paar satteliet shops in brussel bezocht.

1) de eerste was een echte geldwolf en raadde mij dus de visiosat big bisat aan met 4quad lnbs van visiosat zelf omdat die de allerbeste zijn bla bla bla quad lnbs beter want er gaan toch kabels getrokken worden en naar de toekomst toe zou ik dan 2kabels extra op overschot hebben enz.. Totaal kost 1200eur

2) tweede shop raadde mij totaaaaaal af wat de eerste beweerde en zei dat ik gewoon een triax schotel moet zetten met een monoblok lnb met ingebiuwde diseqc en thats it beste oplossing en goedkoopste volgens hem schotels lnbs enz maken geen verschil enz...

3) derde shop was ook pro triax met de inverto black lnbs maar vertrouw ik niet omdat die kloon receivers verkoopt voor de prijs van officiele receivers

Al bij al ben ik er helaas nog steeds niet uit :(

• Moderator
Geplaatst:

Wil je toekomstzeker en probleemloos kijken zou ik de Wavefield T-90 adviseren.

Dat deze moeilijk af te stellen zou zijn is een fabel, er is echter enige planning vooraf nodig en een bepaalde volgorde van instellen.

Je kan dan je LNB-s naar keuze kiezen omdat bij deze schotel de koppen verder van elkaar staan.

Mocht je in de toekomst behoefte hebben aan een extra satelliet positie is deze snel en eenvoudig bij te plaatsen.

Ik heb in deze schotel koppen voor 12 posities geïnstalleerd, van 12 graden west tot 28 graden oost.

Deze schotel is stabiel en duurzaam.

Op dit forum zijn stap voor stap instructies te vinden voor het afstellen van deze schotel. (overigens voor nagenoeg elke schotel).

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Beste Faysal

Die eerste installateur moet je maar overslaan. €1200,- , wat een belachelijk bedrag.

De tweede installateur komt helemaal niet aan je wensen tegemoet. Je vraagt de Astra 1, 2, 3 en Hotbird en hij komt met een oplossing van alleen de Astra 19,2 en 23,5.

Je kunt ook een Triax 88 nemen met rail en drie Inverto Black Ultra-lnb's.

Geplaatst:

Ok mannen ik ga echt zot worden!

Ik heb net een paar satteliet shops in brussel bezocht.

1) de eerste was een echte geldwolf en raadde mij dus de visiosat big bisat aan met 4quad lnbs van visiosat zelf omdat die de allerbeste zijn bla bla bla quad lnbs beter want er gaan toch kabels getrokken worden en naar de toekomst toe zou ik dan 2kabels extra op overschot hebben enz.. Totaal kost 1200eur

2) tweede shop raadde mij totaaaaaal af wat de eerste beweerde en zei dat ik gewoon een triax schotel moet zetten met een monoblok lnb met ingebiuwde diseqc en thats it beste oplossing en goedkoopste volgens hem schotels lnbs enz maken geen verschil enz...

3) derde shop was ook pro triax met de inverto black lnbs maar vertrouw ik niet omdat die kloon receivers verkoopt voor de prijs van officiele receivers

Al bij al ben ik er helaas nog steeds niet uit :(

Aangezien je van 0 af begint zul je ook geen smartcard met abo hebben lijkt me?

Ik zou op de website van de aanbieder die je op het oog hebt kijken (tvvlaanderen?) welke dealers er bij jou in de buurt zijn.

Drie hiervan uitzoeken en benaderen via email, zodat ze rustig een offerte kunnen fabriceren.

Eerst wel even google-en op de firmanamen van de drie. 

ET8000

Geplaatst:

Hoi mannen,

even geen reactie meer van mijn kant omdat ik in het buitenland zat.

Ik heb er even over nagedacht en zou willen gaan voor de  VU+ Solo2 receiver T90 Wave Frontier schotel met 4x Inverto Ultra Black quad lnb's icm 2x spaun sar 411 wsg diseqc switches.

Er zijn 2 techniekers langs gekomen om even te kijken bij mij thuis hoe de installatie moet plaatsvinden en beiden vallen uit de lucht wanneer ik hen vraag of ze de T90 zo goed mogelijk kunnen afstellen..

Wanneer ik hen praat over ***geen-reclame*** de positie van de lnb's die dichter of verder uit elkaar moet afgesteld worden.

Of het regelen van de skew de elevatie en dergelijke praat ik precies chinees....

Beeld is beeld is dan hun antwoord... :mellow:

Klopt beeld is beeld maar 60% snr en agr signaal is bijvoorbeeld geen 90% snr en agr signaal...

Waarom zijn er in Brussel geen competente installateurs die weten waarmee ze bezig zijn.... :(

Duur materiaal aanschaffen en dan zondagsinstallateurs die uw schotel zomaar op gevoel komen monteren zonder die te kunnen finetunen om het best mogelijk signaal te verkrijgen.

Inderdaad Faysal

Wat een incompetente lui die zich als schotelinstallateur uitgeven als ze nog niet eens weten wat schotelskew (ook wel tilt-hoek genaamd) en lnb-skew is. Waarschijnlijk hebben ze nog nooit een multifocusschotel geïnstalleerd. Zeker voor de T90 is het afstellen erg gemakkelijk als je de site http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc.html gebruikt.
Ingevuld voor Brussel kom je uit op dit: http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=28.2&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=13.0&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=50.84%2C4.35&cityname=bruxelles&la=50.84&lo=4.35&country_code=be

Ik zou maar op zoek gaan naar een vakbekwame schotelinstallateur want wat je tot nu toe bent tegengekomen zijn de naam schotelinstallateur niet waardig.
En beeld is beeld, daar zakt inderdaad ook m'n broek van af.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Is inderdaad verontrustend al die onbekwame installateurs sprietje helaas denk ik niet dat er in brussel een vakbekwame installateur rondloopt die een wave frontier T90 voor mij perfect kan afstellen :-(

Ja, misschien zijn ze er wel maar als die dan €1200,- vraagt, is dat wel te betalen door de vele Euro-parlementariërs en andere duur betaalde lieden in Brussel maar niet door de gewone man. Misschien moet je op zoek naar een enthousiaste schotelaar met ervaring met de T90 en die een redelijke vergoeding geven.
Hoe een T90 in Brussel afgesteld moet worden heb ik je in de link van het vorige bericht laten zien. Het is dus gewoon een kwestie van de schotel op de juiste manier in elkaar zetten en de lnb's af te stellen volgens de gegevens.

aangepast door Sprietje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen