Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

hopelijk juist.

Als men vroeger tv's kocht,stond er dikwijls op multinorm en kon die een 3 tal secam normen aan,en een stuk of 2 NTSC normen.Soms ook nog minder bekende,maar weet die niet.

Op die platte,zie ik dit niet meer staan als kenmerken technische specificatie's?

Wil dat dan zeggen,dat je ervan uit kan gaan,dat iedere satelliet ontvanger die een hdmi heeft,standaard pal uitgeeft?Of is het systeem in amerika betreffende satelliet ontvangst zodanig anders dan hier,dat het hier gewoonweg geen zin meer heeft om multinorm tv's te maken?

Ik kom ook wel andere normen aan bij bepaalde satelliet ontvanger met name ETSI.Is dat dan ook pal,of is dat iets anders?

Bij dvd had je ook dvd's in NTSC.Heb je dat bij bleu ray ook?

Ik kom eigenlijk nergens nog tegen,over uitzendingen in een secam norm,maar kan zijn,omdat ik in bedoeld gebied niet kom.

Bvb in frankrijk,kan ik de dvb-t zenders in kleur ontvangen.Kan ik ervan uitgaan dat het pal is,of kan mijn tv (plasma panasonic hd) dan toch meer aan.

Ik weet dat ik misschien het ene door het andere haal,maar ik ben nu eigenlijk benieuwd,ofdat als je kennissen o.i.d.wonen hebt in amerika,je vakantiebeelden die je hebt opgenomen,kan aanbieden in pal,of is het toch verstandig indien mogelijk,ze te converteren in NTSC?

Lees daar eigenlijk niet veel over sinds digitale tv.

Was wel handig in het analoog tijdperk met een draaibaar systeem,en een hark op het dak.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• Moderator
Geplaatst:

Hi,

Lees daar eigenlijk niet veel over sinds digitale tv.

Alleen voor analoge signalen en daarvan zijn er nog een paar op de kabel aanwezig.

Op de satelliet zijn geen analoge zenders meer aanwezig, alles is digitaal.

(Alles waar DVB voor staat is digitaal.

Digitale signalen zijn "component" signalen.

Voor uitleg over analoge zendnormen, google is je vriend.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Daar heb ik mij vroeger al over geïnformeerd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

nu spreken we over mpeg/2 en mpeg/4. Dat zijn "digitale" standaarden naar analogie met de vroegere analoge standaarden.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen